-
spännande då får vi se vems taktik som funkarmissable skrev 2011-12-27 20:25:38 följande:ames min taktik är att ta det lungt till lördag och sedan storstäda hela hemmet och trotsa foglossningen och ut och gå raska promenader med hundarna
eller så sitter vi här om 2veckor och muttrar båda två
!
-
jag har allergi vänligt och parfymfritt till hela familjen och vi använder aldrig sköljmedel då de förstör så mycket kläder. Jag vill inte hålla på och tänka att detta får jag och detta får jag inte tvätta med sköljmedel så därför skippar vi de helt. Och parfymfritt har vi pga allergiker i släkten så de är snällast så.Empa86 skrev 2011-12-27 20:32:58 följande:Fråga: Vad använder ni för tvättmedel när ni tvättar bebis kläder och textiler? Och visst ska man undvika sköljmedel? -
Kom på att jag borde kanske leta fram de vi hade i vagnen när sonen va bäbis, jätte söta kossor... har jag helt glömt bort. Blir mitt uppdrag imorgon och på torsdag och börja gå igenom alla bebis grejer som ligger i kartonger på övervåningen. Än så länge har jag haft fokus på kläder, sängkläder och sånna grejer... kanske borde gå igenom alla leksaker och praktiska saker också.
-
se.babycenter.com/i/Antenatalclasses/hospital-checklist-SE.pdf denna har jag använt som grund och sedan ändrat lite efter eget tycke.Btrix skrev 2011-12-27 23:00:58 följande:Vecka 37+1 idag och har vart på BM kontroll.
Sf: 37
Hjljud: 138, vaken
Vikt: +13,5 kg
Blt: 100/70
Bebis huvud är rörligt men ligger fortfarande rätt, men har vänt sida...gjorde troligtvis detta när jag ramlade och landade på knä häromdagen....efter det var det fullt ös i magen..
Var det någon o denna tråden som hade en bra packningslista till BB-väskan?? Har fortfarande inte packat....
-
har jag aldrig hört. Men däremot tror jag de är svårt att grina sig till en igångsättning, detta görs väl enbart när de handlar om bebisen och inte om mamman vad jag förstått.Jenna Dark skrev 2011-12-27 23:07:42 följande:Kan man verkligen grina till sig en igångsättning?
Har hört att värkstimulerande dropp som man får vid igångsättningar bl.a. Kan leda till cp-skador. Jag skulle grina mig livet ut om detta stämmer och min bebis blev cp-skadad pga att jag just nu inte står ut. Nån som vet mer? -
Ja de är nog min största skräck att bebisen ska få syrebrist, av en eller annan orsak. Men den andra skräcken jag har är vad som skulle kunna hända mig vid en förlossningsskada. Nackdelen med att jobba inom LSS då man vet vad som kan ske och vad de ger för liv sedan. Men även fördelen då de är väldigt få sjukdomar som ändå skrämmer en idag då jag vet vilket underbart liv barn kan få idag med de rätta insatser från samhället. Nackdelen är väl att vi fortfarande har en låååång väg kvar att gå i samhället så mycket läggs på föräldrarnas axlar att fajtas för att få de man har rätt till.
-
Jag säger inget om din känsla och jag hoppas dem lyssnar på dig. för vad jag förstått så är de tyvärr svårt att få en igångsättning om de inte handlar om just bebisen, var mer de jag syftade till. Inte alls något mot dig. Jag tror barnet mår bra om mamman mår bra och när du nu inte gör det så hoppas jag dem tar hänsyn till detta. Men även här som de verkar vara med allt annat så gissar jag att det ser olika ut från landsting till landsting och får bara hoppas att du för din skull bor i "rätt" landsting.syntetica skrev 2011-12-27 23:43:52 följande:Nu vill jag inte bli igångsatt bara för att, utan jag har ganska stora själ.
Många kanske tycker man ska kunna stå ut dom 18 dagar som är kvar men jag gör verkligen inte det.
har en sjuk bebis i magen, visserligen inget dödsallvarigt men som jag tror skulle må bättre av att få komma ut
och kunna opereras och behandlas utanför. -
då håller vi tummarna för det!Frökenolson skrev 2011-12-27 23:52:23 följande:har också läst detta, därför hoppas jag att värkarna jag har nu fortsätter.... så jag kan undvika igångsättning imorgon..
Själv ska jag nu försöka förflytta mig från soffan till sängen. -
haha japp de är så de ska vara resten av livet, en ständig oro i kroppen för vad som kan hända de underbara liven. Som tur är så ligger den oftast bara lite i bakgrunden och du tänker inte på den, men den finns där.missable skrev 2011-12-28 00:41:22 följande:jämthund - men de har kollat urinen varje besök och där har de inte heller sett något... Jag hoppar nog glukosbelastningen nu... ska till bm den 5e och sen nytt TUL den 9e, syrran trodde de skulle sätta igång mig efter det... får se får se!
Helt sjukt igår kunse jag inte sova pga jag var rädd och orolig för att hon skulle vara för liten, nu ligger jag mest och flinar åt att hon är så stor och oroar mig för det! Haha!! Är det såhär det ska vara resten av livet??? :-P
Idag när sonen är på fsk ska jag passa på och åka och kika på lite rea och se om jag hittar nästa vinters vinterkläder till sonen. -
jag är superglad att jag sparade mina amningslinnen från hm som jag köpte när jag ammade sonen. Har fyra linnen och dem är suveräna men finns ej längre tyvärr. Nu har jag köpt ett amningslinne på nätet som jag tror blir suveränt att ha på natten. Sen köpte jag en amningsbh och en amningstopp som är lite stora och jag har en amningsbh och en amningstopp kvar sen sonen så jag har nog nått som passar efter förlossningen sen om jag får amningen att funka så blir de att köpa ytterligare en bh.