• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Wow, vilket kap. Hmm, låter som en av företagsbilarna vi nyss hade. Den är inte vit??

• twistedtofit
    lillbumbin skrev 2011-07-26 19:39:33 följande:
    Vi har kollat runt ett tag men vi la det på hyllan ett tag. Vi lämnade in våran Ford idag för att fixa AC men kostade 7500 och vi kände att vi inte ville slänga ut pengar vi aldrig skulle få tillbaka.... Det vart en chrysler Voyager.. Som vi vart väldigt kära i;) ett företag som haft den och det var inte en enda skråma på den:) en 06a som gått 9500;) och vi fick dessutom 50.000 för våran Ford:) så 79.000 fick vi ge för den;)
    Sjukt härligt med en ny bil!

Vi kör runt i ett gammalt skrälle från 1995. En rostig wolksvagen sedan ;) Å andra sidan kör vi ganska lite bil. Vi åker mest och badar på somrarna och ibland och hälsar på mina föräldrar 6 mil bort. Vi går eller cyklar till dagis och jobbet (ca 1 km bort) året om och även till affären (ca 700 m bort). Vi har inte direkt behov av en ny fin bil, hur gärna man än skulle vilja ha en ;)
  • LillaEko

Vi har en kombi som vi tänkt behålla, Toyota avensis -02 el -03. Vårt problem blir mer att hitta en ny hundbur som tar mindre plats. Måste ju få plats med både vagn och vovve där bak sen ju.

• Trasslet

Vi har en Audi A6 kombi sedan ett år tillbaka. Skämtade om att den var framtidssäker och nu står vi här och väntar tillökning. :D Byter till en nyare modell om två år, men har helt kärat ner oss i audi. :) Stor, mycket kraft och slickar vägen i kurvorna. Såå nöjd!

• lillbumbin

Vi är mkt mkt nöjda med köpet med tanke på att vi blir så många ifamiljen=)
    Och sen så har vi även en andra bil som är en Daica Sandero som går på Etanol så är det bara jag och två barn och bebisen som ska åka går de superbra..tycker att de är sjukt att de bygger de flesta combi bilarna så sjukt småa,,vi har ju tre i samma ålder typ el en född 04,05 och 07 och alla tre har framåtvända bilbarnstolar med ryggstöd och de blir för trångt att ha alla tre bak..så nu är det löst!:) jobbar ju 4 mil ifrån hemorten så de är bra med två bilar..=)

Sabato: du jobbade inte på  Norrvidden i Sundsvall va!?=)..isådanafall kan de vara den, den är silver men den ser även silver/vit ut=) jättefin!=)

Ensamstående mamma,med två barn,men har äntligen hittat den rätta mannen i mitt liv <3
  • harmonihalsa
    Some skrev 2011-07-26 13:14:19 följande:
    Hej töser. Jag har följt med i tråden sen i maj men inte skrivit än men nu tänkte jag att det var dags att haka på er.
    Jag väntar andra barnet, har en Lillan född -10. Det blir nästan två år mellan barnen om LillBebis kommer som h*n ska.
    Vi har gjort kub och fått fina siffror så det känns bra. Men ett tidigare mf och att jag nyss fick veta att jag har gbs den här gången gör att jag har väldigt svårt att släppa oron. Jag har en doppler hemma så jag lyssnar på hjärtat en gång i veckan ungefär. Jag hade nog blivit knäpp annars.
    Min foglossning har redan börjat bli illa, så det blir nog sjukskrivning efter semestern för min del. Jag hoppas kunna jobba iaf halvtid, men med tungt jobb inom vården så är det inte så säkert.

Fick läsa vad gbs, hoppas allt kommer att gå bra. Hur upptäcktes det? Var det på någon rutin undersökning eller hade du symptom?
  • Some
    harmonihalsa skrev 2011-07-26 20:41:13 följande:
    Fick läsa vad gbs, hoppas allt kommer att gå bra. Hur upptäcktes det? Var det på någon rutin undersökning eller hade du symptom?
    Ja risken att något ska gå fel är ju väldigt liten, men det är ändå rätt jobbigt. Det ingår i urinodlingen man gör vid inskrivningen. Iaf där jag bor är det rutin att kolla efter det. Jag har inga symtom alls.
    happy until proven otherwise
  • twistedtofit

En knäpp fråga.. Tar de grav test på inskrivningen? Tänk om man bara missuppfattat allt och är skengravid!!

• fabler
    twistedtofit skrev 2011-07-26 21:21:12 följande:
    En knäpp fråga.. Tar de grav test på inskrivningen? Tänk om man bara missuppfattat allt och är skengravid!!
    man lämnar ju både urinprov och blodprov så nog kan dem se om man är gravid eller ej.
    elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012