• fabler

Januaribebis 2012

Nu har jag haft mina två första utbildningar och är taggad inför vårens utmaning. Nu vill de bara till att bebisen inte trivs för bra i magen så jag går över två veckor. Vill kunna börja min utmaning direkt från start.

Nu var de dags att fixa nån lunch så man orkar med eftermiddagen också. Idag ska jag koka knäck hade jag tänkt.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    Jämthund skrev 2011-12-14 11:56:21 följande:
    Vi har förvisso en hund som behöver tas om hand men jag tänker inte säga när vi åker in. Tror att jag blir igångsatt och skall försöka lämna hunden hemma hos mamma och pappa i den vevan. Men, funkar inte det så gör det inte. Annars har grannen lovat att ställa upp om det skulle vara någonting. Började föresten tvätta beviskläderna igår... Det börjar ju trots allt närma sig.
    varför tror du att du blir igångsatt?
  • fabler
    roxylady skrev 2011-12-14 13:12:52 följande:
    Hoppas också det! BM trodde inte att vi skulle behöva oroa oss för att han skulle kunna vända sig med huvudet uppåt nu. Är för trångt sa hon. Haha får hoppas att hon har rätt
    Ja faktiskt! Skönt att man varken är för stor eller för liten i alla fall! Men hon sa också att den här mensvärken som även fler har tyckt sig känna på senaste tiden kan vara just att bebis fixerar sig. Så hon trodde ju att det hände här om natten. Hade din också fixerat sig?

Jag har dock fortfarande tungt att andas.. Har du också det?
    tungt att andas kan du dock ha tiden ut, de är ju lite som tar plats där inne just nu. Men skönt att den vänt sig.
  • fabler
    roxylady skrev 2011-12-14 13:22:54 följande:
    Okej.. attans då För nu kan väl magen inte sjunka allt för mkt till i med att han ändå fixerat sig??
    beror ju på var den placerar sig med resten av kroppen. Jag har inga problem med andningen men min ligger helt snett så rygg och rumpa är på högersida och de verkar ju va bra för andningen för mig i alla fall. Så även om huvudet är där de ska kan den ju vrida resten av kroppen.
  • fabler
    minjalin skrev 2011-12-14 18:26:13 följande:
    Men BF är 12 januari va? Jag hoppas på att min kommer nån vecka innan BF i alla fall men tror inte jag har sån tur :( Verkar som att många får andra barnet senare än första när man läser trådar på forumet och det är ingen uppmuntrande läsning >.< hade det inte vart december hade jag velat ha ut bebis inatt xD
    alla jag känner har fått sin två tidigare än ettan. Däremot så har de varit olika med tredje barnet. Så du har nog bara lyckats hitta personer som fått senare.
  • fabler
    Sapato skrev 2011-12-14 19:48:38 följande:
    Är det fortfarande bara jag som vill gå över tiden?

Är beräknad 13jan men hoppas på att föda runt den 20:e istället.
    Skulle vilja jobba till13e eller kanske tom någon dag där på veckan efter.
    med min trötthet så vill jag inte gå över, jag vill få tillbaka riktig sömn.
  • fabler

Har en alldeles för lugn bebis ikväll så jag hann bli orolig. Men efter ett glas med iskallt vatten så fick hon hicka och sen har jag känt två små buffar i alla fall.

• fabler

Imorgon är de bara tre veckor till bf för mig. De är ju ingenting egentligen tror bara den här veckan gått så kommer tiden gå snabbt med jul och nyår plus att sonen ska va hemma mer då.

• fabler

inatt har jag sovit hel kasst. Jag som hade behövt all sömn jag kunde få för att orka åka på julbord i eftermiddag. Men de blir att sova eller i alla fall vila när jag lämna sonen på dagis. Ska väl även hinna göra mig klar för kvällen innan jag hämtar han igen för sen har jag ca en timme på mig innan min pappa kommer och ska va barnvakt och misstänker att sonen inte kommer låta mig sminka mig och fixa när han väl kommit hem.

Inatt har jag mått illa igen, andra natten jag kännt så och vet inte riktigt om de är bebisen som klämmer på magsäcken eller om jag har så ont i ryggen att jag mår illa. De går i alla fall över till morgonen.

• fabler

nu har jag mig själv att skylla... har bakat julgodis  sen jag kom från dagis men nu ligger jag i sängen och ska vila i 40min innan de e dags att hoppa i duschen och göra sig klar för eftermiddagens julbord.

Svar på tråden Januaribebis 2012