• fabler

Januaribebis 2012

Mest min magkänsla som sagt att jag kommer få före bf och de har jag ju den 5e så de är ju inte så långt kvar. Bestämmer sig bebis för att stanna är de dock inte hela världen. Tycker mer de är en rolig grej detta med ananas och hallonbladste. Men längtar oxå tills jag slipper gå på toa varje timme på natten.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    Cia80 skrev 2012-01-01 09:49:47 följande:
    Åh, vad spännande för er som det är på gång för.
    Här är det så lugnt som det kan vara. Su nu är det väl bara att ställa in sig på att gå över tiden
    de tänker jag inte ställa in mig på förrens på torsdag då de är bf då kommer jag måla fan på väggen och tro att jag får lov att gå två veckor över.

Som tur är så är det faktiskt inte så jobbigt att va gravid just nu, enda är just de att jag måste kissa 100ggr på natten. Men sonen behövde jag aldrig kissa på natten men å andra sidan vaknade jag då varenda gång jag skulle vända på mig för att jag hade så ont och så är de inte nu.
  • fabler

Shadowstorm ja de lät ju mindre trevligt faktiskt. Jag vill också se lite av slemproppen nu.

• fabler
    got2b skrev 2012-01-01 15:53:37 följande:
    Skönt att vi klarade oss till nya året. Nu är det lite drygt en månad tills jag har bf, men känner faktiskt ingen brådska. Kommer inte försöka skynda på detta utan anser att bebis kommer när den är redo. Hade för övrigt en väldigt trevlig kväll igår. Fick visserligen ganska ont av att sitta på en stol typ hela kvällen men det var det värt. Kom i säng först vid 5 i morse och vaknade kl 13 :) Får passa på och sova när man kan. Kommande vecka bjuder på föräldragrupp och bm besök.
    Ja de är väl ett som är säkert att bebisen kommer när den är redo. Tvivlar man kan göra så himla mycket för att påverka detta och kan man påverka så är de nog marginellt och man kommer aldrig få svar på om de var de man gjorde eller om tiden ändå var inne.
  • fabler
    shadowstorm skrev 2012-01-01 17:15:08 följande:
    Haha nu ska jag bjuda er på gott skratt för det behöver varje höggravid ;)

www.familjeliv.se/Hem/shadowstorm/video.php?v...  Undra om mina värkar kommer tillbaka nu ;)
    vill du lägga till mig så jag får komma in på ditt konto??
  • fabler
    Carolaj83 skrev 2012-01-01 19:17:33 följande:
    kollade igenom bf listan....det är ju några där som har bf idag, men vet dock inte hur många av dom som fortf följer denna tråd
    nej de känns som de droppat av en hel del för från början var de sjukt många som skrev. Men de kanske är desto fler som bara läser och aldrig skriver här.
  • fabler
    Jenna Dark skrev 2012-01-01 19:43:41 följande:
    Några droppar av, andra kommer in...

Personligen tycker jag att jag idag har mer gemensamt med er än med de i dec-tråden.
    INGEN bryr sig om nåt jävla Bf-datum om nåt år, då tänker man nog bara på dagen då bebis föddes, vilket för mig nu blir i januari, år 2012, inte sist ut 2011.
    Bara en tanke...

Har ni också startat en fb-grupp?
    då tycker jag du ska va med oss

ingen fb-grupp vad jag vet i alla fall.
  • fabler
    Kissekatten skrev 2012-01-01 19:54:48 följande:
    Jag börjar äntligen känna tecken på att något är på väg. Har "mensvärk" fram och tillbaka nu ikväll
    ååå vad härligt!!!
  • fabler
    Kissekatten skrev 2012-01-01 20:11:35 följande:
    Jaa! Inte ofta man kan tycka att mensvärk är härligt, men nu är det banne mig HÄRLIGT!!! Kan det vara så att färdknäppen funkar iaf...?
    haha nää de e sant inte ofta man tycker de men nu sitter vi en hög kvinnor och vill bara känna smärta... SJUKT men de kommer ju nått alldeles underbart ut av smärtan.
  • fabler
    shadowstorm skrev 2012-01-01 20:20:57 följande:
    Kör upp på förlossningen  nu för kolla så jag inte läcker vatten eftersom bebisen är ju inte fixerad. Känns lugnade och bli undersökt så man slipper fundera så mycket att allt står rätt till :)
    hoppas på att få en uppdatering av dig ikväll om du blir kvar för att föda barn eller ej.
Svar på tråden Januaribebis 2012