• roxylady

Januaribebis 2012

bumbi 84 skrev 2011-09-20 21:27:25 följande:
    För min del hade jag tatt en model större. dom växer ju och då tar blöjor och klader mer plats sen ammar man inte ska man få plats med flaskor och pulver och termos eller flaskvärmare
    Okej! Ja men det är ju klart det. Några tips om bra väskor? Som är enkla att fästa också? :)
  • roxylady
    Sapato skrev 2011-09-20 21:53:55 följande:
    Paet: vi hade skip hop till sonen, både den med lock samt den utan.
    Toppen bra är dom tycker jag.
    Åh dom har jag läst om och även sett en video! De verkar himlans bra! Är det bäst att ha den i tygformen då eller i skinn?
  • roxylady
    bumbi 84 skrev 2011-09-20 22:25:12 följande:
    Ta och kika runt lite. beror om man vill ha många fack eller inte. själv gillar jag att var sak har sin plats i väskan då det sk agå fot att hitta sen är det smidigt med en färg som inte allt syns på då dom brukar få hänga med lite varstans
    Ska allt göra det :) Jo men det gillar jag med. Så har jag min vardagliga handväska så man lär ju tycka lika när det gäller skötväskan ;) Ja det är sant! Funderar på bara enkelt svart så smälter den in fint i vagnen som är helt svart :)
    Sapato skrev 2011-09-20 22:30:01 följande:
    Vi hade i tyg men tror de utvecklats sen dess(5år sedan)
    Okej :) Jo det kan det ju ha gjort. Får klämma på dem i verkligheten sedan :D
  • roxylady

En fundering till. Kan det vara bra att ha sufflett och lock till vagnen i fleece? Tänkte att det kanske blir mer ombonat.

• roxylady

Tips på ställen man kan hitta en skön gravidvinterjacka som inte är för tunn? Har kollat på bonprix, Nelly och H

• roxylady

Halva mitt inlägg försvann. Skulle stå HM. Och att de som finns verkar vara så tunna:(

• roxylady
    MissT skrev 2011-09-22 08:21:24 följande:
    Jag beställde denna från Ellos:
    www.ellos.se/dv/1-Ytterplagg-Kappor-rockar/Ve...

Den satt bra och det känns som en jacka jag kan ha hela vintern, även när jag inte är gravid längre. Den kostar en del men de hade erbjusande om att man fick 40% på en vara och det tror jag de fortfarande har. Den känns lite stor i storleken (köpte min vanliga storlek) men då är jag också ganska så säker på att jag kommer kunna ha den ända fram till förlossningen. 

Den såg jätte fin ut! Men den är inte för tunn då? Tänkte den liknande en filtjacka lite granna?
    Är en riktigt fryslort nämligen ha ha! Men som sagt tack för tipset :) Man kan ju skicka efter den och se hur den sitter och känns iaf :)
  • roxylady
    MissT skrev 2011-09-22 14:02:05 följande:
    Det var så lite så
    Jag hoppas att den inte blir för tunn. Är du väldigt frusen av dig kanske du ska sikta på en annan jacka. Jag brukar köra liknande kappor på vintern och den är såpass stor att jag kan ha en varm och go tröja under och eftersom det blir mycket tights och tröjor i vinter så ville jag ha en kappliknande jacka. Det är nog däremot ingen jacka att ha för t ex pulkaåkning och liknande men det tror jag inte att jag kommer syssla med ändå denna vinter Inte innan bebisen kommit ut i alla fall och sedan hoppas jag kunna klämma mig i någon av mina vanliga jackor.
    Okej! Har du den nu eller väntar du på den? :)
    Ja jag misstänker att den blir lite för tunn. Så  jag har även varit och frågat på PoP om deras vinterjacka. Den kostar ju ganska mkt men hon sa att den är perfekt att ha även när man inte är gravid. Den kanske inte är lika varm som en dunjacka men den är ordentligt fodrad och har ett bra skydd mot regn, snö, vind och kyla. Den är även en skaljacka så man kan ta bort fodret sedan när det blivit vår vilket är kanon! Då blir den som en seglarjacka ungefär :) Tror jag ska sattsa på den faktiskt. Rättså ok när man ändå kan ha den efteråt med!

Nä inte blir det särskilt mkt pulkaåkning å sånt :p Det kommer man ju inte att orka med. Ja när bebbe kommit ut å fått åldern innen blir det nog en hel del pulka ;) Men det dröjer ju dit hihi.
  • roxylady
    MissT skrev 2011-09-22 16:42:52 följande:
    Jag har fått hem den men inte börjat använda den än utan har bara provat den. Den känns lite för varm ännu.

Pop jackan låter ju jätte bra! 

Jag har två barn sedan tidigare så för oss blir det nog en hel del pulkaåkning så fort snön kommer. Men med tanke på min foglossning lär inte jag knata upp och ner i backar..... Får väl stå och titta på  
    Okej. Ja men det är ju bra att den är för varm för hösten i alla fall :) Då blir det varmt å gosigt till vintern!

Ja jag tror också det. Tror det får bli den. Men kan ju prova den i butik i alla fall så man verkligen kan bestämma sig innan man slår till :)

Åh ja men då förstår jag att det blir mkt uteaktiviteter då :D Ja precis! pappa får åka med istället ;)
  • roxylady
    fabler skrev 2011-09-22 20:42:02 följande:
    jag har en jacka från hm som jag köpte när jag va gravid med sonen som jag kan ha nu. Den är ganska tunn men dög gott och väl när jag va gravid med sonen, är ju fördel att man blir varmare i kroppen när man är gravid. Har även fått låna en annan vinterjacka av min kompis som är lite mer praktisk att ha om jag blir att åka pulka med sonen. Däremot är jag orolig över att svälla lika mycket i fötterna som jag gjorde med sonen för då får jag problem med skor i så fall.
    Okej! Finns den på HMs hemsida nu? Jo det är sant.. men jag tror det blir kallt med en tunn jacka ändå. Här brukar det ju lätt kunna bli 30 minus ju.. Fryser du inte då? Tänkte du bor ju nära mig så :)
    Jag tror jag hellre köper PoP jackan.. kan ju ändå ha den efteråt också :D
Svar på tråden Januaribebis 2012