• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    harmonihalsa skrev 2011-07-23 12:53:43 följande:
    Hm låter gott med kräm. Vi har massor av äppel och päron här i nya huset . Gjort rabarberkräm en gång till sonen men han rös av det sura så han skakade i hela kroppen...Men kanske prova blanda lite som du skrev. Blir kanske det till kvällsfika  eller något. 

Köpte en stor bit rostbiff igår som ska tillagas till kvällsmat idag, synd bara den måste vara genomstekt... Vi lagar nästan alltid två middagar per dag, blir mycket mat men vi är inte så mycket för annat så har blivit så. Vi har däremot oftast grönsaker till kött eller fisk och måste inte ha potatis eller dyligt. Mkt mat i frysen men försöker köpa mycket direkt från gårdar.     
    jordgubb och rabarber är kanon gott och blanda.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    partouze skrev 2011-07-23 15:32:36 följande:
    När ni gör kräm hur gör ni då? Har ett enormt sug av rabarberkräm går nästaan under om ja inte fixar de nu nu nu
    en liter skuren rabarber i små bitar (ca 1cm), 4dl vatten, 1.5dl socker och 3msk potatismjöl. Koka upp vatten och socker när de kokar har du i rabarber som får koka sönder en stund och sen tar du av de från plattan och rör ner potatismjölet som du blandat med vatten. Häll sakta ner och rör mycket så du slipper klumpar och sen sätter du tillbaka de på platan och när första "bubblan" kommer upp till ytan tar du av och låter de svalna då är de klart.

Blandar man ner jordgubbar kan man ta lite mindre socker och även när man gör ren jordgubbskräm. Kanon enkelt.
  • Frökenolson

Igpr kväll ca en timma efter jag somnat, vaknade jag av att jag kände bebisen. En helt otrolig känsla, blev så himla glad. Kändes som massa snabba stomp ut mot magen, myskon men underbar känsla. mera mera mera!!!

• Shirin85
    shadowstorm skrev 2011-07-23 15:54:43 följande:
    Nu förstår jag inte? Fick du ett missfall och blev gravid direkt efter så du inte hann märka det ? När har du BF nu?
    Antagligen fick jag det, och blev gravid direkt efter enligt bm, jag har inte känt någinting.
    Från 7/1 till slutet av februari/början av mars nu, vilket innebär att jag är flyttad flera veckor.
    Helknasigt, men gravid är jag iallafall.
  • shadowstorm
    Shirin85 skrev 2011-07-23 16:38:02 följande:
    Antagligen fick jag det, och blev gravid direkt efter enligt bm, jag har inte känt någinting.
    Från 7/1 till slutet av februari/början av mars nu, vilket innebär att jag är flyttad flera veckor.
    Helknasigt, men gravid är jag iallafall.
    Ja men så länge du är gravid iaf :) Sen får du gå några veckor till men du har ju ändå en jätte tur :)
  • MaHo89

det visste jag inte! och vi som just köpt rabarber och satt i trädgården!

• partouze

Det är inte farligt som gravid eller ammande att äta rabarber, såvida du inte har anlag för eller redan lider av njursten. Det dåliga ämne du syftar på är antagligen oxalsyra och/eller nitrat, vilket förutom i rabarber även finns i bland annat spenat, mangold och rödbetor. Ät på ;)

• fabler
    partouze skrev 2011-07-23 19:49:31 följande:
    Det är inte farligt som gravid eller ammande att äta rabarber, såvida du inte har anlag för eller redan lider av njursten. Det dåliga ämne du syftar på är antagligen oxalsyra och/eller nitrat, vilket förutom i rabarber även finns i bland annat spenat, mangold och rödbetor. Ät på ;)
    det är sånna här ggr man bara skulle vilja ha en gilla knapp på fl ! Det finns ju egentligen ingeting som vi INTE får äta däremot finns de saker vi inte bör överkonsumera. Och där ingår inte rabarber om det inte är som du skriver och då spelar det ingen roll om man är gravid eller ej.
Svar på tråden Januaribebis 2012