• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jämthund

Kommer inte ihåg om jag postade något i tråden när den startade eller om jag bara tänkte tanken. Folk snackar på som attan så jag varken hinner eller orkar läsa ikapp allt som skrivs. Men nu till saken, jag har oxå bf i januari. Första barnet..:) är idag i v. 13+1.

• fabler
    Carolaj83 skrev 2011-07-23 21:08:32 följande:
    nu har även jag känt livs tecken från bebis för första gången, känns sjukt bra
    underbart!!
    elias är världens sötaste!!!
  • Frökenolson
    Carolaj83 skrev 2011-07-23 21:08:32 följande:
    nu har även jag känt livs tecken från bebis för första gången, känns sjukt bra
    va roligt, visst ska vi ha ganska nära varandra, för mej vi snacka om det i jultråden ;)
  • Sapato

Rabarber, så gott. Vill också äta nått med rabarber
    Idag gick jag runt halva sthlm efter bakad potatis med skagenröra, stackars sonen på 5år fick vandra med, haha!
    Hittade tillslut i gamla stan(var slut på flera ställen)

Har inte känt bebis på flera dar nu, innan har jag känt flera ggr. Blir lite orolig men samtidigt finns inte så mkt att göra om något tråkigt hänt
    V.15 så snart borde riktiga buffar komma och inte bara fladder!!

• Marsätt

Det är inget konstigt att man inte känner så mycket än, det är ju så tidigt. Med mina 2 tidigare barn kände inte jag förrän i v20-21. Denna gång har jag känt tidigare. Dock inte varje dag än.

• LillaEko

Jag väntar första och tror inte jag känt liten än, är i v 17(16+2). men antar att det är helt normalt.
    Första tältnatten i ett regnigt Gbg avklarat. Men börjar bli obekvämt att sova på liggunderlag, men det är väl inget farligt att sova på mage även om det börjar kännas lite konstigt och obehagligt?

• jessielarsson

Har för mig att efter v 30 så bör man känna bebisens rörelser varje dag, så bli inte oroliga ifall det går någon vecka emellan buffarna även om ni är i v 24.

Här har vi haft en pissig helg, sambon sur för något som jag inte vet, jag kämpar med att få han på gott humör men det är förgäves, blir bara avsnäst. Har inte haft sex sedan jag blev gravid, och innan det var det ett bra tag sedan. Så det är nog 1 gång på ett halv år. Han har inget behov alls av fysiskkontakt. Så man undrar just nu varför han vill leva med mig. Han rör mig inte, pussr mig inte, pratar inte med mig, om inte jag tilltalar honom, säger aldrig att han älskar mig om inte jag säger det. Känns som att den där ringen jag har på fingret inte betyder ett skit just nu. Vi har såna här perioder, men dom kommer tätare nu och jag känner att min kämpaglöd minskar för varje gång. Jaja jag ger väl av mig själv igen för hundrade gången och ser om jag får något litet litet tillbax, tror inte jag får det denna gången heller.
    Var bara tvungen att skriva av mig.

• Prinzessan
    jessielarsson skrev 2011-07-24 09:19:33 följande:
    Har för mig att efter v 30 så bör man känna bebisens rörelser varje dag, så bli inte oroliga ifall det går någon vecka emellan buffarna även om ni är i v 24.

Här har vi haft en pissig helg, sambon sur för något som jag inte vet, jag kämpar med att få han på gott humör men det är förgäves, blir bara avsnäst. Har inte haft sex sedan jag blev gravid, och innan det var det ett bra tag sedan. Så det är nog 1 gång på ett halv år. Han har inget behov alls av fysiskkontakt. Så man undrar just nu varför han vill leva med mig. Han rör mig inte, pussr mig inte, pratar inte med mig, om inte jag tilltalar honom, säger aldrig att han älskar mig om inte jag säger det. Känns som att den där ringen jag har på fingret inte betyder ett skit just nu. Vi har såna här perioder, men dom kommer tätare nu och jag känner att min kämpaglöd minskar för varje gång. Jaja jag ger väl av mig själv igen för hundrade gången och ser om jag får något litet litet tillbax, tror inte jag får det denna gången heller.
    Var bara tvungen att skriva av mig.
    Usch vad kämpigt för dej!!! Vet inte vad jag ska skriva till dej som ska få dej att må bättre, bara att jag tänker på dej å hoppas att det ordnar sej för er.
    Kram
Svar på tråden Januaribebis 2012