• fabler

Januaribebis 2012

det är väl nu jag ser fördelarna med att sambon jobbar obekväma arbetstider. Han börjar ju inte förrens halv två de dagar han jobbar kväll och då kan jag alltid be min mamma komma nån em för att hjälpa till vid nattning. Att hon då har bebis medans jag nattar elias. Sen jobbar ju sambon varannan lördag och då kan man också få hjälp av andra och sen är sambon då ledig måndag eller tisdag den veckan så det är helt klart en fördel. För sonen somnar ju 19 och då jobbar sambon till 23 så fyra timmar av hans arbetstid sover sonen ändå vilket gör att det känns som vi får mer ut av sambon här hemma.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    Sapato skrev 2011-12-22 09:38:19 följande:
    Vi har också dagar kvar på stora sonen både vanliga och alla lägstanivå dagar. Tänkte ta ut lägstanivå dagarna på helgen för stora sonen nu i början så vi får bort de dagarna.
    De andra dagarna för stora sonen sparar vi nog ett tag till, när är det man senast måste ta dagarna för att de inte ska brinnan inne?
    innan dem fyllt åtta tror jag de är eller om de är innan dem börjar skolan. De är ganska långt i alla fall. Jag kommer ta av sonens dagar i sommar istället och spara på bebis dagar så dem räcker längre så man kan använda dem när sonen har lov i skolan och såna grejer.
  • fabler
    Sapato skrev 2011-12-22 11:09:29 följande:
    Ames: Okej, ska kolla med fk vad som gäller exakt.

Ja, Snåla med bebisens dagar kommer vi också göra.
    Kommer försöka jobba lite så snart jag får lust efter födseln så man slipper leva på nudlar för att man vill spara dagar.
    Jobbade 2-3 kvällar när jag var fl med sonen. Funkade perfekt för oss
    jag hoppas på att min chef går med på att jag går in extra och sköter semester rekryteringen till sommaren. Dem har skurit ner bland oss enhetschefer på LSS i kommunen där jag jobbar så från och med januari är de bara tre enhetschefer istället för fyra så dem kommer inte hinna med och sköta de själva, men frågan är om min chef tar in mig eller nån av våra studenter som blir klara nu i januari. Mina kollegor vill att jag sköter det i alla fall och då får jag ju spara lite dagar. Sen ska jag sälja Blingo nu så då hoppas jag också kunna snåla på lite dagar beroende på hur bra de går med det.
  • fabler
    Sapato skrev 2011-12-22 11:22:25 följande:
    Ames: Jag kommer försöka jobba på mitt gamla jobb eller söka något inom LSS faktiskt.

Men min vikarie ska på en långresa i vår så ska erbjuda mig att komma in lite ifall det behövs när hon är borta.
    Är kontorsjobb så kan jobba vilken tid på dygnet jag vill.

Sen ska vi mest troligt öppna eget/ sambon jobbar jag sköter bokföringen under nästa år.

Älskar att jobba så ska bli spännande nu med 2 barn för antar att man inte är lika fri då.
    Ja jag älskar också att jobba, nackdelen med mitt jobb är att det är en resväg på 45min enkelväg. Men får jag ha hand om semesterrekryteringen kan jag göra mycket hemifrån också. Hade kunnat tänka mig och gå in på mitt gamla jobb (sambons jobb) också men där skulle jag tjäna så dåligt så de känns inte värt de faktiskt.
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-12-22 10:50:53 följande:
    Här blir mensvärken starkare. Men måste hinna med ex veterinärbesök idag med katterna så att jag sedan kan raka dem, kan man ta Alvedon mot värkarna för att "hinna göra lite sista saker"?!?!
    hihi lite roligt att du har måsten innan du kan åka in till förslossningen, hoppas du hinner med dem och lycka till. Spännande de är när de ploppar ut den ena bebisen efter den andra.

Nu ska jag göra mig klar för den här dagen, ska åka och köpa handskar till sambon innan jag skjutsar han till jobbet. Sen hämta sonen på dagis så ska vi ut till min bästa kompis så ska barnen få byta julklappar idag så ska vi vara där tills de är dags för sonen och sova då åker vi hem och han somnar förhoppningsvis i bilen hem.
  • fabler
    Sapato skrev 2011-12-22 19:05:07 följande:
    Okej, JAG är sämst!!!
    Sonen hittade precis sina julklappar.. Haha.
    Tur jag slagit in dom redan
    inte sämre än jag... sonen skulle få nintendo DS (mitt gamla men de vet han inte) men de var ju urladdat då de inte använts sen han blev född typ (fick de en månad innan han föddes). Så jag hade lagt de på laddning för att han skulle kunna spela direkt när han fick de.... tji fick jag när ungen glatt kommer och säger "titta vad jag hittade". Jaja nu får han ytterligare ett spel till i julklapp istället och de var väl tur vi inte köpt de nytt till han då hade jag typ hatat mig själv.
  • fabler
    Sapato skrev 2011-12-22 21:19:15 följande:
    Missable: Ring förlossningen för de kommer iaf koppla dig dit när du är så långt gången.

Ames: Hahaha, okej det där slog min klantighet
    Måste kännas bra att de fanns nån som va värre va ! Min sambo bara skrattade åt mig och sa att de va väl tur att ungen minimerade sina antal julklappar själv... sambon tycker vi har lite många julklappar i år och jag är väl beredd att hålla med han egentligen och då har jag ändå försökt hålla de nere men de är så tacksamt att handla till en treåring och de behöver ju inte bli så dyrt heller.
  • fabler

Ligga på mage saknar jag inte, däremot busa med sonen saknar jag. Jag har alltid sovit i fosterställning så att vara gravid gör de ingen skillnad för min del.

Nu ska jag ta och försöka sova lite, imorgon ska vi fira jul hos min pappa så jag lär behöva den energi jag kan för att orka umgås med ca 25pers imorgon. De e tur vi bara bli 7 sammanlagt på julafton. Jag har ont i halsen och täppt i näsan och sambon har med börjat bli sjuk så då är de skönt att julafton blir lugn. Själv har jag inte vågat säga till sambon att jag har ont i halsen och täppt i näsan skyller jag på graviditeten... han blir alltid sjuk när nån annan är sjuk så  jag tänkte om jag inget säger kanske han slipper men icke... de funka tydligen inte.

• fabler

LillaEko: kan vara att rekommendera att åka in om du inte fått sova nått inatt för att springa maraton utan sömn är inte de lättaste. Själv vaknade jag nu av att jag är hungrig... Med vet inte riktigt hur jag ska lösa de för jag är egentligen för trött för att gå upp och jag vill inte riskera att sonen vaknar om jag lämnar sängen. Men jag lär väl heller inte somna om så länge jag är hungrig.

• fabler

Tvåsmörgåsar och en stor kopp honungsvatten senare så är jag mätt men lite piggare. Har haft den "underbart" strålande känslan ner i underlivet ungefär som 1000nålar några ggr nu under min vakna stund. Men nu ska jag försöka sova lite eller i alla fall vila.

Svar på tråden Januaribebis 2012