• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable

Efter att ha följt er på avstånd hoppar jag in nu =)

är i vecka 11+4 och har bf 19 januari.
    Det är vårt första barn som vi väntar och jag tycker allt är så sjukt spännande! 
    Var på inskrivning 23 juni och vi skall lyssna på hjärtat den 29 juli.

Mitt illamående har släppt och jag mår rätt bra nu faktiskt, enda som är smått störande är att jag har gått upp 3 kupor och får leva med Fkupa! så jag har rätt svårt att hitta något billligt som passar. Någon annan som haft det bekymmret? Maken min är ju helnöjd men, jag hade nöjt med med en kupa extra =/

Tänkte plåta magen imorn kväll och lägga upp för första gången, har varit super kul att följa er i den tråden med!  

• Dontbeshy
    missable skrev 2011-07-05 13:59:57 följande:
    Efter att ha följt er på avstånd hoppar jag in nu =)

är i vecka 11+4 och har bf 19 januari.
    Det är vårt första barn som vi väntar och jag tycker allt är så sjukt spännande! 
    Var på inskrivning 23 juni och vi skall lyssna på hjärtat den 29 juli.
    G
    Mitt illamående har släppt och jag mår rätt bra nu faktiskt, enda som är smått störande är att jag har gått upp 3 kupor och får leva med Fkupa! så jag har rätt svårt att hitta något billligt som passar. Någon annan som haft det bekymmret? Maken min är ju helnöjd men, jag hade nöjt med med en kupa extra =/

Tänkte plåta magen imorn kväll och lägga upp för första gången, har varit super kul att följa er i den tråden med!  
    Grattis!
  • Västeråsmamman

Det kan vara lite knixigt med angelsounden såhär tidigt. Jag är oerhört glad att jag har min. Då slipper jag oroa mig. Är i v 13+5 idag. Det 18 juli har vi nästa läkarbesök.

• Dontbeshy
    Västeråsmamman skrev 2011-07-05 14:29:13 följande:
    Det kan vara lite knixigt med angelsounden såhär tidigt. Jag är oerhört glad att jag har min. Då slipper jag oroa mig. Är i v 13+5 idag. Det 18 juli har vi nästa läkarbesök.
    Hmm man kanske ska skaffa sig en sån..
    Är det värt det?
  • Mirakelbäret
    LadyA01 skrev 2011-07-05 11:05:32 följande:
    Jag kallar allt vårbarn som är efter årsskiftet! ;) Varmt välkommen in! :)
    Jag bor också i Malmö, med BF i januari. Ska titta in i tråden =)
  • Pebbles82
    MiAmore skrev 2011-07-05 12:53:51 följande:
    Det är rätt svårt att känna livmodern. Jag lyckas bara känna den vissa kvällar när jag ligger ner, och då är jag ändå i v.14 nu. Man måste trycka rätt hårt och långt in för att känna den
    Skönt att det inte bara var jag då... :o Vill ju inte trycka och pilla hur mycket som helst, men har för mig att det började bukta när jag var gravid med dottern och nu är det bara fläsket som buktar lite extra, haha! 
  • minneli

Idag går jag in i vecka 15!
    Jag har börjat jobba 100% den här veckan.. jobbigt.. knäppt att jobba mer då man egentligen behöver jobba mindre.

Jag måste också vänta på rul. Har inte ens fått någon tid för det. Ska till bm på måndag så jag ska höra då om jag inte fått tid än.

• Syoss
    MoaW skrev 2011-07-05 13:54:06 följande:

Jag har en liten undran när det gäller NUPP/KUB, till er som tänkt göra/gjort det, speciellt yngre. Har du haft anledning till att göra det (alltså bakomliggande orsaker) mer än att du varit orolig? Vad säger din barnmorska?

Jag är 27 och bor i Stockholm. Har egentligen aldrig tänk på att dessa test och undrar hur ni andra tänker.
    Däremot gjorde vi ett UL när jag var i vecka 12+0 (är i vecka 14+1 nu) för att se att det låg något där inne (fick MF i vecka 8 i slutet av 2010)

Jag är bara 24, så jag har ju åldern på min sida. Och vi har inga kromosomfel eller andra missbildningar i släkten. Så jag och sambon diskuterade fram och tillbaka innan vi bestämde oss för att göra testet. Jag känner att jag inte riktigt kan slappna av innan jag vet att bebben mår bra, jag blir lätt orolig för allt möjligt. Och eftersom vi blev erbjudna testen så kände vi att vi lika gärna kunde ta chansen.

Blodprovet tog vi i förra veckan, så ska på ultraljud nu på fredag, då är jag i v.12+2. Hoppas så klart på ett bra resultat men vi är beredda på att det även kan gå åt andra hållet...     
  • twistedtofit

Var på inskrivning idag. Fick samma barnmorska som jag hade med sonen. När jag hade henne då tyckte jag att hon var konstig, virrig och inte alls förstod skoj! Men jag måste säga att jag efter idag tyckte hon var rätt rolig och verkade glad!

Jag var orolig innan att få kastat  i ansiktet att jag var överviktig och inte fick gå upp i vikt och bla bla bla. Men hon var väldigt försiktig och tillslut tog jag upp det själv. Men hon sa bara att man inte alltid kunde göra nåt åt viktuppgång vid graviditet och att man skulle äta sunt och röra på sig så mycket man orkar, forsätter man gå upp är det inget man kan göra nåt åt.

Däremot är hon faktiskt lite virrig - hon räknade ut vilken vecka jag är i jättekonstigt. Det gjorde hon när jag väntade sonen med tror jag. Jag räknar på mitt sätt ;) Jag ska i alla fall boka till för ul nästa vecka och hon trodde det skulle bli i slutet av augusti och sen skulle jag ringa och boka tid för kontroller. Hon sa att jag skulle boka tid för kontroll i oktober, då är jag i v 25.. kan det stämma? Lite virrigt som sagt! hihi

Svar på tråden Januaribebis 2012