• Haanky

Januaribebis 2012

got2b skrev 2011-12-12 19:02:29 följande:
    Partouze: min foglossning dök upp från ingenstans så det kan det vara. Har ingen foglossning bak utan bara fram. Fast det är tillräckligt smärtsamt!

samma för min foglossning där fram bara sa pang som nån sparkat mig mellan benen när jag tog ett för långt steg eller åt sidan..!!! där bak smög den sig på mig mer...
  • Haanky
    minjalin skrev 2011-12-12 20:58:15 följande:
    Min bm sa att hon lärt sig i sitt yrke att allt kan hända. Hon har vart med om bebisar som varit fixerade och ändå hoppat i säte helt plötsligt men det är inte så troligt att den ändrar läge i alla fall :p Men allt kan hända ;)

Ja det är ju bäst att slippa, men kan ju vara värt att prova om man gärna vill föda vaginalt. Min kompis gick över 18 dagar så den hade ju gått om tid på sig att vända tillbaka om den ville men den stannade i alla fall :)

Åh vad skönt med en bm som lyssnar! Sån är min med :) 

Ja jag skulle nog kunna stå ut med mycket innan de får snitta mig igen:) förutsatt att bebis mår bra såklart!! :) 

Hoppas bara hon inte glömmer av att hon lovat hehe hon kan dock va lite snurrig :D:D tycker om min bm jätte mycket!! det är ju otroligt viktigt att man känner tillit till sin bm!
    har du fått mycket sammandragningar det senaste? jag har en mensvärk molande varje kväll nu.. har svårt att känna när min mage är hård eller inte hård....   

• Haanky
    Kickan90 skrev 2011-12-12 21:12:20 följande:
    Är det ok att hoppa in här?

är i v.34 (v.33+2) och vi väntar på vår första lilla bebis som är beräknad den 27e januari 2012 :)
    vi är super nöjda med våran barnmorska och verkligen trivs med henne, har även varit på 3 föräldraträffar vilket min sambo tyckte var hur kul som helst och längtar bara ännu mer tills lilla bebisen kommer ut x) 

Absolut :D  välkommen Skrattande
  • Haanky
    fabler skrev 2011-12-12 21:23:45 följande:
    du är så välkommen så.

Nu hänger sonens luciakläder i hallen redo att användas imorgon på dagis. Mysigt tycker jag!

Min dotter ska me på luciafirande i morgon!!! det blir det första med dagmammorna!!Hjärta kommer stå och storgråta högt och hysteriskt!!!Solig
  • Haanky

Hej hej allihopa!!

Hoppas att allt gått bra med er Yrla!

Nu kommer ett gnällinlägg :) varning!! :)

Har så himla ont i ryggen på eftermiddagen!!! värker när jag sitter! gör mest ont på ena sidan som kramp ungefär... speciellt om jag åker bil eller sitter och äter vid köksbordet!
    Idag fick jag yrsel attacker eller vad man kan kalla det.. va jääte yr och livrädd för att jag skulle spy! höll också på att rapa och rapa... sen släppte det efter ca 1 timme när jag stoppade i mig mat... och nu är det bra fortfarande!!!

har också mensvärk och va rädd att fl skulle börja men då förstår jag när fler av er också hade så att det kanske e bebis som borrar ner sig :)

är så trött på att inte kunna andas, sova ordentligt och att ha ont hela tiden!!! sen vill man ju inte låta som en tjurkärring heller... är ju jätte glad åt att ha en bebis i magen! fast det känns bättre att få klaga lite och det tänker jag fortsätta med hihihih               

• Haanky
    Wicky81 skrev 2011-12-15 21:17:03 följande:
    Tyvärr inte....
    Vi mejlade här på FL en tag men sen har jag inte hört nått.
    Hoppas inget allvarligt har hänt och att alla mår bra...
    Hon åkte in med SD och blödning va?
    När va de beräknade? hoppas de mår bra!
  • Haanky
    Jämthund skrev 2011-12-15 21:55:23 följande:
    Haanky - Precis så har jag det oxå. Ont på ena sidan av ryggen, ganska högt upp. Haft det i ett par månader nu men gnällt som ett litet barn de senaste veckorna. Mest känns det på eftermiddagen/kvällen. Helt sjukt ont att sitta ner oavsett om det är i soffan eller på en stol. Bilen skall vi inte prata om... På väg hem från jobbet vilket det tar 30 minuter att åka hem ifrån så hinner jag nog tänka 150 gånger att jag måste stanna och resa på mig. Får alltså riktigt äckelont och vet inte vart jag ska ta vägen. Har börjat känna av det när jag ligger ner men inte med riktigt lika stark smärta. Stå upp ät det ända läget då det inte känns.... Var förövrigt på julbord igår igen. Ett helt fantastiskt sådant och så fint är det. Maten smakade gudomligt och tji fick jag för det. Åt alldeles för mycket vilket orsakade kraftig rubbad nattssömn men nu, nya tag igen. Skall till bm imorgon så det ser vi verkligen fram mot:)

Ja fy ja det gör så ont som du säger så villa man hoppa ur bilen och sträcka på sig!! jag kan inte somna på kvällarna för det gör så ont så min sambo får ligga och massera tills ja somnar :) på mig gör det ont typ i mitten på ryggen och sen uppåt... och eftermiddagen och kvällen är värst! om du kommer på nått bra botemedel som lindrar så vill jag ta del av det hihih gott med julbord!!!! mumms
  • Haanky
    Cia80 skrev 2011-12-16 14:21:26 följande:

Spännande!

Åh, det där förlossningsbrevet ja. Jag vet vad jag vill ha med men jag vet inte hur jag ska få ner det på pappret. Men måste nog ta tag i det snart. BB-väskan tror jag att jag packar i mellandagarna. 

Samma här.. hur ska man skriva? hej jag heter hanna och jag vill bada badkar   vet inte riktigt vad man kan be om och inte heller!!! vill inte att de ska skratta åt brevet när de får det... 

Hur ser era brev ut? 
  • Haanky
    LillaEko skrev 2011-12-18 08:22:04 följande:
    Har ni tänkt på att om 2 veckor och 15 Tim och 38 min är det nytt år :)

Nää men åh va skönt det känns :):)
  • Haanky

Tänk!! vissav er är redan i v37-38 och kan få när som!! :D:D längtar tills ja passerar v36 och bara känner efter om det börjar :D:D

Svar på tråden Januaribebis 2012