• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

tack snälla för alla bra råd, jag ska tänka på det :) Får försöka med båda 1-2 veckor och se vilken som funkar. Har ju inge annat än tid. DOCK inte ork ;P så just nu känns det som det hade varit lättare att ta trotsen utan att vara gravid men vad gör man?

två: Min kompis har också en dotter som blir 6 år nu om nån dag, och jag längtar inte när jag ser vilka strider de tar! Uuuh. hehe :)

Men det jobbiga med denna trots vad jag förstått och hört av många är att man inte riktigt kan prata med dem ändå på samma sätt som man kan med 3-6 åringar.

Jag ska ta nåt lugnade och gå in och bygga lego med gossen och hoppas han inte kastar klossarna på mig bara :P (skämt och sido)

tack att ni finns och ursäkta jag låna tråden för nåt som inte har med graviditeten att göra

• shadowstorm
    Snusmumriken80 skrev 2011-07-22 10:05:11 följande:
    Har 3st över 2 år och jag kan meddela att trotsen fortsätter.... länge!!! Olika varianter av trots dock. Har en 3-åring, en 4-åring och en blivande 6-åring. Gissa om jag kan få i nerverna med jämna mellanrum;) Alla har en amssa trots Nå, du överlever:) Gäller att va konsekvent bara!

Igår var vi på ultraljud, blev flyttad IGEN Nu beräknat 26.12, men tror och hoppas på att det blir januari=) Allt var bara fint, fick 2 fina bilder då h*n lutar sig mot moderkakan:) Satt med armen bakom huvudet och lutade sig så fint=) Ska tillbaka på ultraljud 18.8 pga att läkaren inte kunde kolla hjärtan ordentligt pga att det var så trångt och bebis satt så tokigt.

Idag ska vi fara till Mumindalen, ska bli riktigt skoj:)

Ha en trevlig helg!
    Hehe blir kanske en juklapp detta ;) Hur var det med de andra barnen kom de i tid eller gick du över ?
  • Snusmumriken80
    shadowstorm skrev 2011-07-22 10:15:40 följande:
    Hehe blir kanske en juklapp detta ;) Hur var det med de andra barnen kom de i tid eller gick du över ?
    NEEEJJJ=) Vill inte:) Dottern, som kom först, blev jag igångsatt med 1 vecka innan, äldsta sonen gick jag över 5 dagar med och minstingen gick jag över 6 dagar med och då sattes jag t.o.m. igång, så kunde säkert ha gått 1 vecka till över  då:)
  • fabler
    shadowstorm skrev 2011-07-22 10:14:46 följande
    tack snälla för alla bra råd, jag ska tänka på det :) Får försöka med båda 1-2 veckor och se vilken som funkar. Har ju inge annat än tid. DOCK inte ork ;P så just nu känns det som det hade varit lättare att ta trotsen utan att vara gravid men vad gör man?

två: Min kompis har också en dotter som blir 6 år nu om nån dag, och jag längtar inte när jag ser vilka strider de tar! Uuuh. hehe :)

Men det jobbiga med denna trots vad jag förstått och hört av många är att man inte riktigt kan prata med dem ändå på samma sätt som man kan med 3-6 åringar.

Jag ska ta nåt lugnade och gå in och bygga lego med gossen och hoppas han inte kastar klossarna på mig bara :P (skämt och sido)

tack att ni finns och ursäkta jag låna tråden för nåt som inte har med graviditeten att göra
    tycker de bara är roligt att vi inte bara pratar dessa graviditeter. Och ja de blir lättare när de går att resonera med dem och de förstår konsekvenser. Som nu går de att säga "slutar du inte med de där så åker vi inte dit, eller så får du inte de där" och då slutar han oftas. Men där gäller de ju att man säger nått som man full följer. Men efter att jag tog sonen under armen mitt under fikat hemma hos hans kompis när halva hennes släkt va där och gick ut i bilen och åkte hem så förstod han att jag gör som jag säger.
    elias är världens sötaste!!!
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-07-21 20:53:07 följande:
    Känner ni också "obehag" i bebismagen när ni ligger på sidan i sängen? Jag brukar nästan få bulla upp täcket just vi magen för att det ska bli bekvämt. Känns som den lilla lilla extra tyngd man har tynger ned något i magen när man ligger på sidan sådär.. haha svårt att förklara.
    Jag känner så fast när jag ligger på rygg :) Kände bebisen massa igår när jag skulle somna. Den buffade säkert 10 gånger, såååå mysigt ^^
  • shadowstorm
    minjalin skrev 2011-07-22 10:44:09 följande:
    Jag känner så fast när jag ligger på rygg :) Kände bebisen massa igår när jag skulle somna. Den buffade säkert 10 gånger, såååå mysigt ^^
    myyyss :)
  • SysterAnna

Är det nån mer här inne som får sjukt ont i hela kroppen när ni sover? Varje natt så får jag jätteont i axlar och rygg, ibland också i höfterna. Har försökt med att sova med en kudde mellan knäna för att inte rulla över för långt och på så vis vrida ryggen för mycket. Men sen är det axlarna; känns som att sängen är en hård planka att sova på. Bästa sättet att sova på upptäckte jag imorse. och det var halvsittandes med en massa kuddar runt mig... Känns inte som det bästa sättet att sova på dock för att bli helt utvilad.

• Moniqe1979
    SysterAnna skrev 2011-07-22 12:09:21 följande:
    Är det nån mer här inne som får sjukt ont i hela kroppen när ni sover? Varje natt så får jag jätteont i axlar och rygg, ibland också i höfterna. Har försökt med att sova med en kudde mellan knäna för att inte rulla över för långt och på så vis vrida ryggen för mycket. Men sen är det axlarna; känns som att sängen är en hård planka att sova på. Bästa sättet att sova på upptäckte jag imorse. och det var halvsittandes med en massa kuddar runt mig... Känns inte som det bästa sättet att sova på dock för att bli helt utvilad.

Ja att sova är en misshandel typ. men hade samma problem förra ggn jag var gravid vilket tillslut ledde till att vi köpte helt ny säng så jag fick en sån som går att ställa om så nu sover jag med både överkropp och fötter lätt upphöjda som i en liten skål typ.... hur skönt som helst...
  • C R

V.17 idag!!!! Härligt.
    Nu börjar semestern lida mot sitt slut. Dax att börja jobba på måndag igen vilket känns helt ok.

• jessielarsson

Idag är jag hemma med sonen som är 2.5, han fick feber helt plötsligt igår eftermiddag när jag lämnat honom på nattis. Nu är det sommar dagis på hans nattis och där är då både barn och fröknar som är nya för honom, och att lämna honom är som jag vet inte vad. Han skriker sig blå och är helt förtvivlad. Han skriker alltid när jag lämnar honom i vanliga fall, men detta är verkligen hemskt. 

Försöker förbereda honom på vad som komma skall, men han säger bara att han vill följa med mig. Så när jag då lämnade honom igår så var han som vanligt, inte särskilt varm. Han hade varit på nattis en timme så ringer dom till jobbet och säger at han har 38.6 i feber. Och idag på morronen så slog det mig att, kan inte barn "ta till" feber om dom inte är trygga eller inte vill något??  Han hade feber hela efermiddagen och kvällen men idag är den helt borta, tyckte bara det var så konstigt. Har två lämningar kvar sen kommer ordinarie personal tillbax. Han kommer säkert att skrika lika mycket men då känner jag mig tryggare iaf. Och det är väl det han känner och ser på mig att jag tycker det är olustigt att lämna till vilt främmande människor.

V 15+0 idag, känns lite som en milstolpe. nu har man kommit en bit lixom, bara 3 veckro kvar till ul och om 4 veckor har jag gått halva tiden. Känns väldigt konstigt, tycker tiden går sakta men den bara rusar fram. Har inget behov av att köpa något, har ju allt sen gossen var bebis, inte tjejkläder då förståss, men det köper jag isf när hon tittat ut. Har inte heller börjat funder på namn. Har kvar några favoriter sen Viktor skulle komma. Alice Thea Lucia om det blir en tös. Gustav, Lucas, Kristoffer och Alexander om det blir en pojke. Men vi får väl se. Har fortf ingen känsla om vad det skulle kunna vara där inne.

Har två kusiner som jag aldrig umgås med som heter Hampus och Linus, kan man sno deras namn eller man kan inte göra? Tycker om dom namnen.
    Har ju haft så himla ont i ryggen och höfterna i början på veckan. Trodde jag hade fått foglossning, men nu är allt som bortblåst. Ryggen förstår jag om det blir bättre, men foglossningen kan den komma och gå? Trodde att har man väl fått det så håller det i sig eller blir värre med tiden.

Svar på tråden Januaribebis 2012