• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Känner ni också "obehag" i bebismagen när ni ligger på sidan i sängen? Jag brukar nästan få bulla upp täcket just vi magen för att det ska bli bekvämt. Känns som den lilla lilla extra tyngd man har tynger ned något i magen när man ligger på sidan sådär.. haha svårt att förklara.

• Serendipitet

Jag hade precis lyckats att gå upp de kilo som jag tappade efter förra graviditeten (för 5 år sedan) och är ju lycklig för det, men nu är man ju gravid igen. Vägde 57 när jag blev med dottern och gick upp 8-9 kg under graviditeten för att sedan bara 2 veckor efter förlossningen väga 50 kg. Kan påpeka att jag är 178 cm lång och vill väga 58-60 kg. Nu väger jag 57 kg igen och är rädd att jag ska magra efter förlossningen precis som sist. Att väga 50 kg i 5 år till innan jag lyckas lägga på mig är inget jag ser fram emot...

Ni som haft fler graviditeter upplever ni att det är lättare att behålla vikt efter förlossningen med andre och tredje osv än första? Ni kanske tycker jag är tramsig som oroar mig men att väga för lite är inget roligt det heller.

Kram   

• Serendipitet
    roxylady skrev 2011-07-21 20:53:07 följande:
    Känner ni också "obehag" i bebismagen när ni ligger på sidan i sängen? Jag brukar nästan få bulla upp täcket just vi magen för att det ska bli bekvämt. Känns som den lilla lilla extra tyngd man har tynger ned något i magen när man ligger på sidan sådär.. haha svårt att förklara.

Jag tycker också att det känns obehagligt i magen och att det trycker på något konstigt sätt så jag brukar lägga en kudde mellan knäna och en lite tunnar lite under magen annars kan jag inte somna alls. Så det är nog inget konstigt.. hihi.. Behövde göra samma när jag väntade förstan :)
  • Niins

Jag sover alltid på mage, men det är inte bekvämt längre, känns som jag ligger på en liten boll!!
    Sen har jag fått problem med mina handleder, de domnar och springer i dem på kvällarna så får jag svårt att sova pga av krypningarna!! Jobbar som frisör, tror detta är en stor bidragande orsak! Måste skaffa handledsskenor! 
    Nån som vet om man ringer bm eller sin husläkare?? 

• fabler
    GoodEnough mom skrev 2011-07-21 21:10:13 följande:
    Jag hade precis lyckats att gå upp de kilo som jag tappade efter förra graviditeten (för 5 år sedan) och är ju lycklig för det, men nu är man ju gravid igen. Vägde 57 när jag blev med dottern och gick upp 8-9 kg under graviditeten för att sedan bara 2 veckor efter förlossningen väga 50 kg. Kan påpeka att jag är 178 cm lång och vill väga 58-60 kg. Nu väger jag 57 kg igen och är rädd att jag ska magra efter förlossningen precis som sist. Att väga 50 kg i 5 år till innan jag lyckas lägga på mig är inget jag ser fram emot...

Ni som haft fler graviditeter upplever ni att det är lättare att behålla vikt efter förlossningen med andre och tredje osv än första? Ni kanske tycker jag är tramsig som oroar mig men att väga för lite är inget roligt det heller.

Kram   
    ja jag förstår att de känns skrämmande. Min mamma blev smalare och smalare för varje barn så pappa va orolig när hon väntade mig. Misstänker att min syster kommer va lika, jag har dock inte ärvt varken deras kroppar eller just den biten att gå ner i vikt av att få barn. Hoppas du inte tappar lika mkt denna gång.
    elias är världens sötaste!!!
  • MiAmore
    pernillis skrev 2011-07-21 18:48:30 följande:
    Hej! Jag behöver akut hjälp. Vet inte var jag ska ta vägen med min oro. Jag är i 15+1 och sen 1300 har jag känt små fosterrörelser i form av "popcorn"... För cirka fem dagar sedan tog rörelserna slut. Känner ingenting. Visserliggen har jag molande värk i magen men brösten är inte hårda längre och känner inte av illamåendet ett dugg, vilket jag lidit rejält av fram tills nu. Detta är mitt första barn. Ringde sjukvårdsrådgivningen och de sa att jag skulle kontakta min barnmorska imorgon. Hjäääälp.. Vad är det här???
    Jag tror inte du behöver oroa dig, inte angående fosterrörelserna iaf, heller inte att du plötsligt mår bättre. Med första barnet kände jag små små buffar runt v.14, men sedan kände jag inget mer förens runt v.21-22. Sonen är idag en livlig 2½ åring Och att du mår bättre är inte så konstigt, man mår oftast som bäst i mitten av graviditeten. Man brukar säga att det är dem 2-3 första och 2-3 sista månaderna av graviditeten, som är jobbigast. Men känner du dig orolig ska du självklart ringa och prata med din bm. tycker jag
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • roxylady
    GoodEnough mom skrev 2011-07-21 21:15:28 följande:
    Jag tycker också att det känns obehagligt i magen och att det trycker på något konstigt sätt så jag brukar lägga en kudde mellan knäna och en lite tunnar lite under magen annars kan jag inte somna alls. Så det är nog inget konstigt.. hihi.. Behövde göra samma när jag väntade förstan :)
    Ja men visst gör det. Hihi nä skönt å höra att fler känner lika samma :) Okej! Ja det lär ju bli mer å mer också kan jag tro? :) När den riktiga tygnden kommit?
    Niins skrev 2011-07-21 21:21:11 följande:
    Jag sover alltid på mage, men det är inte bekvämt längre, känns som jag ligger på en liten boll!!
    Sen har jag fått problem med mina handleder, de domnar och springer i dem på kvällarna så får jag svårt att sova pga av krypningarna!! Jobbar som frisör, tror detta är en stor bidragande orsak! Måste skaffa handledsskenor! 
    Nån som vet om man ringer bm eller sin husläkare?? 
    Ja jag kan inte heller sova på mage.. det känns som man ligger på något precis som du säger.

Ursch fy va jobbigt :( Hoppas du får hjälp med det snart!
  • Shirin85

Ska på rul 18/8 är det bestämt, är i v.16 nu Glad

♥Saif -04, Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Jamirl

Jag älskar att ligga på magen, men nu blir det halvt på magen, sidan. Vaknade imorse med ryggvärk som när jag varit i slutet av mina andra grav, att ryggen inte fått sträcka ut sig eller fått vila, ska bulla upp me kuddar under tror jag. Lite ont i vänstra fogen bak med.

Jag har nog gått upp 5 kg redan, jag älskar att jag kan äta vad jag vill och njuta, jag har gått upp 18-20 kg med de andra, har dock inte ätit så värst mycket, sista gick jag upp typ 10 och resten i vatten. Jag tycker inte man ska vara så rädd för de extra kilona, jag har kämpat efter graviditeterna, inte på en gång, njutit ibörjan av bebben, men sen har jag satsat lite på promenader osv. Det som är bra när jag är gravid ör att jag inte är sötsugen, innan när jag ej är gravid så åt jag trots att jag ej va sugen men nu äter jag knappt nåt alls, positivt Däremot har jag nu när jag ej mår lite illa börjat sukta efter riktig mat, helst restaurangmat

pernilla: Jag tror inte du ska vara orolig, kännde puff för nån vecka sen men bara kännt nåt pluttigt därefter. Det kommer och går, sedan blir det ju mer tydligt varje dag ju längre man kommer.

• coockiejar
    Västeråsmamman skrev 2011-07-21 17:30:10 följande:
    hej igen, har inte varit ine här på nästan 2 v.
    Vi har varit borta på sem som fick ett tragiskt slut. Min älskade svärfar son skulle fyllt 80 år idag fick flytta till himlen i lördags. En stor sorg att han inte fick reda på underverket i magen innan och att han inte får träffa det överhuvudtaget.

Var på spec mvc idag och fick se en livlig krabat. Magen har bara exploderat senaste veckan så nu går det inte att dölja alls längre.Nu har vi berättat för de flesta.

va roligt för er som varit på kub,nupp och allt vad det nu heter...

den 1 augusti har vi tid för rul.

# augusti ska jag med på RUL i V-ås :)
Svar på tråden Januaribebis 2012