• fabler

Januaribebis 2012

Jag fick sova i 50min och de gjorde mycket. Men jag hann inte sminka mig innan jag hämtade sonen från dagis så nu har jag satt han vid hans pappas dator och spela lite bolibompa så ska jag passa på att sminka mig. om 45min kommer han morfar och ska va barnvakt och jag ska bege mig till julbordet... borde nog skriva ut en vägbeskrivning först också så jag inte kör vilse i skogen.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    Bebben86 skrev 2011-12-15 20:30:43 följande:
    Jag tänkte packa väskan nästa vecka eller så tror jag. Den 4:e jan smäller det! Men jag måste först komma ihåg att inhandla några småsaker bara.. Trosor åt mig (äger bara string, funkar inte så bra med tanke på avslaget..), en varmare mössa inför hemfärden till bebis, våtservetter, trosskydd och en sportbehå (Tuttarna har växt ur alla vanliga nu :p)

I mellandagarna ska vi köpa det sista åt bebis också, vi behöver fortfarande madrass plus sängkläder samt ersättning och några fler nappflaskor.
    har du bestämt dig för att inte amma? *nyfiken*
    Jag har nämligen stått och hållt i ersättning då min amning inte ville som jag ville förra gången. Men jag har låtit bli och tänker att de får vi inhandla om de inte funkar då får sambon ut och handla även nappflaskor.

Jag har börjat packa bb-väskorna men de som inte är packat står på en lista så blir de dags så får sambon kika på listan och slänga ner de sista.
  • fabler
    Jämthund skrev 2011-12-15 21:55:23 följande:
    Haanky - Precis så har jag det oxå. Ont på ena sidan av ryggen, ganska högt upp. Haft det i ett par månader nu men gnällt som ett litet barn de senaste veckorna. Mest känns det på eftermiddagen/kvällen. Helt sjukt ont att sitta ner oavsett om det är i soffan eller på en stol. Bilen skall vi inte prata om... På väg hem från jobbet vilket det tar 30 minuter att åka hem ifrån så hinner jag nog tänka 150 gånger att jag måste stanna och resa på mig. Får alltså riktigt äckelont och vet inte vart jag ska ta vägen. Har börjat känna av det när jag ligger ner men inte med riktigt lika stark smärta. Stå upp ät det ända läget då det inte känns.... Var förövrigt på julbord igår igen. Ett helt fantastiskt sådant och så fint är det. Maten smakade gudomligt och tji fick jag för det. Åt alldeles för mycket vilket orsakade kraftig rubbad nattssömn men nu, nya tag igen. Skall till bm imorgon så det ser vi verkligen fram mot:)
    jag har ätit för mycket av de goda idag så får väl se hur min natt blir. Ska på julbord på tisdag igen och längtar redan då de är så grymt god mat på de julbordet. Är en liten gård så allt på julbordet är från gården utom renkötet och sillen men dem har ändå gjort sin egen korv av renkötet och lagt in sin egen sill.
  • fabler
    Tärning6 skrev 2011-12-15 22:09:01 följande:
    Ja tvillingen hur går det??

Köpte en sak till bebis i dag den va så löjligt söt så jag kunde inte låta bli :P
    Lägger in en bild oxå..'

jag gillar laban. Vi har laban spjälskydd och speldosa i spjälsängen. Sen laban lakan till vagnen! Men jag gillar även barbapappa familjen och tummen
  • fabler

här är en till som ställer sig i ledet med att sova dåligt. Vaknade vid ett, tre och fem och två av ggr vaknade sonen och låg och pratade med mig också. Så idag är jag trött. Men de är bara och bita ihop för idag är även sonen ledig. men vi ska nog hem till en kompis efter lunch och leka så då blir de lite lättare att aktivera honom i alla fall.

Igår hittade jag en amnings bh på hm i rätt stl, aldrig hittat E kupa på hm tidigare så jag blev överlycklig. Nu får jag bara hoppas att den funkar även när mjölken runnit till.

• fabler
    LillaEko skrev 2011-12-16 08:30:03 följande:
    Någon mer som blivit hopplöst sötsugen nu på slutet? Är det kroppen som ställer in sig på vad som komma skall med att skrika efter kolhydrater?!??

V 38(37+0) idag och endast 21 ynka dagar kvar. Men väldigt välkommet redan om 16 dagar ;)
    ja jag, mycket därför jag gjort julgodis denna veckan annars brukar jag inte göra de förrens dagarna innan jul för att sen bjuda bort på julafton... men i år är jag tveksam till om de kommer va så mycket kvar till julafton.
  • fabler

Vi fick mallen för förlossningsbrev som ska skrivas och ta med om man vill förra gången jag va hos bm. Jag skrev ganska mycket men framförallt ville jag få ner att vi är villiga att ha med en student för de va de bästa när jag födde sonen. Vi hade all uppmärksamhet då i och med att studenterna endast har en de passar upp på åt gången. Så hon kom springandes så fort vi tryckte på knappen !

• fabler

Jag har de bra med barnvakt då min mamma bor efter vägen in till Falun så är de kvällen/natten/morgonen eller helg så släpar vi upp sonen och släpper av han hos mamma. Men är de en vardag och hon jobbar så får sonen följa med in till lasarettet för min mamma har sitt kontor där så då släpper vi bara av sonen och bilstolen hos henne först och det borde vi hinna, så ont om tid bör vi inte ha. Annars får väl sonen följa med och mamma får springa upp till förlossningen istället.

De jag bävar för är nyår då mamma helst hade velat åka bort då... och min pappa jobbar natt och går inte att nå på arbetet. Men jag tror jag fått min mamma att förstå att hon måste hålla sig hemma men de känns ju inte helt okej. Så för hennes skull hoppas jag att bebisen kommer tidigare.

• fabler
    Cia80 skrev 2011-12-16 21:18:47 följande:
    Jag får säga detsamma!

Huh, sitter och tittar på Svenska Hjältar-galan och tårarna rinner. Undrar om jag ska skylla på gravidhormonerna  
    att dömma av facebook verkar alla grinat idag. Själv valde jag att titta på filmen på trean och de känns som ett klokt val. Hade inte hanterat att sitta och grina nu och sen försöka sova på de. Sover kasst efter att jag grinat och nu sover man ju kasst som de är.
  • fabler

Vart överlycklig idag då jag kollade vad min lön från jobbet skulle bli i och med att jag gick hem i fredags. Och blev positivt överraskad när jag såg att jag får de 10% som vissa arbetsgivare betalar ut upp till 150dagar. Så jag får ut ungefär lika mycket denna månad som jag får annars, men då ska jag ju även få pengar från fk för 7 dagar så de blir ju ytterligare lite mer. Så får ut ca 10.000 mer nu än vad jag hade räknat med att få de känns jäkligt välkommet bästa julklappen måste jag säga.

Svar på tråden Januaribebis 2012