Pebbles82 skrev 2012-01-05 09:47:04 följande:
Jag har inte riktigt fattat att det snart är dags, så det var först igår som jag skickade in pappret om moderskapsintyget. Jättesmart verkligen med tanke på hur snabba FK brukar kunna vara..
Speciellt smart var det ju verkligen eftersom jag måste begära föräldrapenning från den 16:e och då kommer det ju inte alls hinna komma in några pengar samtidigt som jag knappt kommer få ett öre från jobbet (för där har jag ju hunnit justera såklart).
Ja du får nog räkna med utbetalning tidigast februari om dem först behandlar ditt intyg snarast så du sedan kan göra din ansökan så dem hinner behandla den i tid. Men just behandlingen av utbetalning brukar oftast gå snabbare än 30dagar.
Sonens hals och hosta har varit värre inatt och nu har även sambon gått och blivit tjock i halsen och inte kunnat sova inatt. Så när sonen vaknade imorse så skickade jag upp han till sambon som låg och vilade på soffan, men sen när jag gick upp halv tio så skickade jag sambon i säng och hoppas på att han får sova så han antingen orkar jobba ikväll eller orkar med en förlossning... tror mer att de blir jobb. Så nu ska han få sova till halvtvå hoppas vi så får jag och sonen skjutsa han till jobbet sen.
Igår kväll kom en gnutta hopp att värkarna började men de kom 3 sen försvann dem

men men idag är de bf och har bebis inte kommit innan måndag, DÅ ska jag börja muttra och klaga

!