• fabler

Januaribebis 2012

16 dagar kvar till bf de e ju ingenting. Nu har jag fått den otrevliga gravid täppan också, sen funderar jag på om jag även börjat bli förkyld på riktigt för jag känner av min hals också.

Sonen har inte haft nån feber idag så de vara bara en dag och de va skönt det. Så imorgon och på torsdag får han gå till fsk och leka. Själv ska jag nog (om jag orkar) åka till paet stad och kolla in bästa butiken "spillevinken" kolla den på fb om ni är nyfikna. De har fått in underbara träleksaker som jag är sugen på.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler

Jag går varannan vecka så nästa gång är nästa tisdag sen är gången efter de efter bf så då planerar jag att inte komma :-P.

• fabler

Det är ganska festligt att de är så olika mellan olika landsting.

• fabler

Yrla har dem sagt hur länge du får va hemma och vänta? För man bör väl bara gå en viss tid efter att vattnet gått?

• fabler

Så drygt. Somnade när jag nattade sonen och vaknade sen och la mig i min säng och surfade lite. Somnade om utan problem men vaknade för en stund sedan och var kissnödig och nu verkar de vara svårare att somna om.

• fabler

kikidil: ja de får du sova gott av. Nu har min som kommit in och lagt sig bredvid mig men han verkar drömma nå mardrömmar tyvärr.

• fabler

sonen har vaknat 100ggr inatt och bara skrikit och innan man fått ur ungen vad de är så är man ju klarvaken. Men nu ska vi snart till dagis och jag ska hem och vila en sväng, sen blev de kupolen (Borlänge) istället för Falun då min syster skulle till kupolen så då är de roligare med sällskap.

• fabler
    LillaEko skrev 2011-12-21 08:41:23 följande:
    Då var det dags igen, igår kom det ju en rosa slemmig flytning på morgonen som sedan avtog. Men nu på morgonen kom det igen, fast mer brun aktig. Kan det vara så att det kommer lite då å då från slemproppen? Att det var brunt tyder väl på att det är "gammalt"?? Skumt och fortfarande inga känningar av sammandragningar.

Ang vattenavgång. I vårt landsting tror jag de väntar upp till tre dagar med att sätta igång om allt är som det ska.
    slemproppen kan släppa lite i taget och även återbildas. Pratade med min kompis om detta och hon berätta att hennes släppte lite i taget i två veckor innan hennes son behagade titta ut.
  • fabler

Jag är med täppt men de är bara nässpray som funkar. Men jag är bara inne på andra dagen med nässpray så jag har klarat mig länge utan.

• fabler

Vad glad jag blev först när jag trodde de va extra dagar. Fler dubbeldagar behöver vi inte (vad vi vet just nu) i alla fall då har vi hellre en extra månad längre och va hemma. Vi har ju även dagar kvar från sonen som vi kan va hemma samtidigt med men de vill vi inte heller utan vi använder semesterdagar till att va hemma samtidigt istället.

Svar på tråden Januaribebis 2012