• minjalin

Januaribebis 2012

GoodEnough mom skrev 2011-12-12 10:20:55 följande:
    Jag sover med jätte dåligt nu. Halsbrännan är jobbig när jag ska sova så jag ligger vaken länge innan jag somnar och under natten vaknar jag flera gånger för att jag behöver byta sida för att det värker i höften och då får jag alltid sammandragningar och sedan när de lugnar ned sig så måste jag även kissa och då vaknar bebis och ska leva rövare:S Sedan utöver det vaknar jag ungefär två gånger till men av kramp i vaden. 

Att sömnen är dålig påverkar alla i familjen för tillfället. Har grymt dåligt tålamod när jag är trött!  
    Ja visst är det trist när man bara är trött, sur och grinig och låter det gå ut över sambo och barn :( Samma problem här! Har du provat att äta magnesium för kramperna i vaden? Jag äter magnesium då jag lätt får brist på det även när jag inte är gravid så jag äter maxdos plus ofta en banan på kvällen och har bara haft kramp 2 ggr i vaden.
  • minjalin
    GoodEnough mom skrev 2011-12-12 10:37:15 följande:
    Ja, man är inte alls på topp när man är trött och om barn med man hade kunnat fly fältet hade de nog gjort det stundtals :S Nej, jag har inte provat det och Bm har inte sagt något om det. Finns det på apoteket? Banan äter jag redan på kvällen eftersom det är ok mot halsbrännan. Tack för tipset :D:D Och tack för att jag inte är ensam om mitt griniga humör :D  
    Ja det hade de säkerligen gjort ;) Jag äter magnesium från hälsokosten som heter Magnesium plus av märket alpha plus men tror sällan butikerna har dom hemma utan min svärmor som äger en lifebutik beställer hem dom åt mig. Men det finns ju andra magnesiumtabletter. Bra gå in på hälsokosten och fråga efter rena magnesiumtabletter och helst ska det inte vara tuggtabletter för de brukar alltid innehålla massa sötningsmedel och skit. Vet att det finns några tuggtabletter på apoteket som innehåller aspartam. Känns ju sådär bra xD Och så tar du maxdosen som står på förpackningen fördelat under dan så ska du se att det nog blir bättre. Googlar man på magnesiumbrist och kramp i vaden får man upp massa forum och sånt där folk blivit hjälpta av det :)

Jag tycker också det är skönt att läsa om att andra är griniga mot sin familj så slipper jag känna mig ensam ;) 
  • minjalin
    Pamper skrev 2011-12-12 10:47:50 följande:
    Jag får öronakupunktur 2ggr i veckan mot sömnen funkar jätte bra =)
    o liten prego vila på dagen e inte fel!

har läst om kramperna i vaden att det sak vara bra med magnesium eller om man dricker schweppes tonic water då den innehåller kinin (i små mängder) som anses motverka kramperna.
    Har haft problem med kramperna tidigare innan grav. men nästan inget nu.
    tänk på att INTE böja tårn, utan försök när du morgonstretchar att sträcka vaden istället.

hallonbladsteét har vi haft uppe tidigare men vet inte om ja skrev om att söka i FL forum efter Vi som dricker hallonblads te, finns alla info där.
    Dock ville min Bm avråda för använding av detta om man upplevt sammandragningar innan v35
    Räknas smärtfria sammandragningar också? Jag har haft sammandragningar sen v 15 typ men dom gör inte ont och har inte påverkat tappen nånting och är inte regelbundna. Jag är i v 35+3 och började med hallonbladste igår.
  • minjalin
    Pamper skrev 2011-12-12 11:26:00 följande:
    som mina sammandragningar då =)
    jag hade tänkt dricka det ändå från v35 som det sägs 2-4 koppar dagligen just med tanke på bättre återhämtning.

Min BM menade bara på att min kropp inte har ngt problem med att producera hormonet oxytocin, som teét tydligen bidrar med att jag inte behöver tillsätta något för att få igång livmodern.

se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/pl.../
    Okej, men det borde ju inte skada att dricka det då i alla fall :) Efter vad jag har läst ska det ju inte kunna sätta igång en förlossning och skulle det göra det så är man ju så långt gången nu ändå :) Jag känner att jag vill hjälpa min livmoder så mycket det bara går eftersom min bebis ligger i vidöppet läge vilket kan komplicera förlossningen. Men jag hoppas inte det blir några problem eftersom min första förlossning gick lätt trots att sonen var ganska stor och nu är jag ju omföderska och sonen har ju banat väg redan, men den som lever får se :p
  • minjalin
    partouze skrev 2011-12-12 11:26:38 följande:
    En månad kvar i dag =) ! Men hon får gärna komma efter 1 januari också ;).
    Vi har visst BF samma dag :p Visst bodde väl du i Göteborg va? Vill du föda på Östra eller Mölndal? Tänk om vi ses på BB ;)
  • minjalin
    Velociped skrev 2011-12-12 12:03:28 följande:
    leia - min sambo kläckte ur sig igår att han verkat konstig för att han mått dåligt i flera dagar. Han menar att han är så stressad över allt; jobbet, hur jag mår, om jag inte är på gott humör, om jag blir irriterad på hundarna (händer lätt just nu tyvärr) osv. Så jag känner mig helt värdelös idag, som om jag förstör hans liv totalt. :( Samtidigt vet jag inte hur jag ska kunna ändra på något av det. Sover dåligt, har konstant ont, är trött och känner mig bara gnällig.

Någon som har något bra tips? :(
    Usch vad karlar är klantiga ibland när dom uttrycker sig >.< Jag vet precis hur du känner och jag vet hur svårt det är att göra nåt åt det också för mår man piss så mår man! Du kanske kan försöka göra nåt särskilt de dagar du känner dig lite piggare? Idag t.ex. så gjorde jag frukost på sängen åt min sambo så han kunde sova lite längre för jag kände mig hyfsat pigg idag även om jag sovit dåligt. Tror han uppskattade det väldigt mycket. Behövs inte så mycket för att visa att man försöker, men man får välja de dagarna när man har lite mer ork. Ge en extra kram när du går förbi honom och sånna saker. Sen får du försöka förklara för honom hur du mår och att han inte ska ta det personligt att du är grinig, men att det också sårar och pressar dig ännu mer när han säger sånt. Det är verkligen jättejobbigt sånt här, och jag kan lova att det blir inte bättre om man får en unge som inte sover. (Vi gnabbades hela förra grav för att jag mådde så dåligt och sen fick vi ett kolikbarn på det) men denna grav har det faktiskt bara vart nu precis i slutet som jag har börjat bli så där riktigt sur och grinig och bara är less på allt så jag hoppas vi får en bebis som inte har kolik! Men det är verkligen inte ditt fel att du har kort stubin utan det är alla hormoner i kombo med krämpor och sömnbrist, men det är så lätt att ta på sig hela skulden.
  • minjalin
    partouze skrev 2011-12-12 15:18:46 följande:
    LEIA - det har du så rätt i det gör jag jag bor på Hisingen hmm tror det blir östra men har ingen aning. Har du nån rekomendation ?
    Jag har bara fött på Östra så jag kan inte säga nåt om Mölndal :p Men vill föda på Östra igen och tyckte det var bra där. Man ringer ju till en koordinator när man ringer in som intervjuar en och bedömer om man ska åka in eller inte och slussar en till det sjukhuset som har plats och finns det plats på båda antar jag att man får välja. Min bm sa i alla fall att jag har förtur till Östra eftersom det ligger närmast för mig och jag är omföderska (kan ju gå ganska fort när man är omföderska så därför prioriterar dom tydligen så). Vad blir närmast för dig egentligen? Borde väl nästan vara ungefär samma avstånd till båda? :P Hade vart sjukt roligt om man var inne och födde samtidigt xD
  • minjalin
    Haanky skrev 2011-12-12 15:30:41 följande:
    Vill me föda på östra.. jag var på mölndal innan... :)
    Åh, en till Göteborgare :p Var du inte nöjd med Mölndal? Jag tycker det som är så skönt med östra är att allt finns där om nåt skulle gå galet och bebis behöver vård. Inte roligt att behöva spilla dyrbar tid på ambulansfärd mellan sjukhusen! Vart bor du och när ska du ha? Jag bor i Partille och ska ha 12 januari (men bebis får gärna titta ut nån vecka tidigare om den vill) :D
  • minjalin
    Haanky skrev 2011-12-12 15:44:18 följande:
    Japp :D nja tyckte de va dåliga på att ge en information om självaste bb å om hur allt funka men det är nog olika vem som jobbar och missförstånd m.m jag blev snittad å självaste snittet gick jätte bra och min dotter kom ut hel och frisk!! det är ju det som är det viktigaste såklart men resten tyckte ja inte om .. sen vet ja ju inte hur de vart innan elelr hur de e på östra heller men vill ge östra ett försök!som du säger har de mer vård om nått skulle gå fel! bara det inte är massa vägarbeten kvar på vägen dit vill säga så vi blir sittandes i bilkö på väg in :D:D

Jag bor i Lindome :) ska ha den 29jan men tösen ville ju ut 3veckor innan så kanske denna me vill komma tidigare:P bara den håller sig rätt sida om året :D:D 
    Okej. Jo man får fråga en del och alla är ju inte trevliga men överlag var jag nöjd med bemötandet :) Ska du föda vaginalt denna gången eller blir det snitt igen? Nä nu är dom äntligen klara med partihallsförbindelsen i alla fall :)

Åh lyckost! Min får gärna också komma tidigare (dock helst efter nyår ;))
  • minjalin
    Velociped skrev 2011-12-12 15:46:56 följande:
    Jag hoppas också på att få föda på Östra. :)
    När har du BF? Vi är ju ett riktigt göteborgsgäng här :P
Svar på tråden Januaribebis 2012