• fabler

Januaribebis 2012

Pusselbiten86 skrev 2011-12-17 19:17:52 följande:
    Ska in på FL nu :( duktigt nervös... Bebisens pappa svarar inte i telefon heller :(
    spännande. Antar att du fick tag i barnvakt i alla fall. hoppas du fick tag i pappan.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    missable skrev 2011-12-17 22:49:25 följande:
    Har inte haft någon sen imorse typ kl 6 :-P tog aldrig citadonen... men är grymt trött, har ju inte sovit på tre nätter men nu djävlar har jag sovit på dagen och är skit trött så jag ska strax ner i säng!
    vad skönt att den släppte ändå och att du nu har hemma ifall den kommer tillbaka.

Jag har slagit in lite julklappar ikväll. Men nu ska jag för flytta mig från soffan till sängen. Jag hoppas på att bebisen vill ge sig till känna då. De är sån stor skillnad med denna bebis och med sonen då sonen va aktiv nästan hela tiden medans denna bebis knappt varit de alls (i jämförelse) under hela graviditeten. De är nån gång per dag bara men sen är de lugnt sånär som på hickan som kommer 1-3ggr per dag.
  • fabler

Fair: lägg dig och försök vila för är de så att fl tänkt starta så behöver du ju all vila du kan få innan.

• fabler
    fair skrev 2011-12-18 00:03:56 följande:
    Ames: jag vet, men blev så mycket uppe i varv :P det är ju så spännande!
    jag hade blivit lika Tungan ute men de är lättare och låta förnuftig när de inte gäller en själv !

Jag har sovit hyffsat bra inatt, men var lite orolig vid fyra då sonen började prata. Men han somna om och sov till tio i sju då kändes de okej att gå upp. Nu har sonen fått sitt fjärdeadventspaket och han blev helt överlycklig över en mjukistomte och en bamsebok. Han har snöat in sig på bamsetidningar men jag tycker de är sååååå tråkigt och läsa tidningar så när jag hittade boken för 29kr (kupongerbjudande) på ica så bestämde jag mig snabbt för att de skulle bli dagens paket istället för playdooh som de va tänkt han skulle få. Så nu får han ett extra paket på julaftonsmorgon istället.
  • fabler
    Carolaj83 skrev 2011-12-18 14:13:39 följande:
    HJÄLP har förvandlats till en otrevlig grinig bitch, som helst av allt bara vill låsa in mig ensam till bebisen kommer ut...men funkar ju inte riktigt så när man har familj
    jag va en grinig bitch i förmiddags och jag beundrar min sambo som inte ställde till med något bråk för jag va inte rolig just då. Men sen efter lunch blev de bättre.
  • fabler
    sandy87 skrev 2011-12-18 18:58:04 följande:
    Inlagd på förlossningen med en bebis med en puls på 180-200;( om inte antibiotikan börjar verka inom dom närmsta timmarna så blir jag snittad ikväll/natt... Hoppas dock på att hjärtljuden sjunker å att bebis svarar på antibiotikan...
    men då, hur kommer de sig att du upptäckte det?
  • fabler
    Cia80 skrev 2011-12-18 20:46:46 följande:
    Har nu handlat det sista inför bebis ankomst, tror jag. Är det nåt vi missat får vi väl handla det sen. Svågern kom förbi med babyskyddet som vi ska låna av dem, så det ska jag tvätta upp nån dag här snart. Sen är vi redo att åka hem med bebis 
    Så nu kan jag nog slappna av och börja fokusera på julen istället   
    vi har kopplat in babyskyddet i bilen nu, eller basen. Mest för att sonen ska vänja sig vid att inte mamma eller pappa kommer sitta bredvid honom. Vi skulle ha kopplat ur airbagen men har inte gjort de än. Men då kommer bebis få sitta fram istället.
  • fabler
    Cia80 skrev 2011-12-18 21:04:54 följande:
    Vi kommer nog ha båda barnen bak. Får se om det funkar
    Ja vi får väl se om de blir så för oss också om vi aldrig får fingrarna ur för att koppla ur airbagen.
  • fabler
    ccecy skrev 2011-12-18 21:31:58 följande:
    Hm, ni som fått barn förut som vet vad det går ut på :p har en liten fråga, fick ni mera flytningar i slutet på gravliteten? eller vet nån om de är vanligt att man får de? har även börjat få mycke mera sammandragningar men dom tar inte sjukt, o håller inte i allt för länge, mår dåligt också! :(
    jag fick mer mot slutet med sonen. den här gången har jag haft mer nästan hela graviditeten istället.
  • fabler
    Haanky skrev 2011-12-18 21:52:21 följande:
    Tänk!! vissav er är redan i v37-38 och kan få när som!! :D:D längtar tills ja passerar v36 och bara känner efter om det börjar :D:D
    Ja jag sa de idag till svärmor att bebisen troligtvis kommer mellan 1-5veckor och de är ju faktiskt ingenting.
Svar på tråden Januaribebis 2012