pernillis skrev 2011-12-26 21:24:35 följande:
Hej tjejer! Gud vad alla föder barn nu!! Spännande. Det får mig att inse att det faktiskt kan hända för mig när som helst. Är i vecka 38. BF 15/1. På ett sätt vill jag inget annat än att min baby ska komma nu på en gång men sen vill jag ändå att hon stannar inne tills söndag, så det blir en liten 2012:a. Undrar lite vad ni tror... Tror ni man kan påverka en förlossningsstart eller tror ni den sker när barnet är redo för det? Jag tror att det där sitter ganska mycket i huvudet på dom som säger att deras förlossning startade tack vare att de sprang i trappor, drack hallonbladste osv... Vem vet, barnet var ändå kanske menat att komma just då, även om man inte druckit den där koppen med te eller putsat fönstrarna. Vad tror ni?
jag tillhör skaran som tror på vila och den var de upp till kroppen och bestämma hur MYCKET vila den behöver. Med andra ord kan man nog inte påverka så jäkla mycket.
shadowstorm skrev 2011-12-26 20:15:48 följande:
Jag minns att bli sydd som den värsta upplevelsen för då ville man bara bli lämnad ifred och få känna JAG ÄR KLAR!!!! Men näää här blev jag sydd i närmare 20 min och då var lustgasen min bästa vän, för nålen KÄNDES!
Jag tyckte också de va den värsta upplevelsen av hela förlossningen och tror dem sydde 11 stygn på mig...! Jag hatar allt vad nålar heter och som du säger så kändes den där nålen....!