• minjalin

Januaribebis 2012

shadowstorm skrev 2011-11-23 14:36:02 följande:
    Är det någon mer som håller på rent utsagt gå under av halsbränna?????? Jag får snart panik på denna drake som flyttat in i min hals!! :P
    Mineralvatten (ramlösa) funkar för min del. Jag kan till och med dricka kaffe nu när jag dricker det. Är den jäklig nån dag så toppar jag med lite sötmandel också. Gammal husmorskur med minrealvatten och mandel :) Jag knarkade novalucoul och sånt förra grav men sen visade det sig att jag hade för lite magsyra och det kan man tydligen få av mediciner mot halsbränna så jag har totalvägrat att ta nåt sånt denna gången så är så glad att jag hittat annat som funkar :)
  • minjalin
    shadowstorm skrev 2011-11-23 14:36:02 följande:
    Är det någon mer som håller på rent utsagt gå under av halsbränna?????? Jag får snart panik på denna drake som flyttat in i min hals!! :P
    Glömde, jag drack juice varje morgon till min järntablett, men det har ajg fått sluta med för det ger mig verkligen halsbränna. Så nu får det räcka med en clementin till tabletten :p
  • minjalin
    syntetica skrev 2011-11-24 19:03:38 följande:
    En fråga, hur lyckas ni raka era små ben`? 
    Sätter upp benet mot badkarskanten bara så är det inga problem :) Men att håla ordning på pubishåret börjar bli tajt men än så länge går det. Mitt växer gärna ovanför troskanten om man inte håller efter det så rakar gärna ner en bit och även längs med bikinilinjen. I värsta fall får jag väl be sambon om hjälp xD förra grav sket jag i den delen men denna gången vill jag hålla efter det. Men benen var inga problem förra grav heller även om det var liiite jobbigt sista veckorna men då var jag större än jag är nu. Tycker nästan min mage börjar kännas liten så är lite nojig, men ska till bm nästa vecka på fredag så vi får se hur det ser ut då. Ska ta bild imorn också och jämföra med för 2 veckor sedan så förhoppningsvis ser jag skillnad då.
  • minjalin

Funderar på om jag har åkt på uvi :( Tycker jag känner mig småkissignödig hela tiden och massa sammandragningar som inte gör ont men det trycker lite bak mot tarmen. Varför ska alltid sånt här komma lagom till helgen >.< Får hoppas det inte blir värre så får jag ringa min bm på måndag, men känns lite dumt då dom redan gjort flera negativ odlingar på mig innan för att jag har så mycket sammandragningar och hade flera uvi + GBS förra grav. Men det har inte tryckt på nåt vid dom sammandragningarna. Men sen kan det kanske vara så att sammandragningarna retar urinblåsan och att bebis ligger mot den också? Gör inte ont när jag kissar eller nåt och förra grav kände jag aldrig av några symptom utan dom såg bara mina uvi på odlingar (syntes inte nåt på snabbsticka) Ville bara gnälla av mig lite >.<

• minjalin
    shadowstorm skrev 2011-11-27 22:11:11 följande:
    är jag ensam om att vara trött hela tiden? Dock har jag ju ingen chans att direkt ta igen mig med tanke på att jag har en gosse på 2.4 här hemma som rent ut sagt river hemmet! Jag känner att mitt tålamod knappt existerar längre och vi mest bara bråkar :(( Och känns som han jäklas med mig (vet att så är inte fallet men så känns det). Jag vill bara ha detta klart!
    Nä du, jag är jättetrött och har en liten som fyllde 2 år i början på november. Som tur är går han på dagis 20 timmar i veckan för jag går på halv sjukpenning och halv gravpenning och tack vare sjukskrivningen får jag ha honom på dagis så mycket jag vill (dock tycker jag 20 timmar är lagom för jag vill ju faktiskt träffa honom också) Men nu har han vart hemma hela förra veckan och vart sjuk och jag själv har känt av min hals från och till i 1,5 månad och har haft snuva i kanske 3 veckor och nu har jag en riktigt jäklig hosta sen 1,5 vecka tillbaka som inte visar några tendenser på att ge sig. Det ihop med drygt 6 veckor kvar till förlossning är ingen bra kombo så jag känner mig som världens sämsta mamma när jag inte orkar göra nåt direkt med sonen :( Inget tålamod och känner igen det där med att det känns som att dom bara vill jäklas med en ;) Ska bli skönt när det är över, men fasar för att man ska vara lika trött då för det är ju verkligen jätteviktigt att man får en bra start med sykonrelationen. Men min sambo är hemma första 5 veckorna i alla fall och sen har man nog vant sig vid att inte få sova får vi hoppas så man går på amningshormoner och kaffe och är pigg och glad ;)
  • minjalin
    saras02 skrev 2011-11-28 11:19:21 följande:
    Hur ofta gör ni knipövningar och hur många gör ni? Jag känner mig lite stressad över det för jag glömmer bort att göra dom....är väl lite lat också tyvärr..
    Jag är tyvärr skitdålig på att komma ihåg dom :( Enligt pappret jag fick från min bm ska man göra 10 stycken (5-6 sekunder och lika lång vila mellan) 3 gånger om dan och avsluta varje omgång med att hålla 20-30 sekunder. Ibland kan jag komma ihåg en gång på en dag. Var lika kass med sonen men blev bra efteråt ändå. Hoppas bara jag har samma tur denna gången för det är hopplöst att komma ihåg 3 ggr om dan :o
  • minjalin
    fair skrev 2011-11-28 13:17:55 följande:
    Ligger fortfarande inne på fl/bb. Väntar på tul och tappmätning. Blir spännande att se hur hon ligger till storleksmässigt.. Hoppas ju att hon ska stanna några veckor till i magen!
    Håller tummarna! Men om hon skulle födas nu blir ni väl inte kvar speciellt länge på neo om hon inte är ovanligt liten eller så eller?
  • minjalin
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-28 14:08:24 följande:
    Jag skötte mig inte alls med knipövningarna då jag vänta tredje barnet, inte efter heller för den delen och nu har jag jätte svårt att hålla mig då jag ska på toa Jobbigt!
    Menar du att du hade svårt att hålla tätt mellan 3:e och 4:e graviditeten eller är det bara nu när du är gravid som du har svårt att hålla tätt? Är väl aldrig för sent att träna upp bäckenmuskelaturen om man har problem? Jag försöker som sagt komma ihåg dom, men 3 gånger om dan går bara inte att komma ihåg.
  • minjalin
    fair skrev 2011-11-28 14:12:47 följande:
    Leia: det beror helt och hållet på hur utvecklade lungor hon har och hur pigg hon är. Och så är det inte säkert att hon kan hålla värme själv. Allt beror på hur mogen hon är.
    Jo det klart, månader mer att generellt om man får bebis i v 33+ så brukar det väl oftast inte bli flera veckor på neo men sen är det ju så klart individuellt. Tycker bara jag sett många på tv som fötts runt den veckan som fått åka hem ganska fort ändå. Håller i alla fall tummarna att hon stannar några veckor till! Det är ju det bästa!
  • minjalin
    Zaarah1984 skrev 2011-11-28 14:11:52 följande:
    Jag som sällan brukar vara orolig kring graviditeten sitter just nu och bara väntar på att känna bebisen sparka lite. Brukar alltid vara full fart på kvällarna/nätterna och inatt var det ovanligt lugnt. När jag är uppe på toa och sedan ska lägga mig igen brukar alltid bebisen snurra runt och ha sig så hela magen rör sig men inatt kom bara några få små buffar. Nu på eftermiddagen brukar det också vara lite håll i gång så väntar just nu bara på det... Hur mycket ska man egentligen känna bebisen under ett dygn? Är i vecka 33+1 idag.
    Jag har inte heller nojat för rörelser då jag har en väldigt livlig bebis, men för ett par dagar sedan var bebis otäckt lugn. (är i v 33+3 idag) och det höll i sig 2 dygn. Den rörde sig nästan bara om jag buffade på den och då bara den flyttade på kroppsdelen jag tryckte på och blev sen stilla igen. Kunde känna nån liten vag buff för övrigt så då började jag verkligen noja andra dan det var så. Den har kunnat ha 1 lugn dag innan, men aldrig 2. Men så på kvällen andra dagen kom den igång och sen sen dess har den vart helt vild igen!
Svar på tråden Januaribebis 2012