• fabler

Januaribebis 2012

Liina87 skrev 2011-12-30 09:45:48 följande:
    Härligt=P
    Jag fick tänka en extra gång, tänkte sätta igång och slipa mormors gamla gungstol, men det får bli ett projekt för nästa vecka=P 
    ja de låter klokt. Själv ska jag städa försiktigt idag.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    roxylady skrev 2011-12-30 16:13:58 följande:
    Hihi hoppas också det Jo precis, får ju göra så. Blir förhoppningsvis ingen vargavinter nu ändå. Verkar ju som att det inte kommer vara en gnutta snö alls..
    jag köpta bröstvärmare när mjölkstockningen var ett faktum med sonen. Men de bästa då var ett varmt bad. De finns även nån vadd man kan köpa som värmer, har inte haft de själv men vet att min brors fru hade de.

Amningsinlägg har jag kvar från när sonen va bebis plus att jag fått en kartong av en kompis så de har jag så jag klarar mig ett tag... i alla fall tills jag vet om amningen kommer funka eller ej.
  • fabler

paet: fetvadd var det hon använde och googlar man på de så får man upp på wikipedia "Den läggs i behån vid mjölkstockning. Eller ännu hellre innan, för att förhindra att det uppstår mjölkstockning."

Kan gissa att de är lite billigare än bröstvärmare från ex babyproffsen.

• fabler
    MissT skrev 2011-12-30 17:32:35 följande:
    Paet jag köpte dessa www.apoteket.se/privatpersoner/common/search....
    De är ju inte så billiga som fetvadd men inte extremt dyra heller.
    ja de va ju inte så dyra heller.

Idag har jag börjat stor städning här hemma och imorgon fortsätter jag. Så sen kan bebis komma och vårat hem är fint att ta emot gäster som vill titta på bebisen !
  • fabler
    roxylady skrev 2011-12-30 17:39:43 följande:
    Såg dem idag på lunchen faktiskt! Tyckte inte heller de var allt för dyra ändå trots allt.

Någon som har köpt ett bra nattlinne som funkar bra vid amning? Vart hittade ni det? Hihi tänkte passa på att shoppa in endel nu när man blir ledig.
    jag sover med amningslinnen då behöver du ingen bh på dig när du sover.
  • fabler

Pusselbiten: Men måste du flytta till hans stad då? Har du ingen familj du kan flytta hem till så länge eller nån vän? Vad säger pappan då?

• fabler

Ligger alla blickstilla nu för att inte föda imorgon

• fabler

Med sonen så släppte den när jag torka mig. Denna gång har jag inte sett till den än.

• fabler

Elison: de var jag med när jag var gravid. Men mina dåvarande grannar hade fest 2-3ggr i veckan. Men när sonen sen var född och var en riktig skrik bebis på nätterna så dröjde det inte länge innan de flyttade. Är nu glad att vi bor i hus så vi dels slipper bli störda och inte heller stör någon. Jag är ju ändå upp och spolar 3-5ggr per natt. Just nu har jag nog varit på toa 3ggr sista timmen bara.

Svar på tråden Januaribebis 2012