• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • harmonihalsa

Ja vi kollade i morse och såg att det troligtvis är en man som ligger bakom allt. Man undrar ju vad hans föräldrar känner nu..

Varit hos hästarna och tränat den ena och nu strax lunchdax . Blir soppa idag men tomat, morötter, köttfärs m.m.    

• fabler
    harmonihalsa skrev 2011-07-23 11:30:15 följande:
    Ja vi kollade i morse och såg att det troligtvis är en man som ligger bakom allt. Man undrar ju vad hans föräldrar känner nu..

Varit hos hästarna och tränat den ena och nu strax lunchdax . Blir soppa idag men tomat, morötter, köttfärs m.m.    

lät som en god soppa. Här blir de jordgubb och blåbärskräm som jag kokat. Skulle bli bara jordgubbskräm egentligen men när jag väl öppna frysen så vart jag sugen att prova och ha i blåbär oxå plus att vi måste äta upp så mycket vi kan ur frysen innan vi ska börja flytta till huset. Jag skulle kunna leva på kräm denna graviditet har jag insett och de spelar ingen roll om de är jordgubb eller rabarber. Längtar även till äpplena är mogna (och att vi får några) så jag kan göra äppelkräm.
    elias är världens sötaste!!!
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-07-23 10:12:02 följande:
    Då var det nog bebisen :)
    Ja jag tror banne mig också det :) Men det lär nog dröja innan det händer igen. Jag låg verkligen blickstilla just när jag reagerade på det :)
  • harmonihalsa

Hm låter gott med kräm. Vi har massor av äppel och päron här i nya huset . Gjort rabarberkräm en gång till sonen men han rös av det sura så han skakade i hela kroppen...Men kanske prova blanda lite som du skrev. Blir kanske det till kvällsfika  eller något. 

Köpte en stor bit rostbiff igår som ska tillagas till kvällsmat idag, synd bara den måste vara genomstekt... Vi lagar nästan alltid två middagar per dag, blir mycket mat men vi är inte så mycket för annat så har blivit så. Vi har däremot oftast grönsaker till kött eller fisk och måste inte ha potatis eller dyligt. Mkt mat i frysen men försöker köpa mycket direkt från gårdar.     

• MaHo89

vilket missflyt! Igår var vi på festival, kom hem rätt sent. Klev upp 7:30 för att jag lovat en kompis att sminka henne inför ett bröllop hon skulle på. Sen gick jag och la mig igen, bad sambon att jag skulle få sova en timma.. han glömde så jag fick två timmar, skönt men fy vad trött jag är =/ Och vi ska på festivalen ikväll också.. Pust!

Höll på att glömma att vi firar sju år tillsammans i helgen, det är inte lätt när man bara tänker BEBIS hela tiden =)

• minjalin
    roxylady skrev 2011-07-23 12:13:33 följande:
    Ja jag tror banne mig också det :) Men det lär nog dröja innan det händer igen. Jag låg verkligen blickstilla just när jag reagerade på det :)
    Ja du kanske mest känner fladder. Jag kände ju också jättetididgt men sen har jag bara känt fladder, tills nu när den buffar för fullt :p Jag har känt bebisen tydligt 3 dagar i rad nu ^^ Verkar vara en livlig liten krabat precis som sin bror :p
  • Shirin85

Hej.
    Skulle bara säga att jag blivit framåtflyttad flera veckor, ska dit igen om några dagar för att se mer.
    Tråkigt såklart eftersom nu får jag vänta ännu längre och det inte blir en Januaribebis, men jag trodde att jag hade MA först eftersom h*n var så liten/inte syntes. Är glad att h*n lever så det väntar jag gärna längre på. 
    Lycka till med era, så kommer min senareGlad

• roxylady
    minjalin skrev 2011-07-23 13:47:59 följande:
    Ja du kanske mest känner fladder. Jag kände ju också jättetididgt men sen har jag bara känt fladder, tills nu när den buffar för fullt :p Jag har känt bebisen tydligt 3 dagar i rad nu ^^ Verkar vara en livlig liten krabat precis som sin bror :p
    Den gången jag reagerade var det inte fladder utan det kändes verkligen helt annorlunda.
    Fick väl in en fin kick på nått vis kanske ;) Men längtar tills man känner nästa.
    Aw vad gulligt!! hihi klart de brås på varandra ;)
  • partouze

När ni gör kräm hur gör ni då? Har ett enormt sug av rabarberkräm går nästaan under om ja inte fixar de nu nu nu

• shadowstorm
    Shirin85 skrev 2011-07-23 14:09:52 följande:
    Hej.
    Skulle bara säga att jag blivit framåtflyttad flera veckor, ska dit igen om några dagar för att se mer.
    Tråkigt såklart eftersom nu får jag vänta ännu längre och det inte blir en Januaribebis, men jag trodde att jag hade MA först eftersom h*n var så liten/inte syntes. Är glad att h*n lever så det väntar jag gärna längre på. 
    Lycka till med era, så kommer min senareGlad
    Nu förstår jag inte? Fick du ett missfall och blev gravid direkt efter så du inte hann märka det ? När har du BF nu?
Svar på tråden Januaribebis 2012