• roxylady

Januaribebis 2012

Håller på att bli tokig på min diarre jag haft sedan v5. Är nu idag v22 och har det fortfarande.. förutom i en vecka när vi var på Cypern i slutet nu på Augusti. Någon mer som har det såhär? Håller på att bli galen :(

• roxylady
    fabler skrev 2011-09-22 21:47:20 följande:
    nej de va ju några år sedan jag köpte den så den finns inte nu. Nej jag tror inte att jag kommer frysa i vinter. Var en kall vinter när jag va gravid med sonen och då frös jag inte alls. Men sen har jag en helt underbar halsduk och den värmer jätte mycket också. Men den från pop tror jag är kanon, den är ju även väldigt snygg så hade jag blivit tvungen att köpa en nu så hade jag helt klart köpt den. Så många grader skiljer de inte på våra 3mil även om de kan skilja lite lite ibland !

Och  nej inga problem med diarre för min del. Hoppas de ger sig för dig med snart.

Imorgon är de dags för bm igen. De ska bli riktigt kul att få komma dit igen. Jag och sonen är lediga imorgon så efter bm ska vi nog åka och shoppa lite och eventuellt fika nånstans och bara njuta av dagen. Men nu ska jag sova för jag är kanon trött, har varit en dryg dag på jobbet.
    Okej vad synd. Det verkar vara hårdtryck på mammajackor ;) Skönt att du har en bra halsduk! Halsduk är ju bland det bästa :D Går redan runt i halsduk nu. Ja jag är såååå frussen av mig haha. Ja men jag tror också det. Visst kostar den lite men då får jag även en jacka att ha efteråt med liknande jag gar velat ha jätte länge :)
    Nä jag menar det ;) De milen gör ingen skillnad hehe.

Okej vad skönt. Det är riktigt jobbigt :(

Åh vad spännande! Själv har jag två veckor kvar.. suck. Känns långt dit haha.Ska du shoppa bebiskläder? :)
  • roxylady

Det pratas om milstolpar hela tiden. Jag har ingen koll på dem. Någon som skulle vilja berätta vilka veckor det är? Och varför? :)

• roxylady

Iiih idag har jag beställt ett babyskydd från allt från föräldrar! De hade superduperkampanj så det var ju perfekt! Fick skyddet+bas för 1495kr och inklusive frakt! Perfekt! Har kollat på den länge nu!

• roxylady
    missable skrev 2011-09-23 17:10:59 följande:
    KUL! Vi får hem vår i nästa vecka redan, hihi. Beställde barnvagnen idag med! Någon mer som gjort det???
    Åh det får vi också :) Var har ni beställt eran?
    Jo vi beställde våran vagn i Augusti! Ska hämta den 28:e Oktober. Så spännande :D
    Vad har du beställt för vagn?
  • roxylady
    missable skrev 2011-09-23 17:26:59 följande:
     ja var var det vi beställde?? En brio Primo med isofixbas beställde vi, de hade också extra pris. 1099:- för rubbet! 
    Oj vad skönt med så kort leveranstid! Vi får vår den 21/12... Det blev en Emmaljunga Classic sport med city korg. Citykorgen köpte förra årets färg så vi fick den för halva priset =) En mörk Lila och sittdelen heter Pro Coffee om jag inte minns fel, Brun är den!
    Vad valde ni för vagn? 
    Det babyskyddet har jag hört mkt gott om :) Bra pris!!
    Oj det var lång levtid! Var beställde ni den ifrån? Emmaljunga är ju så fina :) Ja men det var ju kanon att ni fick halva priset :) Snyggt!! Vad kostar en Emmaljunga? Om man får fråga alltså :) Funderade först på en sådan innan vi bestämde oss för vad vi skulle ha för nån.

Vi köpte Akta Graco Logico då den passar ihop med vagnen :) Vi beställde en Bugaboo All Black. Den har redan kommit till butiken i Sthlm redan för 3 veckor sedan men vi har en bit att åka och inte tid förens i Oktober så vi hämtar den där då. Men vill man hämta den tidigare så får man :) Känns skönt att den står där och det är handpenning lagd på den+lite annat tillbehör :)
  • roxylady
    harmonihalsa skrev 2011-09-23 17:58:23 följande:
    Har börjat få mycket sammandragningar. Får se om det fortsätter för får nog ringa till sjukhuset annars. Sista två veckorna har de kommit och ökar i antal/dag. Hade mycket med sonen med men dessa känns mycket mer, lite mer än förvärkar. Vaknar på nätterna av dem men inte alls regelbundna. Ska avvakta några dagar till och se om det lägger sig. 

Ska slappa i soffan och ha det mysigt med familjen ikväll .     

Jag har fått det på mornarna när jag varit stressad. Även på jobbet nångång när jag känt mig lite halvstressad. Inte så bra jag vet.. men men.. hoppas inte bebisen påvverkas så mkt av det. Men flera ggr per dag har jag inte lyckats få än i alla fall. Om du känner dig osäker så ring din BM om det fortsätter. Så du kan slappna av menar jag :) Men sedan är det ju också livmoderns sätt att öva.

Ja det tycker jag låter som en bra idee =D
  • roxylady
    harmonihalsa skrev 2011-09-23 19:53:18 följande:
    Tack för svaret. Jag vet att de inte är bra då jag fick ta det väldigt lugnt med sonen i slutet pga mkt sammandragningar men lyckades hålla honom inne till vecka 37+0. känns mer och har kommit tidigare Redan sjukskriven för andra kompikationer så tar det väldigt lugnt. Ska ringa i början på nästa vecka om det fortsätter, blir nog sjukhuset direkt-är redan kopplad till spmvc. Har inte så bra förtroende för mig bm då hon sagt en hel del som sedan inte stämt enligt spmvc fast jag i frågasatte henne. Samma bm som med sonen men då var allt bra och behövde inte samma kunskap. Idag har jag fått sd bara jag sträckt mig efter tallrikar på de högre hyllorna i köket...tur sambon hjälper till .

Skönt du "bara" har på morgonen och vid stress. Ja kommer de vid stress så är det ju inte som livmodern tränar.
    Ursch vad jobbigt :( Ja du får ta det riktigt lugnt! Ja men gör det så du kan få hjälp om det har bidragit med tidig födsel tidigare. Förstår att du blir orolig då. Tråkigt att du inte är riktigt nöjd med din BM :/ Kanske är försent för att byta? Ursch vad jobbigt.. kan det vara stress inom dig också? För det är så jag har det.. när jag inte kan slappna av nånstans.. å komer det. Jo det är "skönt"... nä det är sant.. är orolig att bebis mår dåligt över det. Jag kan inte rå för min stress över jobbet :( Suck.. men jobbar i alla fall bara heltid fram till 31a December. Sedan går jag ned på timanställning i 14 dagar innan jag går på semester så jag kan vila inför förlossningen. Hoppas på att tiden går fort!!
  • roxylady
    Krikiz skrev 2011-09-23 22:34:27 följande:
    Tänkte bara tipsa om att hämta ut barnvagnen från butiken så sent som möjligt, då försäkringen börjar gälla så snart ni rullar ut från affären
    Vilken försäkring? Är jag dum nu om jag inte vet vilken? fniss..
  • roxylady
    missable skrev 2011-09-24 11:31:22 följande:
    Super nöjda med babyskyddet, här hemma kostar det runt 900:- att hyra ett!!!!
    Ja super lång leveranstid! Känns dock skönt att få hem den innan jul =) 4800:- för sittdel + chassi och sen 900:- för Citykorgen. Köpte den på Babyproffsen. 
    Bugaboon har jag också varit sugen på, men den funkar inte för oss i skog och mark och två jakthundar, tyckte den blev för mycket stadtsvagn liksom. Men så sjukt snygga! Suck kommer längta ihjäl mig efter vagnen, jag vet inte om jag hade klarat att veta om att den redan är på plats!  

Någon mer som har börjat inhandla de stora sakerna??? 
    Ja.. jag blev nedröstad direkt när jag ens tänkte på att hyra babyskyddet. Just för att man inte vet vad det varit med om innan och hur många som använt det osv osv. Det handlar ju trots allt om säkerhet först och främst. Tycker inte de kostar så fasligt mkt att köpa dem ändå trots allt.. speciellt inte när det kostar nästintill samma att hyra dem :)
    Ja men det förstår jag :) Mycket bra pris!!
    Okej! Annars har dom bra terränghjul till som funkar bra på snö och grusvägar. Min sambos bror har en sådan och de bor också ute i skogen. Funkar fint ändå :)
    Hihi ja jag längtar också ihjäl mig efter den ;) Haha nä det gör jag knappt heller men den som väntar på nått gott!
Svar på tråden Januaribebis 2012