• fabler

Januaribebis 2012

Grattis LillaEko till lilla Stella!!!!

Här är man hemma efter första julfirandet. I och med att de nu är regn ute och planen med att åka skridskor imorgon rätt förstörd så ska jag nu försöka komma underfund med vad jag ska ge sonen i julklapp på morgonen... han skulle ha fått skridskor och hjälm men de känns just nu endast elakt att ge han de på morgonen. Lutar åt en film och lego istället.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    roxylady skrev 2011-12-23 21:05:49 följande:
    Gaaah! Jag har ont i BÅDA revbenen nu och kan knappt röra på mig.. gissa om det var jobbigt att pynta gran och städa här hemma idag.. suck!!!

Tur att man är ledig en vecka nu innan man ska jobba de sista 2,5 dagarna!!

God Jul nu på er tjejor!!! Tomte
    vad drygt för dig! Hoppas du får sätta dig och vila lite nu.

Själv har jag fått så sjukt ont i halsen, både jag och sambon har gått och fått nån dryg förkylning. Jäkla tur att vi bara ska va med min mamma, låtsas pappa, syster och hennes sambo imorgon.
  • fabler

Moniqe1979 Haha ja de är inte lätt när man får dessa sammandragningar. Själv har jag nu lagt mig och hoppas jag får sova inatt för imorgon kommer svärmor vid nio för att äta grötfrukost, ångrar bittert att jag kom på den idéen.

• fabler

Antingen ligger bebisen jävligt taskigt i magen eller så har jag åkt på magsjuka. Men ett jätte grattis till yrla!

• fabler

Ja de var definitivt magsjuka när jag kramade toastolen för 10de gången. Sen när jag inte fick upp annat än vatten så drack jag lite blåbärssoppa och de har jag än så länge fått behålla så nu hoppas jag de lugnat ner sig.

Nu lyssnar sonen på cd-skivor i sin nya cd-spelare och han törs inte riktigt bygga med sitt nya lego

• fabler
    missable skrev 2011-12-24 08:12:39 följande:
    ames krya på dig och hoppas att det inte sätter igång pga magsjukan!!
    tack! Just nu ser jag ljus i tunneln då jag fått behålla blåbärssoppan jag drack vid 5 och 7.30 så de lutar mer åt att de va en hiskelig matförgiftning. i avbokade grötfrukosten med svärmor för annars hade dem varit här nu, men blir att testa och äta lite gröt nu ändå och får jag behålla den fram till 12.00 så kommer vi avgöra att de var matförgiftning så åker vi och firar julafton hos min mamma ändå. Jag är alldeles för pigg för att inte ha sovit inatt och för att ha magsjuka så jag tror inte nu att de är  de.
  • fabler
    shadowstorm skrev 2011-12-24 13:21:23 följande:
    God Jul, hoppas ni får en härlig jul....själv valde sambon min att stanna 35 mil ifrån oss istället för fira jul med oss så jag är rätt ledsen :( men försöker hålla humöret uppe för sonens skull...

Och grattis till er som fått era små :)
    men varför då om man får fråga?

Nu var vi hemma efter julfirande. Konstaterade att de måste varit all fet mat som gjorde att magen sa ifrån. Hände även en gång i början av graviditeten så idag har jag tagit de lugnare med allt gott och ätit mer frukt. Sonen somnade ovaggat i bilen och själv ska jag ta och lägga mig snart... fick ju inte sova många timmar inatt.
  • fabler
    Junies mamma skrev 2011-12-25 06:26:10 följande:
    Är vaken och kan inte somna om, är lite orolig då ja fick åka in i fredags med ev havandeskapsförgiftning, fick efter många om å men åka hem men nu ska ja tillbaka in idag å tror tyvärr jag blir kvar nu, håller tummarna nu att allt ser va ut vill inte bli igångsatt än, hoppas på en 2012 ju hihi
    då ska jag hålla tummarna för din skull.

Jag är så glad att vi avverkat all släkt redan så idag ska vi bara va hemma och städa, tvätta, försöka få plats till alla nya saker och bara mysa. Jag ska inte äta nån julmat alls idag, kanske eventuellt att de blir en skinkmacka (mest för att skinkan ska ta slut) men annars tror jag de blir indisk middag eller om vi till och med åker och köper sushi men jag vet inte om dem har öppet idag.

Jag gick och la mig åtta igår eftersom jag inte fick sova nått natten till igår så de kändes inte så drygt när sonen ville upp strax före sju idag när man fått sova nästan 10.5timme (om man räknar bort mina tre kisspauser).
  • fabler
    Blomma7 skrev 2011-12-25 08:41:29 följande:
    Hej hoppas ni har en bra jul. Själv är det ända man kan göra att vila. låg inlaggd från torsdag till fredag pga havandeskapssförgiftning:( fick komma hem och fira julen i vila iaf. Ska in i morgon igen,får se hur det är då. Är inte så aktiv och skriver på forumet, men jag följer er dagligen:) ha en fortsatt trevlig jul:)
    Ååå vad jobbigt. Hoppas de ser bättre ut imorgon. När har du bf?
  • fabler

Idag har vi köpt en overall till bebisen att ha nästa vinter kostade 150kr på lager 157 så de kändes som de va värt att chansa på de priset. Köpte även lite kläder som jag hoppas på att komma i sen bland annat en skit snygg jeans skjorta som blir bra att amma i. Och för er som gillar lundmyr kläder så kan jag tipsa om att kolla in lager 157 antingen ni som har nära eller annars gå in på nätet, dem hade jätte mycket lundmyr och svea kläder. Jag kommer åka dit och handla lite svea när bebisen kommit ut tänkte jag.

Svar på tråden Januaribebis 2012