• Haanky

Januaribebis 2012

fair skrev 2011-12-11 21:46:26 följande:
    Jag och min sambo tog ett bad ikväll och mitt under börjar jag må illa. Tänkte att jag måste ha ätit för mycket eller nåt. Så jag klev upp och satte mig i sängen men det blev bara värre. Fy attan så illa jag mår! Lite, lite bättre efter en novalucol men blä alltså! Är livrädd för vinterkräksjuka, fick det under förra förlossningen, ingen hit.

Får ibland sånna illamående kännslor lite då och då men sen försvinner de snabbt...undrar om det är när bebis trycker på magsäcken .. de e ju ganska stora nu så undrar hur allt får plats i magen

det är min största fobi att bli magsjuk!!! ush!
  • Haanky

en fråga om hallonbladste:) menar de v35+0 som man får börja eller att kommit in på den 35e veckan? typ 34+2? när börjar ni?

• Haanky
    minjalin skrev 2011-12-12 15:28:15 följande:
    Jag har bara fött på Östra så jag kan inte säga nåt om Mölndal :p Men vill föda på Östra igen och tyckte det var bra där. Man ringer ju till en koordinator när man ringer in som intervjuar en och bedömer om man ska åka in eller inte och slussar en till det sjukhuset som har plats och finns det plats på båda antar jag att man får välja. Min bm sa i alla fall att jag har förtur till Östra eftersom det ligger närmast för mig och jag är omföderska (kan ju gå ganska fort när man är omföderska så därför prioriterar dom tydligen så). Vad blir närmast för dig egentligen? Borde väl nästan vara ungefär samma avstånd till båda? :P Hade vart sjukt roligt om man var inne och födde samtidigt xD

Vill me föda på östra.. jag var på mölndal innan... :)
  • Haanky
    minjalin skrev 2011-12-12 15:33:26 följande:
    Åh, en till Göteborgare :p Var du inte nöjd med Mölndal? Jag tycker det som är så skönt med östra är att allt finns där om nåt skulle gå galet och bebis behöver vård. Inte roligt att behöva spilla dyrbar tid på ambulansfärd mellan sjukhusen! Vart bor du och när ska du ha? Jag bor i Partille och ska ha 12 januari (men bebis får gärna titta ut nån vecka tidigare om den vill) :D

Japp :D nja tyckte de va dåliga på att ge en information om självaste bb å om hur allt funka men det är nog olika vem som jobbar och missförstånd m.m jag blev snittad å självaste snittet gick jätte bra och min dotter kom ut hel och frisk!! det är ju det som är det viktigaste såklart men resten tyckte ja inte om .. sen vet ja ju inte hur de vart innan elelr hur de e på östra heller men vill ge östra ett försök!som du säger har de mer vård om nått skulle gå fel! bara det inte är massa vägarbeten kvar på vägen dit vill säga så vi blir sittandes i bilkö på väg in :D:D

Jag bor i Lindome :) ska ha den 29jan men tösen ville ju ut 3veckor innan så kanske denna me vill komma tidigare:P bara den håller sig rätt sida om året :D:D 

• Haanky
    pernillis skrev 2011-12-12 15:35:57 följande:
    Jag började dricka hallonbladste för några dagar sedan, tror det var 34+4. =) 

hihi ska nog me börja om nån vecka då.. är i v 34 nu 33+0 :)
  • Haanky
    minjalin skrev 2011-12-12 17:03:23 följande:
    Okej. Jo man får fråga en del och alla är ju inte trevliga men överlag var jag nöjd med bemötandet :) Ska du föda vaginalt denna gången eller blir det snitt igen? Nä nu är dom äntligen klara med partihallsförbindelsen i alla fall :)

Åh lyckost! Min får gärna också komma tidigare (dock helst efter nyår ;))

jag vill jätte gärna ha en vaginal förlossning!  men om jag föder på mölndal så vet jag denna gången om vad jag ska fråga om hehe
    ja ha vad bra då vet jag att det är fri väg dit nu då :D

kanske går över tiden max denna gången bara för jag fick tidigt sist hehe vem vet
    ska du föda på mölndal eller östra? hade du vaginal fl sist?
  • Haanky
    solala skrev 2011-12-12 17:06:53 följande:
    Jag är också göteborgare med BF den 15/1.

wiihoo
  • Haanky
    minjalin skrev 2011-12-12 17:40:28 följande:
    Får man fråga vad anledningen till snittet var sist och verkar det som att det kommer gå att föda vaginalt denna gången? :)

Ja man vet ju aldrig. Jag fick på BF sist så det ska bli spännande att se när denna behagar titta fram :p Jag vill föda på Östra igen :) Tar 15 minuter dit med bil (10 minuter mitt i natten) och var nöjd där sist :) Jag födde vaginalt sist och om inget oförutsett händer så blir det samma denna gången. Bebis är fixerad med huvudet neråt, dock med bakhuvudet mot min ryggrad istället för mot min mage så kan bli lite segare och jobbigare förlossning om jag har otur, men är ju omföderska så min bm trodde inte det skulle bli några problem. Kallas att bebis ligger i vidöppet läge tror jag.

Jag kom in till fl med vattenavgång och när bm kännde efter så låg hon i säte så det gick inte att vända henne eftersom vattnet gått... så jag har ju goda chanser så sätt att föda vanligt... men man vet ju aldrig om mitt bäcken är format så att denna också hamnar i säte... än så länge är det inte nån som fixerat sig alls utan ligger kors å tvärs är bara i v 34 så hoppas bebis vill vända sig med huvudet ner :)

hur har de kännt att din bebis ligger så då? eller nått man ser på ul?

• Haanky
    minjalin skrev 2011-12-12 18:02:36 följande:
    Okej, ja men då kanske dom hinner göra vändningsförsök den här gången då om bebis inte vänder på sig Solig En kompis bebis låg i säte nu när hon väntade andra men där lyckades vändningsförsöket. 

Jag känner bara knän och fötter fram i magen och inga sparkar bakåt. Hickan känns också inuti magen mer och när jag frågade bm förra gången och hon kände efter så kunde hon inte hitta nåt som skulle kunna vara ryggen så den måste ligga så. Sen var redan fixerad också i v 34+0 och det är inte så vanligt på omföderskor tydligen eftersom det oftast finns så gott om plats för bebisen. När jag väntade sonen kände jag tydligt ryggen på ena sidan av magen och kände hickan tydligt utanpå. Men sen kan bebisen snurra extra mycket i förlossningskanalen och komma rätt ändå (alltså att den tittar ner i golvet om man ligger på rygg) men kommer den så den tittar upp i taket (om man ligger på rygg) så blir ju omfånget lite större på huvudet så det kan vara lite tuffare, och om den vrider sig extra så kan det ju ta längre tid för att den ska vrida sig så mycket. Men startade en tråd där jag efterlyste andra som fött barn i vidöppet läge och det hade inte vart några problem där och flera hade fött i kronbjudning första och andra i vidöppet läge och hade ändå upplevt andra förlossningen som enklare och inte spruckit mer än med första. En tjej hade fött sitt i vidöppet läge som förstföderska och det hade gått fort sista cm och hon sprack mindre än mig fastän min son kom som han skulle så det verkar ju spela in mycket om man är "gjord för att föda barn" också. Min förra förlossning gick ju väldigt snabbt och smidigt fastän jag var förstföderska (5 timmar från första värk) så förhoppningsvis är jag en sån som pluppar ut ungarna ganska lätt Flört 
    ja ha!! men då blir det nog inga problem!  hahah det gick fort ja!! men finns det chans att bebien vänder rätt på sig innan fl??

aa hoppas jag slipper.. har ju även hört att det är lika lätt att bebisen hoppar tillbaka till säte efter vändning.. och att det är mycket obehagligt för vissa när de bökar runt magen...bm ska kolla i v35 om bebis vändt sig neråt med huvudetmed ul! känns så skönt att denna bm lyssnar på mig:) min förra sa att min dotter visst låg rätt med huvudet fast jag sagt att det inte känns så... å helt riktigt jag hade rätt....  
  • Haanky
    Frökenolson skrev 2011-12-12 20:41:23 följande:
    Tror ni att man kan känna på dig att förlossningen är nära?
    Jag är fortfarande sjuk och skulle inte ha krafter att gå igenom en fl nu... 
    Men jag har en märklig känsla i kroppen, hoppas det bara har med förkylningen att göra..

jag tror att man kan göra det faktiskt men det behöver ju inte betyda att det säger tjoff och så har man störtvärkar redan om en timme :P men att nått är på g tror jag magkänslan kan säga på vissa:) men ibland inbillar man ju sig också hehe vissa har ju den magkännslan mer än andra...
Svar på tråden Januaribebis 2012