• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MaHo89

vet faktiskt inte om de kollar det =P
    Men du har väl tagit test hemma? =O

• Astrogirl

Har inte varit inne på FL på länge. Har inte hunnit läsa ikapp och kommer nog inte hinna det heller.

Gjorde KUB-test förra veckan och fick se en liten 6,5 cm bebis som ryckte lite då och då. Fick toppenbra resultat 1:18312 avseende downs och 1:20000 avseende övriga Trisomier.

Är mitt i v 14 nu ungefär och har börjat få en liten bula under naveln. Har fortfarande svårt med grillukt och kan knappt äta grillat kött, vilket är lite jobbigt med tanke på att det är sommar och vi åker runt i Sverige och campar med husvagn och alla grillar överallt på campingarna. Jag brukar sätta mig inne i husvagnen när det blir för mycket. Jag brukar älska grillat men det fungerar inte för mig just nu. Hoppas det går över snart.

Om två dagar åker vi ut på campingsemester igen tills det blir dags att jobba igen 8 aug.

RUL inbokat 31 aug, så det är nästa hållpunkt vi ser fram emot.

Kram på er allihopa och hoppas ni får/har/har haft en bra semester!

• roxylady
    Astrogirl skrev 2011-07-26 21:51:14 följande:
    Är mitt i v 14 nu ungefär och har börjat få en liten bula under naveln. Har fortfarande svårt med grillukt och kan knappt äta grillat kött, vilket är lite jobbigt med tanke på att det är sommar och vi åker runt i Sverige och campar med husvagn och alla grillar överallt på campingarna. Jag brukar sätta mig inne i husvagnen när det blir för mycket. Jag brukar älska grillat men det fungerar inte för mig just nu. Hoppas det går över snart.
    Åh äntligen någon mer som känner som jag :) Jag trodde nästan att jag var den enda som inte tålde grilllukt.. visst är det jobbigt??
  • Astrogirl
    roxylady skrev 2011-07-26 21:53:22 följande:
    Åh äntligen någon mer som känner som jag :) Jag trodde nästan att jag var den enda som inte tålde grilllukt.. visst är det jobbigt??
    Ja, jag står inte ut att känna grillukten. Mår nästan mer illa av att känna lukten än av att äta grillat kött. Hoppas det går över snart. Mår annars inte illa alls och har enbart spytt två gånger under hela graviditeten.
  • Trasslet
    twistedtofit skrev 2011-07-26 21:21:12 följande:
    En knäpp fråga.. Tar de grav test på inskrivningen? Tänk om man bara missuppfattat allt och är skengravid!!
    Hehe.. :) Vet fler som undrat och de gör inte grav.test på inskrivningen normalt, men man kan efterfråga det, så gör det om du känner dig osäker. Fast om du har testat hemma och det visade positivt så kommer det visa sig positivt igen. ;D
  • MaHo89
    twistedtofit skrev 2011-07-26 21:47:53 följande:
    Haha klart jag har, men det var ju i maj!!
    haha ja men jag tror inte du är skengravid =P Nog är du gravid =) Annars borde du märkt något nu tycker jag =P
  • roxylady
    Astrogirl skrev 2011-07-26 21:55:19 följande:
    Ja, jag står inte ut att känna grillukten. Mår nästan mer illa av att känna lukten än av att äta grillat kött. Hoppas det går över snart. Mår annars inte illa alls och har enbart spytt två gånger under hela graviditeten.
    Ja jag mår heller inte illa heller längre. Hade tur som bara hade det dagarna i ända i två veckor. Men samma här gällande grilllukten.. så fort den kommer mår jag illa. Inte som att jag skulle kräkas.. men tillräckligt för att må dåligt..
    Hoppas det går över.. iofs är ju sommaren snart över.. men ändå! Det var speciellt jobbigt när man inte hade berättat för nån än att man vad gravid :S Grillat älskar man ju annars.. konstigt det där.. samma med chips! Jag älskar chips!! Men får inte i mig det heller än.. kan inte ens lukta på dem haha.
  • chicopico

jag mår också illa av grillukt...  kan knappt äta grillat heller

rul nästa vecka!! jag längtar  

• twistedtofit

Maho89 Ja, jag är rund om magen, kräks varje dag och har ingen mens.vore sjukt jobbigt om jag vore skengravid!

Svar på tråden Januaribebis 2012