• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    minneli skrev 2011-07-27 15:05:36 följande:
    Var en sväng in på stan idag och kunde inte hålla mig, köpte en liiiiten omlottbody med så söta små byxor till. Åh man blev ju lite lycklig bara av att köpa det =) Köpte faktiskt i strl 44... för det saknade jag när dottern föddes. Tror faktiskt hon hade den strl ett tag efter hon föddes (vägde 3200g). Och den kan ju vara kul med ngt som passar. Hade köpt alldeles för stora grejer eftersom allas råd var just det =P
    men är inte stl 44 prematur storlek? Eller har jag fel? Kommer inte köpa nästan nå kläder hehe nåt om det skulle ligga en flicka i magen men jag tror det är en liten chans....har så mycket som inte är använd i stl 50-52
  • Sussolita

Hej alla ni underbara!!

Grattis till alla ul och buffar!!!

Är på semester uppe på fjället mellan Ångermanland och Jämtland och hade massor att läsa igen, tog nästan 2 timmar

Var på rul den12 juli och allt såg bra ut men var lite tidigt för att se allt dem ville se. Men blev flyttad till 1e januari igen så nu är vi tillbaka på ruta ett. Men bebis sprattlade å hickade, hjärtat såg fint ut och både magsäck å urinblåsan såg hon, såååå mysigt! Men ny tid den 4 augusti, spännande!!!

Har känt den Lill* nån gång då å då men längtar tills man känner mer

Kramar från oss!

• roxylady
    Trasslet skrev 2011-07-27 14:42:34 följande:
    Jag ska berätta för chefen om tre veckor, då jag kommer tillbaka från semestern. Är i vecka 17 då och hoppas på att magen fortsätter hålla sig borta fram till dess iaf. Annars kanske jag bara behöver visa mig på kontoret... ;D
    Okej! Ja men det låter ju som en jätte bra tid :) Skönt att du kan träffa din chef. haha! Ja som i "be twisted" reklamen där hon stoppar in en boll under tröjan och pekar på magen. Tänker på att du ska komma in så men med en riktigt mage och peka på den på samma sätt! haha ;) Såg den alldeles nyss så det var därför jag fick lov att säga det :p
  • minneli
    shadowstorm skrev 2011-07-27 15:10:16 följande:
    men är inte stl 44 prematur storlek? Eller har jag fel? Kommer inte köpa nästan nå kläder hehe nåt om det skulle ligga en flicka i magen men jag tror det är en liten chans....har så mycket som inte är använd i stl 50-52

Nja,  strl 44 funkar nog på en hel del nyfödda tror jag även fast de inte är födda för tidigt, finns 44 på de flesta ställen jag kollat nu. På barnens hus hade de även 38 (!!!) men det måste ju  vara en prematurstorlek iaf. Herregud vad smått. Men när jag köpte till dottern så tyckte jag att allt startade på 50. 50 passade ju iof bra på henne men det hade nog varit otroligt sött med 44 på henne oxå...  Så en outfit med strl 44 blev det, om det är för litet så spelar det ju ingen roll.

Fick första 100% lönen idag sen jag gick upp i tid! Blir ju lite skillnad=) Egentligen borde man ju lägga undan pengarna till mammaledigheten... egentligen...  
  • bumbi 84
    minneli skrev 2011-07-27 17:10:06 följande:

Nja,  strl 44 funkar nog på en hel del nyfödda tror jag även fast de inte är födda för tidigt, finns 44 på de flesta ställen jag kollat nu. På barnens hus hade de även 38 (!!!) men det måste ju  vara en prematurstorlek iaf. Herregud vad smått. Men när jag köpte till dottern så tyckte jag att allt startade på 50. 50 passade ju iof bra på henne men det hade nog varit otroligt sött med 44 på henne oxå...  Så en outfit med strl 44 blev det, om det är för litet så spelar det ju ingen roll.

Fick första 100% lönen idag sen jag gick upp i tid! Blir ju lite skillnad=) Egentligen borde man ju lägga undan pengarna till mammaledigheten... egentligen...  
    Mina har haft 56 från start. första barnet kunde ha 50 i en vecka.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • syntetica

Usch idag har vart en jobbig dag,
    skulle ta mig upp till affären men hann knappt in i butiken innan
    det flimrade för ögonen och ljudet försvann. Trodde jag skulle svimma innan
    jag hittade mig en stol att sätta mig ner på,
    fick super proffsig och snäll hjälp från 2 icapersonal som fick i mig
    banan och en merdricka innan jag vågade ställa mig på benen.
    Jag kallsvettades som en djur och trode seriöst jag skulle dö..

Någon som vart med om liknande?  

• shadowstorm
    bumbi 84 skrev 2011-07-27 17:20:52 följande:
    Mina har haft 56 från start. första barnet kunde ha 50 i en vecka.
    Min son hade också bara 50 1 vecka...hehe och 52 kanske 2-3 veckor...så vi har mååånga kläder kvar med lappar eftersom vi hann aldrig använda allt. Var ju 1 vecka på BB och då hade jag ju lite kläder för de dagarna men när vi kom hem kunde han inte ha 50 längre hehe :P

Så denna gång väntar jag och ser :)
  • Skåne85

Jag hade också stl 40-44 till min son som vägde 3225 när han föddes, det hade han ett bra tag så det blir att handla lite fler sådana sen eftersom han var ett "kräkbarn"

• bumbi 84

tillägger att det inte var några jätte bäbisar jag fått heller

första 3535 andra 3630 tredje 3750   Och alla var 52 cm.

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
Svar på tråden Januaribebis 2012