Velociped skrev 2011-12-12 12:03:28 följande:
leia - min sambo kläckte ur sig igår att han verkat konstig för att han mått dåligt i flera dagar. Han menar att han är så stressad över allt; jobbet, hur jag mår, om jag inte är på gott humör, om jag blir irriterad på hundarna (händer lätt just nu tyvärr) osv. Så jag känner mig helt värdelös idag, som om jag förstör hans liv totalt. :( Samtidigt vet jag inte hur jag ska kunna ändra på något av det. Sover dåligt, har konstant ont, är trött och känner mig bara gnällig.
Någon som har något bra tips? :(
Usch vad karlar är klantiga ibland när dom uttrycker sig >.< Jag vet precis hur du känner och jag vet hur svårt det är att göra nåt åt det också för mår man piss så mår man! Du kanske kan försöka göra nåt särskilt de dagar du känner dig lite piggare? Idag t.ex. så gjorde jag frukost på sängen åt min sambo så han kunde sova lite längre för jag kände mig hyfsat pigg idag även om jag sovit dåligt. Tror han uppskattade det väldigt mycket. Behövs inte så mycket för att visa att man försöker, men man får välja de dagarna när man har lite mer ork. Ge en extra kram när du går förbi honom och sånna saker. Sen får du försöka förklara för honom hur du mår och att han inte ska ta det personligt att du är grinig, men att det också sårar och pressar dig ännu mer när han säger sånt. Det är verkligen jättejobbigt sånt här, och jag kan lova att det blir inte bättre om man får en unge som inte sover. (Vi gnabbades hela förra grav för att jag mådde så dåligt och sen fick vi ett kolikbarn på det) men denna grav har det faktiskt bara vart nu precis i slutet som jag har börjat bli så där riktigt sur och grinig och bara är less på allt så jag hoppas vi får en bebis som inte har kolik! Men det är verkligen inte ditt fel att du har kort stubin utan det är alla hormoner i kombo med krämpor och sömnbrist, men det är så lätt att ta på sig hela skulden.