• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson
    MaHo89 skrev 2011-07-04 16:54:35 följande:
    hej tjejer.
    Var på VUL idag, där inne var ett barn i vecka 11+6 (trodde att det var 11+4 idag).
    Hjärtat slog och barnet sprattlade omkring och verkade busig.
    Sen sa läkaren att hon upptäckt något som hon ville prata om.
    Det fanns tydligen en vätskeansamling i nacken, detta kan innebära att barnet har Downs Syndrom eller någon annan kromosomavvikelse, det behöver inte vara så heller så vi de ska göra KUB och NUPP-test nu för att fastställa vad felet är. Vi är just nu chockade, trodde inte sånt här kunde hända när man är så ung. Men, tydligen..

Ni ser väl om jag återvänder till tråden senare men innan torsdag vet jag inget mer än detta.
    Det är säker ingen fara med er lilla bebis, men det är ju bra att det tar det på allvar och kollar upp det.
    Det sätter ju självklart fart på era tankar om hur ni vill göra, gör nupp om ni vill och prata mycket med nära och kära samt läkaren såklart. Håller tummarna för er! Kram
  • MaHo89
    Carolaj83 jadu.. Det känns så surrealistiskt just nu att det är svårt att tänka.
    Jag liksom många andra tänker inte ens tanken.. Jag trodde inte att det kunde hända när man bara är 22 år.
    Men det är ju vårt barn som sprattlade på där i magen och jag hoppas nu att barnet har förutsättningarna för att överleva, även utanför magen..
    Downs syndrom är ju inte det värsta som kan hända om än man blir chockad. Som sagt, det är ju ändå vårt barn.. Men det är klart att tankarna snurrar, hur kommer livet bli för barnet?

Ursäkta för rörigt svar men det är ungefär så rörigt i bollen just nu..
  • MaHo89
    Frökenolson skrev 2011-07-04 18:21:51 följande:
    Det är säker ingen fara med er lilla bebis, men det är ju bra att det tar det på allvar och kollar upp det.
    Det sätter ju självklart fart på era tankar om hur ni vill göra, gör nupp om ni vill och prata mycket med nära och kära samt läkaren såklart. Håller tummarna för er! Kram
    tack för tummarna! =)
    Bara att vänta till onsdag då vi ska göra ultraljud, kanske fostervattenprov eller vad det nu heter och på torsdag får vi resultat av blodprovet.
  • Dontbeshy
    MaHo89 skrev 2011-07-04 16:54:35 följande:
    hej tjejer.
    Var på VUL idag, där inne var ett barn i vecka 11+6 (trodde att det var 11+4 idag).
    Hjärtat slog och barnet sprattlade omkring och verkade busig.
    Sen sa läkaren att hon upptäckt något som hon ville prata om.
    Det fanns tydligen en vätskeansamling i nacken, detta kan innebära att barnet har Downs Syndrom eller någon annan kromosomavvikelse, det behöver inte vara så heller så vi de ska göra KUB och NUPP-test nu för att fastställa vad felet är. Vi är just nu chockade, trodde inte sånt här kunde hända när man är så ung. Men, tydligen..

Ni ser väl om jag återvänder till tråden senare men innan torsdag vet jag inget mer än detta.
    Tänker på er.. Och håller tummarna för att det inte är något allvarligt.
  • Moniqe1979

sapato jag tog det den enkla vägen... skrev en1 st ledighets ansökan föräldra ledig from 1/1 och sedan ca 1 år... så fick han tänka själv sedan.... Blev dock glatt överaskad att chefen vart så possitivt inställd och grattade glatt. (jobbar med nästan bara massa killar typ 7 tjejejr på 220 anställda)

Maho89 håller tumamrna att ni får bra resultat på torsdag, är nog världens värsta kännsla att ligga där på britsen under ultraljudet och höra någon säga att det inte ser ut riktigt som det skall på skärmen. som sagt hålelr tummarna stenhårt för er skull att det går bra!

var och shoppade med en vänninna i förmiddags och insåg huur deprimerande det är att ha sparat så mycket från första barnet, är ju faktiskt rätt kul att shoppa bebis saker men bläe jag har ju redan det mesta utom en del varmare kläder till första tiden då sonen kom i maj och det var jätte vart och detta lilla knyte ju kommer i kalalste vinter perioden, får väll hoppas på en tjej enbart av den anledningen   Och kanske kan unna mig lite nya lakan etc till vagnen

• Marsätt
    MiAmore skrev 2011-07-04 14:39:54 följande:
    Hej tjejer! Hur är allt med er? Nu har jag inte varit här på ett ganska bra tag igen. Har börjat må kanske inte helt bra, men ändå helt ok och bra jämfört med i början. Jätteskönt! Går dock fortfarande omkring och känner mig trött nästan jämt, men sådan tur är inte så lamslående trött som jag var i början. Och tidiga morgnar är inte roliga, för att då mår jag illa och klöks ganska bra. Spyr dock inte längre (*peppar,peppar*). Går in i v.14 imorgon, och har börjat få små små buffar från bebisen sedan nästan/knappt en vecka tillbaka. Det är dock fortfarande så svaga buffar att det ibland är svårt att avgöra om det är en buff från bebisen eller något annat. Ska på rul den 11 aug, känns som en hel evighet tills dess *ler* Men snart är det semester (18/7) så då kommer jag inte har så mycket tid att tänka på tiden förhoppningsvis, att tiden kommer gå fort *ler* Så fort jag varit på ul'et ska jag kontakta försäkringskassan om graviditetspenning, kommer om det går igenom, gå hem i början på november. Ska bli skönt! Ska någon av er andra gå hem på graviditetspenning?

Hoppas att allt är bra med er iaf, ska försöka bli lite mer aktiv igen *ler*
    Jag går också in i v. 14 i morgon och har fått tid för ul den 11... :)
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Lill Knutte 2012♥
  • Dontbeshy
    Moniqe1979 skrev 2011-07-04 18:45:10 följande:
    sapato jag tog det den enkla vägen... skrev en1 st ledighets ansökan föräldra ledig from 1/1 och sedan ca 1 år... så fick han tänka själv sedan.... Blev dock glatt överaskad att chefen vart så possitivt inställd och grattade glatt. (jobbar med nästan bara massa killar typ 7 tjejejr på 220 anställda)

Maho89 håller tumamrna att ni får bra resultat på torsdag, är nog världens värsta kännsla att ligga där på britsen under ultraljudet och höra någon säga att det inte ser ut riktigt som det skall på skärmen. som sagt hålelr tummarna stenhårt för er skull att det går bra!

var och shoppade med en vänninna i förmiddags och insåg huur deprimerande det är att ha sparat så mycket från första barnet, är ju faktiskt rätt kul att shoppa bebis saker men bläe jag har ju redan det mesta utom en del varmare kläder till första tiden då sonen kom i maj och det var jätte vart och detta lilla knyte ju kommer i kalalste vinter perioden, får väll hoppas på en tjej enbart av den anledningen   Och kanske kan unna mig lite nya lakan etc till vagnen
    Klockrent.. =) Det är alltså så man ska göra
  • roxylady

Är det fel av min BM att säga att allt är lugnt så länge jag mår bra och normalt trots att andra har fått konstaterade missfall i v12 och pyret inte levt sedan V7? Man vill ju veta nu om något hemskt har hänt isf.. Inte för att jag haft ont eller så. Vet att illamåendet ska gå över osv nu. Men symptom osv kan man ju tydligen ha ändå så i stort sett vet man ju inte ett jota:( här får man heller inte göra VUL om man inte blöder och haft magsmärtor.

• Astrogirl

Idag har vi varit på UL och vi fick se ett levande pyre med klappande hjärta som vinkade till oss. Var så härligt. Känner mig lugnare nu och kan njuta av att inte ha så mycket symptom eller illamående, nu när jag vet att pyret lever. Är i v 11 nu, så veckorna går rätt fort. Om två veckor blir det KUB-test, så då blir det nervöst igen.

Kram på er!!

• Dontbeshy
    roxylady skrev 2011-07-04 19:21:47 följande:
    Är det fel av min BM att säga att allt är lugnt så länge jag mår bra och normalt trots att andra har fått konstaterade missfall i v12 och pyret inte levt sedan V7? Man vill ju veta nu om något hemskt har hänt isf.. Inte för att jag haft ont eller så. Vet att illamåendet ska gå över osv nu. Men symptom osv kan man ju tydligen ha ändå så i stort sett vet man ju inte ett jota:( här får man heller inte göra VUL om man inte blöder och haft magsmärtor.
    Ne det tycker jag inte..  90% av alla missfallen sker före v.12 och då på grund av att det varit något fel på fostret. Så det är inget nån kan göra något åt..

Jag vet att jag låter tråkig och textbokaktig men slappna av så gott du kan och låt tiden gå.. Det är oftast ingen fara. Man är bara orolig i onödan.. Vill du göra VUL gå till en privatklinik.. Det kan kosta lite men det är fortfarande bra om du kan slappna av.
Svar på tråden Januaribebis 2012