• Haanky

Januaribebis 2012

missable skrev 2011-12-27 15:06:28 följande:
    hemkommen från TUL. Vi fick en chock, även hon som gjorde ultraljudet... vikten uppskattas till 3780g IDAG!! Ska på nytt TUL 9 januari och 5 januari ska vi till bm... nu vill jag verkligen inte gå över! Men skönt att allt annat såg bra ut iaf

i vilken vecka är du i?
  • Haanky

Jag använder bara amnings bh nu:) köpt en lite större om brösten växer... Ett tips är att köpa en utan några byglar alls då de skaver på de mjölkfyllda brösten iaf så gjorde de på mig :)

• Haanky
    C R skrev 2011-12-29 10:33:37 följande:
    Fy Miss T! hoppas det går över fort på din dotter o att ni andra klarar er. Magsjuka är nog min största fobi. Är livrädd för att få det oavsett om jag är gravid eller inte. Men tyvärr är det ju "högsäsong" för denna hemska sjukdom så jag är inställd på att åka på skiten. Usch!

Samma här!!! min största rädsla och jag tänker på den minst 30ggr/ dag!!!
  • Haanky
    C R skrev 2011-12-29 10:51:49 följande:
    Vad "skönt" att det är fler än jag som är livrädd. Känns ofta som jag är ensam o idiotförklarad pga min fobi. Det började efter jag fick pojken. Innan hade jag inte en tanke på det. Vi kan bara hålla tummarna att vi klarar oss så bra som möjligt. Själv ligger jag o myser i soffan med grabben o kollar på Ronja! Ont som sjutton i ryggen. Värker i nedre delen så jag blir galen. Hela natten har det hållt på också. Nu har jag nog klagat färdigt ;)

Ja!! precis har alltid trott att jag är extra fjantig för det är så andra har sett mig... och typ klart ingen gillar att spy...

Mitt har funnits men blev som värst efter jag fick dottern... undrar varför det blir så när man fått barn? kanske blir så när en" livskris/livshändelse" händer ...? ja vi får hålla tummarna!  hehhe och vi ligger me i soffan å tittar på madicken hihihi men snart ska ja lämna henne hos dagmamman en stund så hon får leka lite och då ska ja vila och ploca lite här hemma:) fy hoppas det släpper nu när du vilar...  du får ta en varm dush eller bad.. mitt ryggont kommer på eftermiddagen/kvällen och man blir tokig... men snart är det ju dax och då kommer ryggont/gravidbesvär vara som bortblåst ;)
  • Haanky
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-29 10:53:41 följande:
    Ja orkar inte mera :(
    Får sova 2 Tim om nätterna!

Bebisens pappa vill inte träffa mig men ändå ska han vara med på förlossningen ? :s

Ja är helt slut psykiskt!
    Ont i magen konstant som går ut i ryggen och kramp i benen :(

Ska till en ny BM idag o prata med henne!

ush hoppas att det löser sig!!!!  lider med dig!! varma kramar till dig {#emotions_dlg.flower} har du någon annan som kan stötta dig och kanske sova hos dig ett tag och hjälpa dig?
  • Haanky
    got2b skrev 2011-12-29 12:17:30 följande:
    Jag hoppas ju på att min kräkfobi ska försvinna när jag får barn. Tänker att man vänjer kanske sig när bebis är liten och kräker hela tiden. Men vi får väl se.. Har förstått att det är ganska vanligt att kräkas under förlossningen. Har sluppit det under hela graviditeten och hoppas jag slipper sen med. Det är helt sjukt att man är rädd för en sån sak egentligen. Det är ju inte farligt direkt.. Men nåt ska man väl ha fobi för. Jag är inte rädd för ormar i alla fall :) alltid nåt.
    jag är inte rädd för min bebis kräk då jag mest är rädd för smitta och magsjukan... och när det låter när nån spyr... bebisens är en helt annan sak mest som nån spottar ut lite mjölk... det luktar inte heller som riktigt...!! hehhe precis nått måste man väl va rädd för ;) hoppas bara att man inte för över fobin till sina barn!!!jag gör allt för att inte visa min rädsla...
  • Haanky
    Frökenolson skrev 2011-12-29 14:28:42 följande:
    idag kl.7.48 föddes var lilla kille. har nu varit vaken 4 typ 70-80 timmar. är helt slut! han väger 3518g och är 50cm skriver mer när jag kommer hem!

Grattis!!! hoppas du får sova lite!!! längtar efter att få höra eran förlossningberättelse :D hoppas du vill dela me dig :D:D
  • Haanky

Har sån mensvärk hela tiden!! den fortsätter fast magen blivit mjuk... värst har varit på kvällen då man lagt sig men nu håller den i  på dagen med :S nån mer som känner av den molande värken? kollar hela tiden efter slemproppen men ingen har kommit än så än är det väl inte fl på g? har nån konstig kännsla i kroppen men tror det är för ja slarvat med järntabletterna :P

• Haanky
    Jämthund skrev 2011-12-29 15:59:32 följande:
    Varit på familjerätten idag och skrivit på papper. Min sambo är även juridiskt sett pappa nu.. ja, eller kommer att vara när bebis är ute. Det var ju skönt att ha det gjort. Fixat det sista inför bebis ankomst. Nu har vi nog precis allt tror jag. Iaf av det som är mest nödvändigt. Vagnen hämtade vi oxå idag... Den är bara så fin. Jag älskar verkligen vagnen om än den inte är så särskild.. Skall gå runt med den lite och känna på tinget. Ut går jag verkligen inte idag för fy fasiken vilket väder det är. Inte ens hunden är pigg på att gå ut och leka

skönt att ha det gjort... jag orkar inte ens ta reda på vart man ska ringa :P får ta det efter istället... :)  vad blev det för vagn? hahah min hund är inte heller sugen på att ta sig ut i detta vädret!!! speciellt inte när hon hör alla smällar...
  • Haanky
    minjalin skrev 2011-12-29 18:04:25 följande:
    Här är en till. Har haft konstant mensvärk men mer eller mindre i flera dar nu och fick till och med ha en värmekudde mot ryggen idag. Och så har jag lite diffusa förvärkar men känns ju inte så väl när det molvärker hela tiden. Sjukt störande när det inte sätter igång. Med sonen hade jag bara sån här mensvärk dan innan han föddes och i samband med förvärkar som kändes som små ilningar i ryggen hela dan och som var lite starkare på kvällen och sen vaknade jag av riktiga värkar på natten och 5 timmar senare var han född. Den här gången kommer jag ju inte ha en aning om när det är på riktigt om det ska hålla på så här. I måndags var jag övertygad om att den skulle komma för då hade jag riktigt ont i magen i 1 timme och det gjorde mer ont när magen blev hård och mindre när den var mjuk men gjorde ont hela tiden, sen bara försvann det och kvar var den molande mensvärken. Kändes som att jag var förstoppad typ fast jag gör nummer 2 flera gånger om dan nu. Mina värkar med sonen satt i ryggen så känner inte alls igen det där med värkar i magen. Hade en enda förvärk i magen med sonen men allt annat kändes i ryggen. 

så konstigt... tycker att ska det vara nån känning så ska det va på riktigt... inte bara låtsas mensvärk som ska komma och gå och sen förlossning om kanske några dar eller vecka :/ antingen eller..!!! kan man inte få beställa det? hihihi   aja men man märker väl när det är dax på riktigt :P
Svar på tråden Januaribebis 2012