• minjalin

Januaribebis 2012

partouze skrev 2011-12-14 15:47:28 följande:
    Sista jobbdagen idag . Ska bli skönt å vila upp sig sista 3 veckorna !
    Har inte du 4 veckor kvar? :p
  • minjalin
    partouze skrev 2011-12-14 18:24:52 följande:
    Förhoppningsvis 3 veckor .
    Men BF är 12 januari va? Jag hoppas på att min kommer nån vecka innan BF i alla fall men tror inte jag har sån tur :( Verkar som att många får andra barnet senare än första när man läser trådar på forumet och det är ingen uppmuntrande läsning >.< hade det inte vart december hade jag velat ha ut bebis inatt xD
  • minjalin
    Cia80 skrev 2011-12-14 18:31:24 följande:
    Åh nej, stämmer det så kommer jag få "se fram emot" en igångsättning. För dottern kom på bf +12. Håller med dig om att man vill passera december.
    Vi hoppas att ames har rätt tycker jag ;) En kompis fick sin första BF+12 eller nåt och andra på BF. En annan kompis fick på BF+13 och andra på BF+18. Min mamma fick första på BF, andra BF+2 och tredje på BF. Barmorskan som gjorde vårat RUL sa att hon tycker det känns som att dom som får första på BF får andra pca 2 dagar senare, men den som lever får se :P Men hur trött man än är på det nu så vill man ju som sagt passera december ;)
  • minjalin
    Sapato skrev 2011-12-14 19:48:38 följande:
    Är det fortfarande bara jag som vill gå över tiden?

Är beräknad 13jan men hoppas på att föda runt den 20:e istället.
    Skulle vilja jobba till13e eller kanske tom någon dag där på veckan efter.
    Ja du, jag vill inte gå över i alla fall utan får gärna nån vecka tidigare. Ska ha 12 januari :p Mår man jättebra så är det väl inte så farligt, men när man har svårt att sova, har ständigt ont och är konstant trött så vill man gärna ha ut bebis, eller i alla fall jag :P
  • minjalin
    partouze skrev 2011-12-14 21:30:44 följande:
    Ja den 12/1 ! Är så trött på allt detta så hon för komma tidigare tack.
    Ja fy vad segt det är nu. Jag hade på känn att sonen skulle komma tidigare men han kom ju på BF. Denna känns också som att den kommer komma tidigare men litar inte ett dugg på den känslan utan tror bara det är hoppet som framkallar känslan ;) Men man får väl vara glad om den kommer på BF och man slipper gå över i alla fall. Imorn är det ju "bara" 4 veckor kvar ;)
  • minjalin

Känner igen det där med att dom inte är konsekventa. Förra gången jag var gravid fick min kollega full havandeskapspenning medan jag fick 1/4 som jag tjatade mig till av handläggaren. Denna gången fick jag full beviljad fast jag jobbar kvar på samma ställe och fick dessutom min halvtidssjukskrivning från v 22+ beviljad utan några problem. Jag som förberett mig på att slåss med näbbar och klor och så gick allt bar ahur lätt som helst helt plötsligt! Min sons förskolelärare fick inte sin beviljad förra grav fast alla hennes kollegor fick det (och hon fick avslag på alla överklaganden också) men denna gången fick hon beviljat. Sjukt att det ska behöva vara så =/

• minjalin
    riparbella skrev 2011-12-15 20:26:08 följande:
    Någon som vet hur det har gårr för Yrla som åkte in til förlossningen härom natten?
    Pratade en snabbis med henne igår på fb och då sa hon att hon var öppen 2 cm när dom hade kollat så dom misstänker väl att det är på g inom den närmsta tiden men antar att hon fick komma hem igen eftersom det inte satt igång på riktigt. Hon har inte vart inloggad på fb eller msn nåt sen så jag har inte fått veta nåt mer.
  • minjalin

Här är en till som sovit pissdåligt. Vaknat varje timme och tar lång tid att somna om pga sambon andas med öppen mun så jag får hålla på att buffa på honom. Han somnar om på max 2 minuter så jag hinner inte ens börja närma mig att somna innan han har satt igång igen. Jag blir tokig :(

• minjalin

Här skriver man som ett förlossningsbrev hos bm i journalen så kan dom på förlossninge  gå in i datorn och läsa vad man skrivit. Man gör en sammanfattning av graviditeten och skriver ner tankar, önskemål och rädslor om förlossningen, hur man känner för BB och osv. Sen kan man väl säkert ha med sig ett brev också om man vill men jag nöjde mig med det som jag hade skrivit i journalen sist och bara poängterade för bm sen att min största skräck var att spricka riktigt illa eftersom min mamma sprack hela vägen bak till ändtarmen med sitt första barn. Så jag bad henne att göra allt i sin makt för att det inte skulle bli så (stod ju även i journalen). Sen efter nån timme sa hon "kanske dags att börja känna lite på lustgasen?" så då började jag med den och sen frågade hon efter en stund hur jag kände angående EDA eftersom jag var öppen 8 cm och det var sista chansen nu om jag ville ha det, men det tyckte jag inte jag behövde (hade aldrig hunnit med det ändå sen med facit i hand). Så kändes som att hon hade läst journalen i och med att jag skrivit att jag tänkte mig lustgas och mer naturlig smärtlindring och att jag bara ville ha EDA om jag verkligen kände att jag behövde eller om bm ansåg att det skulle göra mer nytta en skada om förlossningen fortlöpte på ett sånt sätt (man kan ju vara utmattad och behöva av den anledningen eller att man får krystvärkar för tidigt och sånt). Hade även skrivit att jag inte ville sova själv på BB och vi fick eget rum (de flesta är dock enkelrum där så finns det plats så är det ju inga problem) så sambon fick stanna över bägge nätterna.

• minjalin
    Cia80 skrev 2011-12-16 16:00:06 följande:
    Jag känner precis som du ang. EDA att jag bara vill ha det om det behövs. Typ har jag så ont så jag gråter hela tiden så kanske det kan vara läge för det
    Precis :P Jag öppnade mig från 8 cm till 10 cm på 20 minuter och hade jag haft så ont i flera timmar hade jag nog tagit EDA för det gör fruktansvärt ont att öppna sig fort, men det är ju över snabbare och man tröttas inte ut på samma sätt :) Hade konstant ont sista 1,5 timmen så kändes som en värk med toppar typ men 1 timme av den tiden var krystvärkar och då hade man ju nåt att göra, plus att man visste att det var slutspurten innan man äntligen fick sin bebis ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012