• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cia80

Idag fick vi äntligen se Pyret på ul. H*n låg där inne och sprattlade för fullt! *Lycka*

Fick jättebra siffror på KUB så denna gång behöver vi inte göra nåt fostervattensprov.

• curiosa

Köpte idag en Angelsound på teknikmagasinet men tyckte att det var jätte svårt att hitta rätt.
    Tror att jag lyckades två korta gånger men är inte 100.

Ni andra med samma, är det lätt för er att hitta?
    Någon speciell teknik?

• roxylady
    Dontbeshy skrev 2011-07-04 19:28:39 följande:
    Ne det tycker jag inte..  90% av alla missfallen sker före v.12 och då på grund av att det varit något fel på fostret. Så det är inget nån kan göra något åt..

Jag vet att jag låter tråkig och textbokaktig men slappna av så gott du kan och låt tiden gå.. Det är oftast ingen fara. Man är bara orolig i onödan.. Vill du göra VUL gå till en privatklinik.. Det kan kosta lite men det är fortfarande bra om du kan slappna av.
    Jo det är sant.. men kände bara att om det har skett så vill man ju veta det nu och inte bli överraskad om några veckor för något som hänt för längesedan :(

Jo det är ju ett alternativ jag kollat mkt på. Dock krävs det ledighet från jobb osv. Då det inte finns här :( Men ja.. man får slappna av. Men orolig är man alltid trots man haft symptom! Tack för dina ord!
  • roxylady
    emelie654 skrev 2011-07-04 20:11:34 följande:
    Hej! Jag är precis i samma sits. Jag fick mitt missfall i v.11 men det hade slutat växa redan i vecka 4!! Jag är skitorolig att samma sak ska hända igen, men min BM säger bara "mår du bra, mår bebis bra" men det var ju inte sant förra gången:( Här jag bor finns inga privata alternativ inom 20-30 mil heller... Jättejobbigt!
    Ursch men gud vad hemskt.. det är ju riktigt länge och gå runt oventandes så :(
    Jo men så säger ju min med.. man kan ju tydligen till och med ha illamående och hela köret trots att det hänt.. så man går runt utlämnad och har ingen aning. Får inte kolla förens om 6-8 veckor.. herregud vad långt bort..
    Verkar som du har ett liknande landsting som mig :(
  • SysterAnna

Hej allesamman!
    Nu är jag tillbaka igen, nygift och lycklig I tisdags fick vi se våran lilla "bubbla". Allt såg jättefint ut enligt läkaren och risken för missfall är nästintill minimal. Så nu väntar RUL framåt slutet av augusti/början av september. Har även börjat må lite bätte, illamåendet har dämpats förutom ikväll när vi skulle till några vänner och grilla. Men det var dock för att jag var så sjukt sugen på godis innan vi åkte och smällde i mig en hel del och började må apilla av det... annars är det bara tröttheten som hänger kvar. 

• Dontbeshy
    roxylady skrev 2011-07-04 23:11:52 följande:
    Jo det är sant.. men kände bara att om det har skett så vill man ju veta det nu och inte bli överraskad om några veckor för något som hänt för längesedan :(

Jo det är ju ett alternativ jag kollat mkt på. Dock krävs det ledighet från jobb osv. Då det inte finns här :( Men ja.. man får slappna av. Men orolig är man alltid trots man haft symptom! Tack för dina ord!
    Jo jag vet det är inte kul att höra just dom orden man vill bli uppmuntrad och stöttad, men ibland kan det även vara bra med lite fakta..

Jag skulle faktiskt förslå att du köper en bok som jag läste när jag väntade min dotter en otroligt rolig bok som jag tycker alla bör läsa... =) - Handbok för gravida allt din doktor inte berättar -av Vicki Iovine

Den är otroligt rolig och kommer göra er lugna och få en annan syn inför ja allt
    Finns även en uppföljare till den som jag har för mig heter första året som mamma..

Underbar författare och rekomenderar dom varmt fick båda böckerna av en kompis.
  • Someday

Härligt att fler har fått se sina små på VUL/UL!
    Vi väntar barn! Visst är det en ofattbar känsla att ta in. Jag har haft samma overklighetskänsla men
    mycket av min oro släppte förra veckan på mitt VUL när jag såg en sprattlande liten bebis som rörde sig fint
    med hjärtslag och pulserande navelsträng!

• Marsätt
    shadowstorm skrev 2011-07-05 09:04:22 följande:
    Är det bara jag som får vänta tills RUL :P Känns trist men inte såå länge kvar iaf :P
    Nä här är en till ;) Jag har fått tid nu den 11/8..
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Lill Knutte 2012♥
Svar på tråden Januaribebis 2012