• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-07-22 10:44:09 följande:
    Jag känner så fast när jag ligger på rygg :) Kände bebisen massa igår när jag skulle somna. Den buffade säkert 10 gånger, såååå mysigt ^^
    Ja det kan jag också göra ibland, men värst är det på sidan ;) hihi!
    Åh men gud vad mysigt!! Skrattande

Jag tror faktiskt att jag kände något idag. Jag har aldrig tidigare känt det förut. Det kändes som en liten liten väldigt lätt puff. Det var en helt ny känsla. Kan det ha varit bebis måntro? är 13+3 för tidigt för att känna sånt?
  • coockiejar

Idag fick jag första kommentaren på jobbet!!! :) Gick förbi en kollega och hade då glömt ta på mig koftan...har en stickad klänning som är någorlunda figurnära (just nu då) och så tittar kollegan på mig och utropar "Men! Vad är det där?" och då var det magen hon syftade till. Känner mig lite glad ändå att jag inte bara ser ut som en tjock säl.

• minjalin
    roxylady skrev 2011-07-22 15:30:28 följande:
    Ja det kan jag också göra ibland, men värst är det på sidan ;) hihi!
    Åh men gud vad mysigt!! Skrattande

Jag tror faktiskt att jag kände något idag. Jag har aldrig tidigare känt det förut. Det kändes som en liten liten väldigt lätt puff. Det var en helt ny känsla. Kan det ha varit bebis måntro? är 13+3 för tidigt för att känna sånt?
    Nädå, är väl inte så vanligt att känna så tidigt första barnet men det är ju fysiskt möjligt. Satt det under naveln?
  • C R

Idag har jag haft ganska ont i magen.Antar o hoppas att det är växtvärk. V.17 idag så det händer ju endel.

• bebismys2011

Är det fler som har daglig huvudvärk? Hör det till eller? Brukar normalt sett aldrig ha huvudvärk.

• harmonihalsa

Varit på ultraljud idag, bebisen var pigg och levde . MIn sambo fick med se den lilla och han tyckte det betydde mycket med detta ultraljudet i vecka 13 då vi varit så oroliga med blödningarna. Blöder lite igen så kommer vara hemma 2-3 veckor så bebisen får fästa sig ordentligt som barnmorskan sa. Nu har vi 14 bilder att gotta oss med

Tror inte jag känner något ännu, ibland har jag lite fjärilar i magen men tror det är bubblor i tarmarna. Jag kände inte fören vecka 18-20 sist.

• elinson
    coockiejar skrev 2011-07-22 15:39:09 följande:
    Idag fick jag första kommentaren på jobbet!!! :) Gick förbi en kollega och hade då glömt ta på mig koftan...har en stickad klänning som är någorlunda figurnära (just nu då) och så tittar kollegan på mig och utropar "Men! Vad är det där?" och då var det magen hon syftade till. Känner mig lite glad ändå att jag inte bara ser ut som en tjock säl.
    åh va härligt, det känns mer och mer på riktigt när det börjar synas. Jag gömmer mig fortsatt i stora kläder och ingen på jobbet som vågat säga nått än... En vecka till semester, så jag håller det hemligt en stund till så kommer jag tillbaka om en månad o visar magen :)
  • Jessica82
    shadowstorm skrev 2011-07-22 09:55:14 följande:
    Ska jag mata? Det känns ju så fel....Ja jag är jätte trött och han söker ju uppmärksamhet på alla sätt och viss. Är ju ensam 80% av tiden med min son, men jag försöker så gott jag kan och hitta på saker hela dagarna....Men just att inte få sitta och äta själv när jag mår som jag gör känns som världens jobbigaste sak.

Ja jag får fundera, jag är så rädd jag sen sitter fast där....sen sitter jag med en son som ska bli matad hela tiden och jag ska försöka ge bebisen mat....

min 2 åring (han fyllde 2 1 maj) försökte med samma. det tar ett tag men jag gav absolut inte upp. han gick gå från bordet så var det med det. efter ett tag blev han hungrig ändå och satt och tjura och plockade i maten men nu funkar det igen och han e ett riktigt matvrak och jätteduktig med gaffel och sked

min 6 åring fick och får fortfarande för sig att vara liten och tror han kan få bli matad :/ speciellt när lillebror var lite mindre och faktiskt matades. men men gav mig inte då heller utan låter dom vara små på annat vis genom att lova dom sova mellan oss just den natten eller gosa lite extra i soffan under bolibompa :)

det är tufft men det går och är du inte konsekvent nu kommer det vara ännu tuffare sen    
Svar på tråden Januaribebis 2012