• Haanky

Januaribebis 2012

Nån mer här som tänkt eller fött med hjälp av "dyktekniken"?? känner mig otroligt peppad inför min (våran) förlossning!

• Haanky
    Velociped skrev 2011-12-05 15:36:01 följande:
    JAA! :D Var jätterädd gällande förlossningen förut men har läst på och instruerat min sambo kring dyktekniken och nu, även om det såklart känns pirrigt, ser jag faktiskt nästan bara fram emot att få prova det! :D (första barnet)

Ja samma här jag födde i kejsarsnitt sist så det känns jätte pirrigt!!! vill så gärna testa :D
    Zaarah1984 skrev 2011-12-05 15:12:23 följande:
    Vad är det för något?

Det finns massa forum här att läsa men det handlar om att du skall acceptera smärtan under förlossningen och vara så avslappnad som möjligt och låta kroppe göra sitt jobb och lita på dig själv :) har aldrig provat men de som berättar om det har haft fina förlossningar utan panik i smärtan :)

• Haanky

Ja kanske bäst att börja med den.... men åker man in nu så glömmer man nog den hemma endå....

• Haanky
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-06 08:31:33 följande:
    Hjälp mig nu!
    Konstant mega smärta i magen så jag gråter..
    Ringa in?
    Någon som vet vas de kan vara? :(

Tarmarna??? de sitter ju inte på sitt vanliga ställe och ibland får ja en hemsk magknip.... ring 1177 eller fl och fråga annars bättre att ringa en gång för mycket :) hoppas det släpper
  • Haanky
    Fellis skrev 2011-12-06 10:04:55 följande:
    Ledsen för sent inlägg, men i fredags morse klockan 02.21 föddes våran underbara dotter Adeline! Hon var 46 cm lång och vägde 2165 g. Allt har gått bra och vi alla mår bra. Idag får vi även komma hem ifrån BB. Lyckan är stor! Lucka till alla ni andra! Kram

Grattis {#emotions_dlg.flower} härligt att allt gått bra!!! vilken vecka var du i?
  • Haanky

jag är öppen för allt men håller på att läsa bok om dyktekniken och hoppas bara den hjälper mig igenom rädslan och värkarna :D:D

• Haanky
    syntetica skrev 2011-12-08 19:36:30 följande:
    Fick ÄNTLIGEN en tid tid hud efter 4 års kämpande, desutom en akuttid.
    Har dom inte ringt förens måndag ska jag ringa och tjata på dom sa min läkare!!
    Och ni kan inte ana hur bra det känns, han dubblade mina allergitabbletter till max
    så nu hoppas jag på lite förbättring tills det är dags för hud.

Han pratade om att jag skulle få sola, bada och sen kortisonsprutor istället för massa salvor,
    jag nästan grinar av lycka här hemma.

Kom dessutom på hur jag får klådan att försvinna ett tag också,
    ett jätte kallt oljebad!

Har desutom haft min bästa svägerska här som bytt gardiner, möblerat om och hjälpt mig lite!
    Idag är jag sååå tacksam!

Desutom så har jag en underbar sambo som passar upp mig fast han själv har problem.

Var bara tvungen att få dela med mig av min lycka!  
    Härligt!!! att det ska ta så lång tid innan man blir hörd på riktigt!!! tur att du kommer få komma dit!! hoppas att det kan mildra det lite!!
  • Haanky

Min dotter heter Thea Vilja Maria :) vet inte vad som gömmer sig i magen och har nog tusen namn som vi har att välja mellan :) får se när bebis kommer ut:) till thea hade vi wilda men det va inte alls en wilda tyckte vi :)

• Haanky

Nu ska jag å min sambo kladda med gips och gjuta av min mage :):)

• Haanky
    LillaJag89 skrev 2011-12-11 20:57:45 följande:
    ska köpa gips imorrn :) gjorde med dottern v 37, så vi tänkte göra samma nu så man ser skillnaden :D

Jag vågar inte vänta för länge heheh man vet ju aldrig nu när flera i tråden fått :)
    fabler skrev 2011-12-11 20:47:18 följande:
    vad mysigt!

aa hahah fast vi halv tjafsade istället :P typ neej inte så utan där ... så som när man ska skruva ihop en ikea möbelt tilsammans :P:P  hihihi men vi hade kul endå:) skrattade åt oss själva!!
Svar på tråden Januaribebis 2012