• MaHo89

Januaribebis 2012

Hej tjejer. Var på inskrivning idag och fick tid för RUL :) Känns både kul och nervöst :P

Såg att nån undrade om kub, det är bara blodprov. Nupp är ultraljud. För mig gjorde de på magen först men när bebisen sov mest och inte ville snurra gjorde de vaginalt, och då blev den lille förnärmad och snurrade :P

• MaHo89

Alla verkar tro att vi ska ha en flicka, utom jag :P Jag tror på en pojke :)
    Vi fick frågan om vi ville veta kön när vi gjorde moderkaksprov och jag hade gärna vetat men min sambo ville inte, då tyckte jag att han fick bestämma.

• MaHo89

När jag jobbat Långa pass får jag jätteont i höfterna ner över rumpan. Om jag lägger mig i sängen så är det som om jag stelnar ihop, gör för ont för att vända sig. Men jag tänker utnyttja mitt bad-recept :) Det blir nog bättre med lite vattengympa :)
    Underbart att få bad och vattengympa gratis när man är gravid!

• MaHo89
    RaraS skrev 2011-07-17 11:36:53 följande:
    Bad-recept, vad är det? Här har också ryggen börjat kännas av så jag har tänkt börja på vattengympa nu i veckan!
    Fick av BM, en lapp (typ en recept-lapp) som jag visar upp på badhuset eller utebad så får man gå in gratis =) Det skulle även gälla vattengympa =)
  • MaHo89

Hej tjejer, går in i vecka 15 idag =)

RUL/Hjärtundersökning på barnet blir 22/8 =)

• MaHo89

är själv väldigt restriktiv när det gäller att äta värktabletter, trots att jag har väldigt dålig rygg, och har bara litat på alvedon. Men på mitt apotek har de försökt få mig att köpa panodil istället och sagt att det är exakt samma sak.. Så nu köper jag alvedon på coop istället =)
    Har mycket problem med fogarna nu också speciellt efter ett långt arbetspass.. Men försöker undvika att ta
    även alvedon så långt det är möjligt!

• MaHo89

Så kul att ni fått bilder!! :)
    Vi har ju varit 4 gånger redan men då allt varit så jobbigt så har vi aldrig fått någon bild :( Får vänta till rul. Men, vi har ju iaf fått se den lilla krabaten 4 gånger :))

• MaHo89

Vi ska dit 22/8, lite senare pga att de skulle undersöka hjärtat på bebisen också. Så det är ett tag kvar! Men det kan inte hjälpas! :)

• MaHo89

de sa till mig mellan vecka 19-21 kunde de se hjärtat ordentligt, därför ska jag in lite senare =)

Svar på tråden Januaribebis 2012