• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget

Vi ska också försöka hålla oss tills efter RUL med att börja shoppa. Ser fram emot det så jag snart spricker! :D

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • roxylady
    SysterAnna skrev 2011-07-26 12:33:12 följande:
    Jag gick in i v.14 igår (13 +1) och väntar även jag på kallelsen fortfarande. Min barnmorska har dock sagt att har vi inte fått någon kallelse tills nästa vecka ska vi ringa henne. Tycker också det är så jobbigt när man inte kan planera!
    Ja men eller hur! Kommer nog ringa henne nästa vecka då också tror jag.. Konstigt att det ska ta sådan tid att få kallselesen.
  • Jämthund

Kallelse? Får man en kallelse till RUL? Jag har fattat det som att jag måste boka min tid själv på sjukhust här.. Men nu blev jag konfunderad..

• harmonihalsa

Vi funderar kring olika vagnar. En där båda barnen får plats eller kommer sonen orka gå längre sträckor då?! Vi får vänta och se tills det närmar sig. I dagsläget hade det blivit en dubbel då han gillar attåka vagn och inte orkar gå så långt som vi brukar gå till hästarna.

• roxylady
    Jämthund skrev 2011-07-26 12:41:50 följande:
    Kallelse? Får man en kallelse till RUL? Jag har fattat det som att jag måste boka min tid själv på sjukhust här.. Men nu blev jag konfunderad..
    Här ska man få en i alla fall sa BM. Vet inte hur det är i ditt landsting. Ring din BM och kolla!
  • SysterAnna
    PrickenoGrodan skrev 2011-07-26 13:10:17 följande:
    Är det någon som har tips mot halsbränna? Har börjat äta gaviscon och känner att jag knaprar dem hela tiden.
    Kolsyrat vatten och novalucol tycker jag är helt fantastiska.
  • Some

Hej töser. Jag har följt med i tråden sen i maj men inte skrivit än men nu tänkte jag att det var dags att haka på er.
    Jag väntar andra barnet, har en Lillan född -10. Det blir nästan två år mellan barnen om LillBebis kommer som h*n ska.
    Vi har gjort kub och fått fina siffror så det känns bra. Men ett tidigare mf och att jag nyss fick veta att jag har gbs den här gången gör att jag har väldigt svårt att släppa oron. Jag har en doppler hemma så jag lyssnar på hjärtat en gång i veckan ungefär. Jag hade nog blivit knäpp annars.
    Min foglossning har redan börjat bli illa, så det blir nog sjukskrivning efter semestern för min del. Jag hoppas kunna jobba iaf halvtid, men med tungt jobb inom vården så är det inte så säkert.

happy until proven otherwise
Svar på tråden Januaribebis 2012