• fabler

Januaribebis 2012

Ja så är de ju helt klart att man måste se vad de är för en individ innan man bestämmer sig fullt ut. Med sonen så var de 98% säkert elias men skulle han varit rödhårig hade han fått heta Noah... ja de va nån idé jag hade för mig.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    Jessica82 skrev 2011-12-11 00:28:02 följande:
    Blir troligen en Mira Milja (milja efter min farmor). har vi "bestämmt" men så skulle första sonen heta Williami oxå men när han kom sa vi direkt nej, sen tog det kanske 8 veckor att komma på ett nytt namn

så jag håller det lite öppet än så länge.. Amalia är oxå en favvo och det gillar mannen med, men till Siri säger han absolut nej :( hihi  
    Siri gillar jag med. Men min sambo vägrar finska tilltalsnamn... men har gått med på att de blir Hilja i andra namn på en flicka efter hans mormor. Han har själv genom finska namn men han vill inte att våra barn ens ska få han efternamn.
  • fabler

Två: jag förstår du tyckte de va skönt att bebisen stannade inne så du fick träffa din morfar.

Mina sammandragningar har också ökat nu, men de som är drygast är att jag fått så ont i ryggen till och från nu.

• fabler
    Tärning6 skrev 2011-12-11 09:15:28 följande:
    Vet fortfarande knapt hur samandragningar ska kännas men tror att jag börjat få, lite då och då speciellt när jag rör mig eller går eller så.. Känns typ som lite mensvärk eller vad man ska säga och dem varar sen slutar sen kan det komma en till samandragning( onm de nu är de) sen släpper de men de e inte så att jag lider av det än..
    för mig gör inte sammandragningarna ont utan känns mer som att hela magen spänner och drar ihop sig, mer än lustig känsla än mens värk. Däremot har jag har nån förvärk och dem känns mer som när jag får mensvärk, den sätter sig mer i ryggslutet och framåt på mig.
  • fabler

Pusselbiten: Ja de låter ju som att de är fostervatten du läcker. Om din kropp inte tar en tvärvändning snart så dröjer de nog inte länge förrens du har bebis hos dig.

• fabler
    minjalin skrev 2011-12-11 10:28:28 följande:
    Är trött och deppig och orkar ingenting. Idag tog jag mig inte upp ur sängen förrän 09:20 och får dåligt samvete över att sambon får gå upp med sonen istället när han ska jobba kväll :( Hatar att känna mig så här deppig och nere och inte se nån glädje i nåt. Vill bara ha ut ungen nu och förhoppningsvis må lite bättre :'( Tur att jag ska till bm på tisdag så kan man ju hoppas att järnvärdet är dåligt (fast jag äter ju järntabletter men dom har inte kollat järnet på länge så kan ju hända att jag skulle behöva ta 2 om dan nu) Känner mig som världens tråkigaste mamma och sambo =/ 32 dagar kvar idag om jag inte går över (Gör jag det vet jag inte vad jag gör!!!!)

Behövde bara gnälla av mig lite =/ 
    vad trist att du känner så! men du ska inte ha dåligt samvete att du inte orkar med sonen, din sambo överlever att gå upp tidigt och sen jobba. Han får i alla fall omväxling medans du inte kan lägga ifrån dig de du bär på förrens bebisen väl bestämmer sig för att komma ut.
  • fabler
    missable skrev 2011-12-11 11:35:31 följande:
    skönt att höra!! Känns som jag kommer gå full tid över bara för det det kommer jag verkligen inte orka
    när jag va gravid med sonen kände jag inte nånting inte förvärkar, sammandragningar eller nått fram till två dagar innan han kom ut. Han va beräknad 14/3 och då kändes allt hopplöst men den 15e kom förvärkarna och sen åkte vi in den 16e för att få åka hem igen och sen tillbaka den 17e då han kom. Så tre dagar över blev inte så farligt i förhållande till att jag räknade iskallt med att gå alla dagar man får över för att sen få bli igångsatt.
  • fabler
    missable skrev 2011-12-11 13:26:01 följande:
    gud vad skönt att höra! Då ska jag inte gnälla, det verkar ju inte vara allt för bekvämt med dessa sammandragningar ju!
    ähh gnälla kan du väl göra de gör vi ju alla över nått, men du lär gnälla mer om du börjar få förvärkar och inget händer på några veckor utan bara går och blir "lurad" hela tiden.

Idag har jag, sambon och sonen vart hem till min mamma en sväng och åkt madrass. Min mamma har världens bästa "lagomt långa" pulkabacke hemma på sin gård och sonen fick slutet av förra vintern en sån madrass som de brukar ha på förskolorna och åka på. De va sjukt roligt och åka den för de gick så fort. Min mamma och sonen åkte in i hallonhäcken några ggr då dem inte bromsa i tid men de kändes i magen efter när man fått skratta så mycket. Så nu är de att ta de lugnt som gäller.
  • fabler
    missable skrev 2011-12-11 19:08:26 följande:
    hur långt innan ska man börja med det för att sätta igång?? vill ju helst inte att vårt lilla hjärta kommer innan nyåret...
    ja med sonen drack jag de en månad innan nästan och han vart ju inge tidig alls. Tror inte de påverkar direkt däremot tror jag de hjälper till vid läkningen. Jag åt även massa massa ananas när jag va gravid med sonen och de sägs ju med kunna påverka att sätta igång förlossningen men även där är jag tveksam, däremot har jag nu liksom då sjukt sug efter c-vitaminer och då är ananas jäkligt gott.

Ja jag hoppas snön får ligga kvar nu, men dem säger de ska bli varmare till veckan så vi får se.

Ja när jag va gravid med sonen så gick jag med och funderade på om jag verkligen skulle känna att de va på G. Jag frågade folk hur de skulle kännas och dem förklarade en förvärk som mensvärk och när de väl sätter igång som 100ggr värre... jag hade aldrig i hela mitt liv haft mensvärk innan sonen föddes så de va inte till nån hjälp för mig. Men ändå så visste jag när de väl va på G. Däremot tror jag att jag kommer vänta lite längre med att åka in denna gång vilket samtidigt skrämmer mig lite.
Svar på tråden Januaribebis 2012