• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MaHo89

sen kan man alltid skicka ut mamma på kläd-jakt om allt man har är för stort... =P Hon hjälper nog mer än gärna till =)

• LillaEko

Usch, har börjat nojja som sjutton över att jag inte fått känna bebis än.
    Vet ju att det inte behöver vara konstigt då jag väntar första, jag är i v 17 (16+5).
    Fick ju veta att min livmoder dessutom är lite bakåtliggande så kanske är därför?!?!?!?!

Nu är allt packat inför paddlingen, ska bli skönt att komma iväg en vecka, bort från vardagen och all beroendeframkallande teknik ;) Men misstänker att jag kommer ha sjukt många sidor att läsa ifatt här när jag åter är hemma igen Solig 

• doriah

Lilla Eko - Min första tjej kände jag inte förrän i v 21, min andra typ i v 14 och den här har börjat ge sig till känna nu (v 17+) så det är inte alls något du ska oroa dig för - det är jätteolika!{#emotions_dlg.flower}

Elsa och Lovis mamma
  • syntetica
    Frökenolson skrev 2011-07-27 18:49:46 följande:
    lågt blodtryck kanske? Jag har haft yrsel till och från, kolla upp blodvärden och sådan igen också kan ju vara nåt som spökar som är lätt att fixa..
    Jo är förmodligen något sånt, inte blivit riktigt återställd än dock.
    Känner mig lite vimmsig i skallen och trött. 
  • Niins

Jag är i v 17+1 idag och jag har heller inte kännt bebisen ännu!!

• elinson
    LillaEko skrev 2011-07-27 21:56:27 följande:
    Usch, har börjat nojja som sjutton över att jag inte fått känna bebis än.
    Vet ju att det inte behöver vara konstigt då jag väntar första, jag är i v 17 (16+5).
    Fick ju veta att min livmoder dessutom är lite bakåtliggande så kanske är därför?!?!?!?!

Nu är allt packat inför paddlingen, ska bli skönt att komma iväg en vecka, bort från vardagen och all beroendeframkallande teknik ;) Men misstänker att jag kommer ha sjukt många sidor att läsa ifatt här när jag åter är hemma igen Solig 
    min livmoder är oxå bakåtliggande och moderkakan ligger framför så min barnmorska förberedde oss på att det kunde ta lång tid för vi fick känna den lille.

Har frågat min väninna hon kände barnet i v20 och hennes livmoder pekar åt "rätt" håll ;) 
  • LillaEko

Vet att några pratade om åderbråck för ett tag sen. Funderar lite på hur ni ser det i tidigt stadie?
    Ikväll när jag smörjde in benen upptäckte jag massa med "lila-blå" små tunna streck (blodkärl) på min ena vad. Någon som vet vad detta kan vara?

• LillaEko

Tack för de lugnande orden. Vet ju att det egentligen inte är något konstigt att inte känt liten än, men många har ju gjort det så tidigt så lätt att nojja iväg :/

• LillaEko

Efter lite googlande vet jag nu vad mina "streck" på benen är, telangiektasier. ytliga blodkärl som brustit och är vanligt hos kvinnor, graviditet kan vara en orsak till uppkomsten.

• Pebbles82

Äh, har hållt på och packat (och stressat lite) här ikväll som en tok och nu har jag sammandragningar till och från. Inte så att de gör ont, men de är obehagliga och jag vill inte att det börjar redan igen! 
    Dessutom känns det sisådär att sätta sig på ett flygplan imorgon bitti när man känner av det så här kraftigt. Nojig - ja?!
    Fler som redan har sammandragningar? Är i v 15 (14+4)

Svar på tråden Januaribebis 2012