• fabler

Januaribebis 2012

missable skrev 2011-12-13 07:20:51 följande:
    vi har ju inget rosa hatar rosa mycket rött och brunt sen har jag bara en klänning men den kan ju hon få hoppa om hon nu skulle mot förmodan vara en pojk

åh mys! längtar till vår första lucia, du får mysa extra åt mig iår :-P
    Jag gillade inte rosa förut men sen var jag barnflicka i norge åt en liten prinsessa och då blev även jag såld på rosa. Så nu finns de lite i min egen garderob och nu även i bebis, men de mesta rosa som finns till bebis har jag fått av kompisen som jag hämtade ut kartongen med kläder igår ifrån.

Japp jag myser lite extra åt dig .

Idag ska jag ge mig på att rulla köttbullarna till julbordet. Men har begränsat mig till 1kg köttfärs, så får jag göra mer om jag orkar en annan dag annars får jag be sambon göra resten. Sen ska jag koka knäck och göra bountybollar hade jag tänkt. Nästa ska jag göra cakepopsgranar som sonen sen ska få ge dagisfröknarna i "julklapp" om dem blir bra.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler

Nu ska jag göra julens första vända av köttbullar! Har inte gjort köttbullar sen jag gick i gymnasiet (gick hotell och restaurang). Har gjort hamburgare och biffar men inte köttbullar då mitt tålamod inte brukar va de bästa . Så önska mig lycka till !

• fabler
    Frökenolson skrev 2011-12-13 10:32:15 följande:
    Härligt, hemmagjorda köttbullar är så gott, speciellt mammas, hon gör dem på mager fläskfärs och rullar dem jättesmå, åh vad jag längtar efter julafton nu... Ha så kul och lycka till =)

Brukar jobba julbord annars så i år är första året jag inte gör sisådär 8000-15000 köttbullar =D 
    ja jag gjorde på nöt och de är väl inte de godaste att göra köttbullar på men jag hade inget annat hemma. Så får se om de blir de här vi tar på julafton eller om jag köper hem blandfärs och gör på istället så får vi äta de jag gjort idag nån annan dag.
  • fabler
    shadowstorm skrev 2011-12-13 11:11:39 följande:
    jag överlevde magsjukan och bebisen är kvar i magen.....men fy jag tror aldrig jag känt mig så hjälplös, och så fruktansvärt ont det gjorde....
    vad skönt att bebisen stannade och att magsjukan är över. Förstår att de va jobbigt, ja menar magsjuka är ju bland de värsta man kan få i "normala" fall så jag kan ju bara föreställa mig hur de skulle va och få de nu som gravid.
  • fabler

missable: vilka underbar bröllopsbilder du har här på fb.

Nu ska jag ta ett städryck här hemma innan de är dags att bege sig till fsk och hämta sonen, sen ska vi hem till min pappa på lite eftermiddagsfika innan sambon slutar jobbet.

• fabler
    missable skrev 2011-12-13 14:28:05 följande:
    tack ja dom är fina, helt sjukt att det gått 1 1/2 år i februari!!
    ska på tul 27e december, så bara två veckor kvar... ska försöka slappna av lite, men kommer sätta in bilbarnstolen och likaså bbväskan när vi ska på tul om något skulle vara tokigt!!

var och fikade lussebulle och glögg hos grannen men är så trött nu!!
    men visst har du slutat jobba nu?
    Vad bra att du fick tid för tul. Ja jag hade nog också satt in bilstolen och tagit med bb-väskan.
    Japp i fredags gjorde jag min sista dag på jobbet så nu nallar jag föräldradagar istället och försöker fixa och dona lite här hemma. Skulle behöva ta tag i våran övervåning där de är ett enda kaos (den ska renoveras i sommar), men jag har ju även tid att göra de när bebisen väl har kommit ut.

Ja denna trötthet. När jag va hemma hos min pappa och han och sonen satt och lekte på golvet så satt jag själv och nickade till på en köksstol. Får se hur de kommer gå för mig på torsdag då jag ska på julbord med jobbet... och de ligger mitt ute i skogen och tar ca en timme för mig att åka dit. Lär väl va livsfarlig när jag åker hem därifrån i mörkret om jag är lika trött som idag. Blir kanske och sova lite på dagen när sonen är på dagis då.
  • fabler

missable: Nää jag har faktiskt inga måste, en massa att göra men inget som måste göras nu. Så de är riktigt skönt. Imorgon ska jag få utbildning då jag ska börja sälja via homepartyn i vår. Vet inte hur de är med att berätta för vilka så jag avstår och säga nått här. De är väl de enda som är inplanerat imorgon under de 5h som sonen är på fsk och de tar väl ca 2h.

Nää de är bara jag som åker från Blge de andra åker ju direkt efter jobbet i Leksand. Men kanske de är nån som vill lifta med mig hem, men tror att de få som bor i Borlänge har egen bil med sig då julbordet är mitt ute i skogen på en liten restaurang så för o ta sig dit och där ifrån behöver man bil.

Ååå kan du sticka, de är mitt mål för 2012 att lära mig. Kunde väl lite när jag gick i högstadiet men de sträckte sig till en halv halsduk .

• fabler
    Alltochinget skrev 2011-12-13 21:28:30 följande:
    Hur har ni tänkt göra när det väl är dags? Ska ni ringa till närstående, exempel mor- och farföräldrar och berätta att ni åker in eller väntar ni tills bebis är ute och ringer och överraskar då? Nån som funderat på det? Jag är kluven :)
    vi är så illa tvungna att ringa någon eftersom någon måste passa sonen. Så min mamma är den jag ringer och får jag inte tag i henne får jag prova ringa hennes man eller min syster som bor granne med mamma så vi kan lämna sonen där. Men med sonen så berättade vi inte för någon när vi åkte in. Däremot ringde en kompis mig när vi var där inne och jag va väl lite borta av lustgasen så jag svarade och hon bara garva åt mig som svarade i telefon när jag var på förlossningen !
  • fabler

Vi har vagnen sen sonen va bebis. Köpte en ny emmaljunga city cross då som vi varit kanon nöjda med. Så den kommer vi ha så länge bebisen har liggdelen sen kommer jag vilja köpa en ny vagn så får city crossen bli sovvagn på dagis sen.

• fabler

yrla: nu är man nyfiken på hur de gått för dig.

inatt har jag faktiskt sovit riktigt bra med endast en kisspaus. Var till och med snudd på att jag och sonen missade julkalendern.

Svar på tråden Januaribebis 2012