• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • coockiejar
    coockiejar skrev 2011-07-22 08:47:37 följande:
    # augusti ska jag med på RUL i V-ås :)
    3 augusti skulle det stå.
     Och även jag vill beklaga sorgen. stor kram
  • bebismys2011

Hej! Var ett tag sedan jag var inne, har skrivs det för fullt :) 

Känns som jag har gått upp minst 10 kg, men enl. vågen är det mellan 0,5 - 1 kg bara ?? Upplever mig dock mycket större! Börjat kunna äta mer, då illamåendet är lite mer i schack, dock mår jag fortfarande illa alla vakna timmar på dygnet, och är fortfarande toook trött. 

Ang. Panodil så står det i fass för föreskrivare:

Graviditet  (Läs mer om graviditet)

Kategori A.

Inga kända risker vid användning under graviditet.

• shadowstorm

Ni andra mammor därute som har barn över 2 eller haft barn över 2. Hur i hela friden klarar man av denna trots? Min son håller på driva mig till ett monster snart!

Han vägrar verkligen ALLT! Och det senaste är att han vägrar äta själv, han ska bli matad! Vilket jag självklart inte går med på, men då vägrar han äta och då kan man ju lägga ihop ett och ett hur rolig han blir här hemma....Jag känner att jag kommer få gråa hår snart! Och så är man såhär äckligt känslig så man vill bara sätta sig ner och grina :(((

• nadia bk
    LillaEko skrev 2011-04-28 23:38:30 följande:
    Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html
    HEj...KNör mig in här..är beräknad 20 Januari med mitt andra barn.Mitt första är 21 mån nu...lite kul att dela erf med andra som ska ha runt samma tid...Är i vecka  14+
  • nadia bk
    shadowstorm skrev 2011-07-22 09:39:12 följande:
    Ni andra mammor därute som har barn över 2 eller haft barn över 2. Hur i hela friden klarar man av denna trots? Min son håller på driva mig till ett monster snart!

Han vägrar verkligen ALLT! Och det senaste är att han vägrar äta själv, han ska bli matad! Vilket jag självklart inte går med på, men då vägrar han äta och då kan man ju lägga ihop ett och ett hur rolig han blir här hemma....Jag känner att jag kommer få gråa hår snart! Och så är man såhär äckligt känslig så man vill bara sätta sig ner och grina :(((
    Har en nästan tvååring...vet inte om det är nån tröst,men fick liten förvarning av en vänninna med tre barn att detta kan hända,med matning.Hennes tips var att MATA...det är en fas som går över,ant vill han vara lite liten igen,och kanske känner av att du är extra trött och gör sina försök till all uppmärksamhet han kan få=)....
    Testa för då sliper ni bråket ,han blir gladare,och du blir gladare....styrkekramar
  • shadowstorm
    nadia bk skrev 2011-07-22 09:47:22 följande:
    Har en nästan tvååring...vet inte om det är nån tröst,men fick liten förvarning av en vänninna med tre barn att detta kan hända,med matning.Hennes tips var att MATA...det är en fas som går över,ant vill han vara lite liten igen,och kanske känner av att du är extra trött och gör sina försök till all uppmärksamhet han kan få=)....
    Testa för då sliper ni bråket ,han blir gladare,och du blir gladare....styrkekramar
    Ska jag mata? Det känns ju så fel....Ja jag är jätte trött och han söker ju uppmärksamhet på alla sätt och viss. Är ju ensam 80% av tiden med min son, men jag försöker så gott jag kan och hitta på saker hela dagarna....Men just att inte få sitta och äta själv när jag mår som jag gör känns som världens jobbigaste sak.

Ja jag får fundera, jag är så rädd jag sen sitter fast där....sen sitter jag med en son som ska bli matad hela tiden och jag ska försöka ge bebisen mat....
  • fabler

shadowstorm: Jag säger som nadia bk att mata för de är en fas och den går över för sen kan han allt själv. Just nu kan sonen allt själv utom att just klä på sig som han egentligen kan. Sen får väl välja när man tar sina strider om man känner att man har orken och tiden för det. Men jag förstår dig barnen kan verkligen suga ut de sista krafterna man har.

Min kompis som har en dotter som är fyra år och son som är 4 månader har full kamp att ge sonen mat för så fort hon sitter still med sonen så hittar dottern på nå jävulskap. De ser jag inte fram emot och hoppas min son inte blir lika i de avseendet.

elias är världens sötaste!!!
  • Snusmumriken80
    shadowstorm skrev 2011-07-22 09:39:12 följande:

Har 3st över 2 år och jag kan meddela att trotsen fortsätter.... länge!!! Olika varianter av trots dock. Har en 3-åring, en 4-åring och en blivande 6-åring. Gissa om jag kan få i nerverna med jämna mellanrum;) Alla har en amssa trots Nå, du överlever:) Gäller att va konsekvent bara!

Igår var vi på ultraljud, blev flyttad IGEN Nu beräknat 26.12, men tror och hoppas på att det blir januari=) Allt var bara fint, fick 2 fina bilder då h*n lutar sig mot moderkakan:) Satt med armen bakom huvudet och lutade sig så fint=) Ska tillbaka på ultraljud 18.8 pga att läkaren inte kunde kolla hjärtan ordentligt pga att det var så trångt och bebis satt så tokigt.

Idag ska vi fara till Mumindalen, ska bli riktigt skoj:)

Ha en trevlig helg!
  • nadia bk
    shadowstorm skrev 2011-07-22 09:55:14 följande:
    Ska jag mata? Det känns ju så fel....Ja jag är jätte trött och han söker ju uppmärksamhet på alla sätt och viss. Är ju ensam 80% av tiden med min son, men jag försöker så gott jag kan och hitta på saker hela dagarna....Men just att inte få sitta och äta själv när jag mår som jag gör känns som världens jobbigaste sak.

Ja jag får fundera, jag är så rädd jag sen sitter fast där....sen sitter jag med en son som ska bli matad hela tiden och jag ska försöka ge bebisen mat....
    Gör så att du matar honom lite före...och sen ..." om du vill han sak sitta kvar" så ta fram nån sysselsättning så han är med vid matbordet...men du får äta i lugn och ro...och han är mätt......USh stackare
  • Serendipitet

Min dotter är ju 5,5 år och hade också sina perioder vid 2-3 års ålder. Vår BVC sköterska sa att jag skulle duka fram mat som vanligt (att jag skulle förvänta mig att hon skulle äta vid varje gång) sätta mig för att äta själv. Inte göra så stor sak av det och sedan duka av när jag ätit upp. Hon sa att min dotter kommer äta när hon blir hungrig. Ett tips är dock att servera något de verkligen gillar och något att plocka med (min dotter älskade majs och ärtor och utan att tänka sig för så stoppade hon några i munnen).

Hon sa också att barn äter bäst när resten av familjen äter, att man sitter ned tillsammans. Då har ju mamma inte tid att mata hon äter själv och barnet får ändå sällskap vid bordet och slipper be om det i form av matning. Och om du bara sitter bredvid som ett sällskap och tittar medan barnet äter så finns det många barn som hellre vill bli matade. 

Jag gjorde som hon sa och även om det tog en vecka innan hon fattade att jag inte skulle mata henne så åt hon själv och mycket igen :) Men jag förstår hur jobbigt det är när de vägrar allt för då är ju knappast maten det ända problemet, det är en jobbig period för föräldrarna och det finns tusen knep att ta till. Dock är alla barn olika och därför fungerar inte allt på alla. Men denna period försvinner och med min dotter kom lugn och harmoni som pris efteråt :) Iallafall i 6 månader :D 

Du kan som någon skrev även mata honom och välja de fajter du ska ta med honom och sikta in dig på ett i taget. För jag har lärt mig med min dotter att tar man en fajt så är det bäst att man fullföljer den för bästa resultat, annars är det bättre att låta det vara och låta dem vara lite små.

Kram och hoppas det blir bättre snart :) Min dotter närmar sig 6 år och har kommit in i en period som också ger mig gråa hår...     

Svar på tråden Januaribebis 2012