• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MiAmore
    LadyA01 skrev 2011-07-05 11:05:32 följande:
    Jag kallar allt vårbarn som är efter årsskiftet! ;) Varmt välkommen in! :)
    hehe, okaj Im coming!
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • MaHo89
    MiAmore skrev 2011-07-05 10:33:23 följande:
    Alltså tjejer.. Har  ni inget annat för er än att sitta här o prata? 4-5 sidor sedan igår! *skrattar*

Bläddrade igenom sidorna lite snabbt och såg att du varit på Vul Maho, och att risken för ds finns. Tycker det är svårt att veta vad man ska säga om ett sådant besked. Varken grattis eller beklagar känns som rätt ord på något vis. Men om nu så är fallet, har ni bestämt er för vad ni ska göra i så fall? Såg allt bra ut i övrigt? Lycka till i ert beslut! Kom ihåg att oavsett, så är det ERT val! *Kram!!*
    De ska göra ett noggrant ultraljud och inspektera hela barnet imorgon på SMVC på NUS, så det känns bra för då får vi iaf veta. Om det är något, och hur allvarligt det är.
    Vi hoppas ju på att det ska se så bra ut som möjligt men läser på om DS så att vi ska kunna fatta ett informerat beslut. Men vi är överens om att vi kommer älska barnet lika mycket ändå, det är lika efterlängtat och älskat även om det har ett förståndshandikapp.
  • MiAmore
    MaHo89 skrev 2011-07-05 11:22:26 följande:
    De ska göra ett noggrant ultraljud och inspektera hela barnet imorgon på SMVC på NUS, så det känns bra för då får vi iaf veta. Om det är något, och hur allvarligt det är.
    Vi hoppas ju på att det ska se så bra ut som möjligt men läser på om DS så att vi ska kunna fatta ett informerat beslut. Men vi är överens om att vi kommer älska barnet lika mycket ändå, det är lika efterlängtat och älskat även om det har ett förståndshandikapp.
    Vad skönt att höra att ni har en sådan inställning till det, och jättebra att ni läser på ordentligt innan ni tar ert beslut
  • Sindie

Var på inskrivning igår, allt såg bra ut och vägde mindre än vad jag trodde att jag skulle göra. Haha! Går in i vecka 13 idag, och om en vecka ska vi på ul!

• Pebbles82

Kul med alla som varit iväg på sina VUL/UL nu, lite avundsjuk är jag allt! Börjar de flesta må lite bättre nu? (Och Maho89 - oavsett vad morgondagens tester visar tycker jag du (ni) verkar ha en skön inställning!)

I helgen berättade vi för mina föräldrar, kändes skönt att ha det avklarat. Fast på något sätt blir det ju också verkligt. Däremot börjar jag oroa mig som tusan över att jag inte alls känner någon livmoder över blygdbenet som det står att man "ska" från v 11 ungefär. Jag är i v 12 nu, något måste man väl ha att noja sig över?! ;)

Sista arbetsveckan, på fredag drar vi iväg på semester uppåt i landet. Är livrädd för att jag ska få några blödningar eller smärtor när vi är borta och inte har sjukvård i närheten. Som sagt, något ska man ju ha att noja sig för... 

Ser i magtråden att det är många som börjar få riktigt fina små bulor, min är bara mitt egna fläbb än så länge men nog växer den (eller tarmarna)... :D 

• bumbi 84
    curiosa skrev 2011-07-04 21:59:37 följande:
    Köpte idag en Angelsound på teknikmagasinet men tyckte att det var jätte svårt att hitta rätt. Tror att jag lyckades två korta gånger men är inte 100.
    Ni andra med samma, är det lätt för er att hitta? Någon speciell teknik?
    det tar kanske max 10 sek för mig att hitta. se till att ha ordentligt med olja.

Jag får med vänta till Rul. 15 augusti är det dax. så jag är glad jag har min angelsound och vet att den åtminstonde lever  
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • MiAmore
    Pebbles82 skrev 2011-07-05 12:25:04 följande:
    Kul med alla som varit iväg på sina VUL/UL nu, lite avundsjuk är jag allt! Börjar de flesta må lite bättre nu? (Och Maho89 - oavsett vad morgondagens tester visar tycker jag du (ni) verkar ha en skön inställning!)

I helgen berättade vi för mina föräldrar, kändes skönt att ha det avklarat. Fast på något sätt blir det ju också verkligt. Däremot börjar jag oroa mig som tusan över att jag inte alls känner någon livmoder över blygdbenet som det står att man "ska" från v 11 ungefär. Jag är i v 12 nu, något måste man väl ha att noja sig över?! ;)

Sista arbetsveckan, på fredag drar vi iväg på semester uppåt i landet. Är livrädd för att jag ska få några blödningar eller smärtor när vi är borta och inte har sjukvård i närheten. Som sagt, något ska man ju ha att noja sig för... 

Ser i magtråden att det är många som börjar få riktigt fina små bulor, min är bara mitt egna fläbb än så länge men nog växer den (eller tarmarna)... :D 

Det är rätt svårt att känna livmodern. Jag lyckas bara känna den vissa kvällar när jag ligger ner, och då är jag ändå i v.14 nu. Man måste trycka rätt hårt och långt in för att känna den
  • Bullen i ugnen
    shadowstorm skrev 2011-07-05 09:04:22 följande:
    Är det bara jag som får vänta tills RUL :P Känns trist men inte såå länge kvar iaf :P
    Ska dit 24/8 så det är ett tag kvar tills dess. Morsan ringde mig igår och bad mig begära ett tidigare UL för att det snarare ser ut som jag är i v. 16 än 10. Men jag är säker på min sak.
  • MoaW

Jag har en liten undran när det gäller NUPP/KUB, till er som tänkt göra/gjort det, speciellt yngre. Har du haft anledning till att göra det (alltså bakomliggande orsaker) mer än att du varit orolig? Vad säger din barnmorska?

Jag är 27 och bor i Stockholm. Har egentligen aldrig tänk på att dessa test och undrar hur ni andra tänker.
    Däremot gjorde vi ett UL när jag var i vecka 12+0 (är i vecka 14+1 nu) för att se att det låg något där inne (fick MF i vecka 8 i slutet av 2010)

• curiosa
    bumbi 84 skrev 2011-07-05 12:34:17 följande:
    det tar kanske max 10 sek för mig att hitta. se till att ha ordentligt med olja.

Jag får med vänta till Rul. 15 augusti är det dax. så jag är glad jag har min angelsound och vet att den åtminstonde lever  
    Ok jag får väl testa igen med mer klet. Jag har dock ingen olja utan det var nått man fick med som jag hade.
    kanske bättre med olja, vilken sort?
Svar på tråden Januaribebis 2012