• fabler

Januaribebis 2012

LillaEko skrev 2011-12-18 22:10:24 följande:
    Haanky: tyst :p jag har köpslått lite med bebis i magen att stannar den i magen till efter nyår så ska den få en moped i 15 års present. Men då gäller det att den kommer mellan ca 1-8 januar (har bf 6/1). Går jag över mer tjurar jag å då blir det ingen moped ;) så hoppas liten har respekt för sin mor och gör mig till viljes.
    hahaha de va ett bra avtal. För mig har de gått så långt att ungen får gärna komma tidigare än nyår.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    sandy87 skrev 2011-12-18 22:35:36 följande:
    Upptäcktes då jag har/hade begynnande havandeskapsförgiftning.. Men det var det inte, bebisen har någon kraftig infektion, blev bedövad å fixad för ett akut snitt då hjärtljuden var uppe på 230, men sjönk efter smärt stillande. Så jag blir kvar här några dagar å får antibiotika till bebis intravenöst.. Hoppas att den fortsätter hjälpa så liten får kommanär han/hon själv vill ist...
    då håller  vi tummarna för att det fungerar för bebisen.
  • fabler

Har troligtvis en febrig kille här hemma. Får se hur mycket man får sova inatt.

• fabler

jag sov bra... men sonen sov sämre så därför fick jag inte sova ! Han vaknade vid ett och låg och pratade med mig till två, han vägrade ta alvedon utan jag skulle ligga och klia han på ryggen och pannan istället. Nu ligger han i soffan och kollar på film och har precis fått en glass. Själv ska jag åka iväg och försöka hitta en örontermometer för nu tycker jag han är för stor för att ta tempen i rumpan och vi har lääänge tänkt köpa en men inte tagit oss råd. Men eftersom jag får så mycket mer i lön nu så blir de våran julklapp.

Jag ska även se om jag hittar nått till min mamma som en sista julklapp och passa på att njuta av att skrota i affärerna utan att ha nått barn med sig.

Tur min sambo är hemma idag! Han har ju egentligen jobb helg i helgen men eftersom de är julafton på lördag så blir han ledig ändå med betalning så de gillas.

• fabler
    Sapato skrev 2011-12-19 14:28:34 följande:
    Tjejer, jag har mått galant väldigt länge nu.
    Men sen igår kväll har jag ONT och känns nästan som mensvärk i ryggen då och då.
    Har känt bebis några ggr idag så för han är det ingen fara.

Men borde jag ringa till förlossningen eller tips på vad jag ska göra?
    jag kan säga att då de är dags att ringa förlossningen så funderar du inte ens om du ska ringa sååå ont gör de.
  • fabler
    Sapato skrev 2011-12-19 14:57:28 följande:
    Ames: Nej, alltså föda tror jag inte jag ska göra
    Utan tänkte mer på om någon hade tips eller om jag skulle ringa förlossningen om tips.
    Men går hem frå jobbet och tar en varm dusch
    aha då missförstod jag. Men då är nog dusch/bad, alvedon och vetekudde de jag kan rekommendera de e de jag kör på. Alvedon tar jag som sista utväg.

Min plutt har 39.3 i feber, nu har han fått febernedsättande, saft och har somnat på soffan. Skrot ungen
  • fabler
    elinson skrev 2011-12-19 15:20:38 följande:
    jag har uppdaterat bloggen med diverse husmorstips och barnmorsketips, vad kan starta en förlossning... verkar tyvärr vara rätt lite som har nån dokumenterad effekt. Men kanske om man testar allt samtidigt ;)

www.ibrunostensland.blogspot.com  
    åå bor du i norge? Gillar namnet på din blogg !
  • fabler
    kikidil skrev 2011-12-19 15:41:35 följande:
    Ett hett tipps: Är du höggravid och har foglossning så låt bli att dra ditt barn i pulkan. Aj aj.
    haha bra tips men jag kan förställa mig att de inte var så skönt. För mig räckte de och stå och putta ner ungarna för pulkabacken förrförra helgen.

Idag har de varit mer liv i magen än på länge. Var nog när jag satt i tråkigt budget möte en hel förmiddag som de sista var så här mycket aktivitet. Mysigt!
  • fabler

paet: på vc i leksand kan man ju kolla blodtrycket själv, kanske de  har apparat i falun också?

• fabler
    elinson skrev 2011-12-19 16:35:10 följande:
    ja jag bor i Bodö. Trivs som fisken i vattnet och har cravings på brunost ;)
    jag skulle göra vad som helst för att få hallonsylt från norge, de och vanlig ost på smörgås är så sjukt gott. Men hallonsylten i sverige smakar inte i närheten av deras hallonsylt.
Svar på tråden Januaribebis 2012