• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Dontbeshy
    Sapato skrev 2011-07-04 15:22:05 följande:
    Något annat: Är det bara jag som knappt vågar säga på jobbet?? Vet inte alls hur jag ska berätta för chefen.
    Vill berätta denna vecka då det är semester sen och orkar inte gå runt i bikini och hålla in magen för att någon från jobbet kanske kan se.
    Hmm vänta till efter semestern.. du kan ju skylla på "mjölkmage"
    (L) Hilma 2007-01-06 (L) Calle 2008-04-03 (L) Kärleken 2012-01-31 (L)
  • Sapato

Ähh, får ta mod till mig då det finns folk som kommer få veta snart då ryktet går som känner folk som känner min chef.. Iiiihhh jobbigt bara då jag är ensam tjej på jobbet så känns som dom inte kommer förstå på samma sätt hur det är.

• Dontbeshy
    Sapato skrev 2011-07-04 15:27:30 följande:
    Ähh, får ta mod till mig då det finns folk som kommer få veta snart då ryktet går som känner folk som känner min chef.. Iiiihhh jobbigt bara då jag är ensam tjej på jobbet så känns som dom inte kommer förstå på samma sätt hur det är.
    Säg inte det killar brukar vara sjukt intresserade...
  • Syoss
    annasmörblomma skrev 2011-07-04 14:13:22 följande:

Hej!
    Är i v.11 och ska på vårt andra besök hos BM imorgon för blodprov mm. Måste även ta beslut om vi vill göra KUB test eller inte. Vet fortfarande inte hur vi ska göra!!! Är 26 år och inte i riskzon.

Ni som blivit erbjudna KUB i v 12...Hur har ni gjort?

Vi ska göra KUB nu på fredag, är då i v.13 (12+2). Vi funderade länge och väl innan vi bestämde oss för att göra det. Vi har hört skräckhistorier om folk som fått veta att deras barn är så missbildat att det inte kan överleva utanför livmodern. Skulle det vara så med vårt barn så vill jag ha reda på det så tidigt som möjligt. Ifall att man måste ta bort det så gör jag det hellre nu än t.ex i v.20 :/
  • shadowstorm

Som jag också skrev så är jag tvärsäker det är bebisen jag känner lite nu och då. Eftersom jag brukar aldrig känna rörelser nere vid puppan ;) haha....utan tarmarna är ju mera i magen. Och jag känner säkert 5-10 gånger per dag och blir bara starkare för varje dag :) Liite tidigare än med sonen, med sonen fick jag första sparken i vecka 17, och sambon min kände utanpå i vecka 19. Hoppas det blir lika tidigt även denna gång :)

• MaHo89

hej tjejer.
    Var på VUL idag, där inne var ett barn i vecka 11+6 (trodde att det var 11+4 idag).
    Hjärtat slog och barnet sprattlade omkring och verkade busig.
    Sen sa läkaren att hon upptäckt något som hon ville prata om.
    Det fanns tydligen en vätskeansamling i nacken, detta kan innebära att barnet har Downs Syndrom eller någon annan kromosomavvikelse, det behöver inte vara så heller så vi de ska göra KUB och NUPP-test nu för att fastställa vad felet är. Vi är just nu chockade, trodde inte sånt här kunde hända när man är så ung. Men, tydligen..

Ni ser väl om jag återvänder till tråden senare men innan torsdag vet jag inget mer än detta.

• jessielarsson

Är i v 12+3 idag och har sedan 1,5 vecka känt lite fladder i magen. Och mina fisar brukar inte kännas så, men jag är inte riktigt fullt övertygad om att det är bebisen, men svårt att låta bli att tänka att det ändå är det.  Kommer inte varje dag men känns på samma sätt varje gång. Killar lixom till.

• Alltochinget

Jag ska ta blodprov för KUB imorgon och är skitnervös! Är så rädd för sprutor :(

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • fabler
    annasmörblomma skrev 2011-07-04 14:13:22 följande:

Hej!
    Är i v.11 och ska på vårt andra besök hos BM imorgon för blodprov mm. Måste även ta beslut om vi vill göra KUB test eller inte. Vet fortfarande inte hur vi ska göra!!! Är 26 år och inte i riskzon.

Ni som blivit erbjudna KUB i v 12...Hur har ni gjort?

jag är 27 och inte i riskzon och valde också att inte göra KUB. Jag jobbar dock inom LSS och våra kunder är helt underbara så jag skulle ändå aldrig välja bort ett barn pga något som visar sig på KUB.
    elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012