• fabler

Januaribebis 2012

bumbi 84 skrev 2011-12-26 19:53:35 följande:
    Vad skönt att ha det mesta packat.
    Jag ser med fram imot förlossningen tycker det är en mäktig känsla att då veta att man snart får upp sin lill* på magen. Det enda jag är nervös för är att inte hinna in. Tog med eda med första men hade inget behov av det med tvåan då allt kändes bättre pga vad man hade att vänta sig och man visste vad man fick för det  
    de är så jag hoppas de kommer kännas för mig med när jag är där och därför slippa eda. Lustgasen kommer jag nog däremot suga i mig så mycket jag får av . När dem sydde mig efter att sonen va född så drog jag nog mest lustgas så sa jag till sist "jag som hade lovat mig själv att aldrig va full inför mitt barn" haha dem skratta åt mig och sa att jag va inte full. Men de kändes ju så.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    pernillis skrev 2011-12-26 21:24:35 följande:
    Hej tjejer! Gud vad alla föder barn nu!! Spännande. Det får mig att inse att det faktiskt kan hända för mig när som helst. Är i vecka 38. BF 15/1. På ett sätt vill jag inget annat än att min baby ska komma nu på en gång men sen vill jag ändå att hon stannar inne tills söndag, så det blir en liten 2012:a. Undrar lite vad ni tror... Tror ni man kan påverka en förlossningsstart eller tror ni den sker när barnet är redo för det? Jag tror att det där sitter ganska mycket i huvudet på dom som säger att deras förlossning startade tack vare att de sprang i trappor, drack hallonbladste osv... Vem vet, barnet var ändå kanske menat att komma just då, även om man inte druckit den där koppen med te eller putsat fönstrarna. Vad tror ni? 
    jag tillhör skaran som tror på vila och den var de upp till kroppen och bestämma hur MYCKET vila den behöver. Med andra ord kan man nog inte påverka så jäkla mycket.
    shadowstorm skrev 2011-12-26 20:15:48 följande:
    Jag minns att bli sydd som den värsta upplevelsen för då ville man bara bli lämnad ifred och få känna JAG ÄR KLAR!!!! Men näää här blev jag sydd i närmare 20 min och då var lustgasen min bästa vän, för nålen KÄNDES!
    Jag tyckte också de va den värsta upplevelsen av hela förlossningen och tror dem sydde 11 stygn på mig...! Jag hatar allt vad nålar heter och som du säger så kändes den där nålen....!
  • fabler

Min son föddes tre dagar efter att den släppt. Min bebis verkar bara luras igår för idag har de varit full aktivitet men inga värkar, nästan så hon rört sig mer idag än tidigare.

• fabler

Men gud vad spännande frökenolson!

• fabler
    mia1986 skrev 2011-12-27 04:32:14 följande:
    Är visst inte ensam som har svårt att sova. Jag har totalt sovit i ca 3-4 timmar, varit vaken sen kl 2. Mycket känningar och toalettbesök. Hur länge gar ni varit vakna?
    jag var bara vaken en kort sväng där inatt, svettas som en gris på nätterna nu plus att jag misstänker att jag läcker mjölk nu... så de blir att börja sova med amningslinne med inlägg.

Nu ska jag kolla in nameit.se och se om dem har nån bra rea, sonen behöver nya pyjamasar och de slinker säkert med nått till bebisen också om de är bra rea.
  • fabler

nu har jag sovit en timme på soffan medans sonen spelat nintendo DS. jag är sjukt trött... skulle kunna sova hela tiden.

Men nu ska jag göra kaffe så vi kan göra dag här hemma, sonen lär väl inte gå med på att jag ligger på soffan hela dagen.

• fabler
    roxylady skrev 2011-12-27 13:33:06 följande:
    Jag börjar oroa mig varför min BM inte kollat mitt urin på över tio veckor nu.. hur ofta kollar era er?? Ska man inte göra det ofta??
    de va läääääänge sen min gjorde det.
  • fabler

jag och min bm kom överens om att vi inte ska ses den 10/1-12 så då hoppas vi de blir så. Min bebis ligger tydligen inte liiika långt ner nu som för två veckor sedan, men nästan fixerad så de visar ju lite på att bebisen har lite utrymme där nere. Hon har även vänt ryggen till vänster sida istället för höger nu och de misstänker jag att hon gjorde igår.

Som de känns nu så blir de nog ingen bebis i år i alla fall.

• fabler
    Frökenolson skrev 2011-12-27 19:05:19 följande:
    vore ju kul om några bebisarkommer i januari som planerat ;)
    hihi ja men eller hur
  • fabler
    Cia80 skrev 2011-12-27 20:15:21 följande:
    Min kommer garanterat komma i januari
    jag insåg ju att de är ju faktiskt inte så många dagar att "härda ut" för att vara i januari. Så jag ska hålla igång nu i dagarna 4a för att sen slappa hela lördag kväll så de kan få sätta igång så bebisen kollar ut vid strax efter tolv
Svar på tråden Januaribebis 2012