• Someday

Januaribebis 2012

Jag hakar på här!
    Jag har påbörjat min andra graviditet. Är i vecka 5+5 (6).
    Har ett VUL på måndag.
    Hälsosamtal 8/6.
    Jag har ett MA i bagaget i vecka 11, fostret hade slutat växa i vecka 6+.
    Därför vill jag ha ett VUL. Inte för att det egentligen säger så mycket. Men det skulle
    kännas lite mer hoppfullt att få se ett tickande hjärta. Kanske minskar det min oro lite.
    Jag mår illa!! Nästan hela tiden, mer eller mindre. Kräks dock inte.
    Har molvärk och ömmande bröst. Trött! Eller tja, helt utslagen är nog mer rätt ord.

• Someday

Hej Caradan! Jag förstår att det är jobbigt att vänta. Hade det så förra hösten. Kom in en måndag och fick veta att det troligen var ett MA men att de inte kunde säga något. Bara att jag absolut inte var i den veckan man trodde, att ev kunde det vara normalt men inte rätt vecka och så vidare. Åkte hem, hopp och förtvivlan om vart annat. Innerst inne visste jag att det var kört men kunde inte sluta hoppas ändå eftersom jag hade så mycket symtom. Åkte tillbaks veckan därpå, tisdag, och fick det bekräftat. Hela världen gick under kändes det som!! Det var ett MA.
    Men vet flera som haft det likadant då det i stället blivit bekräftat att det är normala graviditeter så de har fått friska barn. Sluta inte hoppas förräns det verkligen är kört. Det kan mycket väl vara en liten januaribebis som vill ut =)

• Someday

Jag dricker lite mineralvatten med citrussmak. Smuttar lite hela tiden. Dels ska man dricka extra mycket och dels upplever jag att det lindrar illamåendet lite grann.

• Someday
    curiosa skrev 2011-05-19 15:32:16 följande:
    Igår var jag i v 6+4 (enl sista mens) och enligt vul 6+1 utan hjärtfrekvens (ja eller kanske nått men inte 100 säkert) Nästa tis ska jag tillbax igen då skall jag vara i v 7+0 (alt 7+4) och finns ingen hjärtfrekvens då så är det nog kört.

Håller massa tummar och tår för både dig och mig och alla andra med samma.

Förstår att det är en tuff väntan. Men det är på gränsen till för tidigt för att säga någonting. Vilket är oerhört frustrerande att höra! Jag vet! Jag hoppas innerligt att pyret växt tills nästa vecka, att ägget fäste lite sent och att du därför är i vecka 6+1 nu då och blir tillbaksflyttad några dygn! Ta det lugnt denna vecka och försök att njuta, vilket i of sig är lättare sagt än gjort! Ett tips är att du inte åker ensam på nästa tid i fall du skulle få ett negativt besked, även skönt att kunna glädjas tillsammans med någon om allt är bra =)
    Många styrkekramar...

• Someday
    Majskorn skrev 2011-05-20 09:15:56 följande:
    jo det är för tidigt men varför ska jag blöda och mista alla symptom i samma veva...dessutom trodde jag att jag var i 6+2 igår...vet ingenting men jag känner i hela kroppen att det inte gick bra Gråter
    KRAM här med! Du behöver nog många sådana idag...
  • Someday

Jag har varit med maken och gjort ett VUL idag.
    Hjärtat tickade :). Ett hjärat. Hade kunnat tro att det skulle vara två med tanke på magens storlek =)
    Vilken lättnad att se det lilla livet... Tiden stämmer. 6+3, beräknad till 12 januari.
    Nu ser jag fram emot NUPP/KUB i v 12. Nästa lilla möte med pyret.

Mår dock illa! Nästan konstant nu, dygnet runt. Kräks dock inte. Svullen om magen.
    På kvällen syns det. Konstig i magen. Trött....
    Men både lycklig och livrädd på samma gång. Har börjat våga känna lite grann idag tror jag =)

• Someday

Jag har också problem med min mage! Ena dagen är jag väldigt trög och nästa får jag springa så fort jag stoppat någonting i munnen, ofta i kombination med illamåendet.
    Än har jag i alla fall inte kräkts. Tröttheten kommer och går. Lite varannan dags principen...

• Someday

Jag har varit uppe fyra gånger i natt och kissat! Jag brukar nästan aldrig gå upp. Trött! Har somnat kl 19 och sovit hela natten två kvällar i rad. Lagom roligt :(
    Jag mår illa dygnet runt! Vaknar på natten av att jag mår illa. Har svårt att få i mig mat. Har gått ner 2 kg redan. Väger 10 kg för mycket så visst det gör ju inget men tror inte att det är bra. Jag har är yr och matt i kroppen. Känner mig allmänt avslagen hela tiden! Som om jag lever i en egen dimma! Och samtidigt som jag mår illa är jag hungrig men kan inte förmå mig att äta. Jag har ömma bröst. Speciellt på kvällen när jag tar av mig BH:n.

• Someday

Jag är i vecka 8 än så länge. Ganska svullen om magen också! Känner mig uppblåst.
    Min mage pendlar mellan hård och väldigt lös... Jobbigt men det vänder nog snart. Får vi hoppas.
    Fast jag mår hellre så här och vet att det är ok!

Svar på tråden Januaribebis 2012