• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SysterAnna

Suck. snart dags att hoppa upp på cykeln till jobbet. Är verkligen inte sugen på att jobbar. Har dessutom ett rätt jobbigt schema dem här veckorna p.g.a. påfrestande arbetssituation med många sommarvikarier och få ordinarie vilket leder till att jag och ytterligare en sliter som djur för att få täckt alla pass just nu. Skulle behöva vara ledig några dagar i sträck men det blir bara en dag ledigt i stöten just nu. Men det lyckligtvis är det snart bättre när folk börjar komma tillbaka från sina semestrar. Jag mår dock väldigt bra just nu! Mår inget illa längre och tröttheten tror jag beror mer på jobbsituationen än graviditeten. och det blir ju inte sämre av att den lill* ger livstecken från sig heller i form av små buffar!

• elinson

jag berättade för chefen redan i v7, vi har väldigt lite folk på jobbet och svårt med bemanning så hon blev glad att få veta tidigt så rekrytering av en ersättare kunde påbörjas fortare.

Nu vet chefen, min närmaste kollega och sekreteraren (går inte att hålla nått hemligt för henne).. de andra får veta när jag kommer tillbaka om 4 veckor efter semestern.

• shadowstorm
    roxylady skrev 2011-07-27 12:19:45 följande:

Börjar fundera på det här med när man ska berätta för chefen om att man ska hem i Januari?
    Vet att någon skrev om det här för någon månad sedan men minns inte.. Börjar fundera på om det kanske är för tidigt nu? Är i v15(14+1) idag. Och jag har ju sett i 12+6 att våran lill* lever och mår bra så mkt vi kunde se i alla fall.

man behöver inte berätta för sin chef innan 2 månader innan BF men sen kanske man borde göra det. Men du behöver inte berätta innan november ;)
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2011-07-27 13:15:50 följande:
    man behöver inte berätta för sin chef innan 2 månader innan BF men sen kanske man borde göra det. Men du behöver inte berätta innan november ;)
    Okej! :) Kommer nog berätta efter RUL ändå. Vi är bara 6 pers på vårt kontor så det kan nog va snällt :) hihi November känns lite sent :S
  • elinson

har ni som jag (lite naivt kanske) börjat planera för allt spännade vi ska hitta på under mammaledigheten?

Vi (läs jag) planerar en roadtrip ner genom Sverige och upp Norge till Bodø men en massa härliga äventyrliga stopp.

• LillaEko

Haha, nä, inga äventyr. Men däremot distans studier funderar jag på om jag kanske kan hinna med?!?!?!?!?!?

• Trasslet
    roxylady skrev 2011-07-27 12:19:45 följande:

Börjar fundera på det här med när man ska berätta för chefen om att man ska hem i Januari?
    Vet att någon skrev om det här för någon månad sedan men minns inte.. Börjar fundera på om det kanske är för tidigt nu? Är i v15(14+1) idag. Och jag har ju sett i 12+6 att våran lill* lever och mår bra så mkt vi kunde se i alla fall.

Jag ska berätta för chefen om tre veckor, då jag kommer tillbaka från semestern. Är i vecka 17 då och hoppas på att magen fortsätter hålla sig borta fram till dess iaf. Annars kanske jag bara behöver visa mig på kontoret... ;D
  • coockiejar
    elinson skrev 2011-07-27 13:54:56 följande:
    har ni som jag (lite naivt kanske) börjat planera för allt spännade vi ska hitta på under mammaledigheten?

Vi (läs jag) planerar en roadtrip ner genom Sverige och upp Norge till Bodø men en massa härliga äventyrliga stopp.
    Jag tänker hinna med en resa :) Som singelmamma, både till min 7-åriga son och blivande bebisen, och jag studerar på heltid på högskolan samt jobbar mycket - både under studietiden och under alla ledigheter - så jag är nästan aldrig ledig en längre period. Under mammaledigheten tänker jag ta mina barn, min syster och hennes son och åka på en sista minuten någonstans. En hel vecka ledigt! Inga mail eller mobiler. inga måsten. Bara umgås och slappa. DET ser jag fram emot :) Sen ser jag självklart fram emot att få "dra ner" på tempot en aning - även om jag så klart kommer att ah att göra med en bebis. men det ska bli så skönt att inte ständigt ha tentor som ska lämnas in, jobbet som ringer och vill att jag jobbar, vänner och familj som känner sig bortglömda, dåligt samvete för att man inte hinner med sitt barn så som man önskar, middag som ska lagas, det ska städas och tvättas - ja, listan kan ju göras evigt lång.
  • LillaEko

Ojojoj, nu börjar jag nästan bli lite nervös. MYCKET packning som ska krympas ner inför paddlingen som startar imorgon em.
    Med tanke på mitt tillstånd har ju EXTREMT MYCKET kretsat kring MAT. Får jag inte det regelbundet mår jag jätteilla och spyr som sjutton och då kommer energin gå ner till noll.
    Så hoppas verkligen detta blir så mysigt som vi tänkt ;) 

• minneli

Var en sväng in på stan idag och kunde inte hålla mig, köpte en liiiiten omlottbody med så söta små byxor till. Åh man blev ju lite lycklig bara av att köpa det =) Köpte faktiskt i strl 44... för det saknade jag när dottern föddes. Tror faktiskt hon hade den strl ett tag efter hon föddes (vägde 3200g). Och den kan ju vara kul med ngt som passar. Hade köpt alldeles för stora grejer eftersom allas råd var just det =P

Svar på tråden Januaribebis 2012