• MaHo89

Januaribebis 2012

nja vännerna är väl kvar men en sambo till en nära släkting har blivit knäpp..
    Det blev hon förra gången vi var gravida också (det slutade i MA)
    Hon ger mig kommentarer konstant om hur ung jag är, senast igår när vi var på familjemiddag och sa att vi var tvugna att åka hem och mata hunden och att jag var lite trött, klockan var sju... Då kläcker hon "Ja du måste väl hem och sova, klockan är ju snart sju, barn ska ju sova då"
    Och förra gången sa hon att det var "som om ett barn väntade barn"
    Hon är 30 och jag är 22.. Misstänker svartsjuka, tror att de har svårt att bli gravida... Men vad fan, att skaffa barn har inte varit nån dans på rosor för oss direkt!

Är väldigt irriterad på henne just nu...

• MaHo89

Hej tjejer, arbetsdagen slut, ligger i soffan med tre gravid-tidningar och lite choklad =)
    Tack för ert stöd tidigare ang. hon som är svartsjuk..

Jag och min sambo har bott ihop sedan jag var 18 år och jag kan verkligen inte relatera till det hon säger, hoppas hon skärper sig annars måste jag ta ett snack med henne.. Och säga som det är, att jag tycker att det är skitjobbigt!!

Vi har bara tänkt på ett flicknamn, Lea.
    Pojknamn (jag tror det blir en pojke) har vi inget =/

• MaHo89

har alla fått lyssna på hjärtat vid inskrivningen? Det fick inte vi =(

• MaHo89

Men jag var på inskrivning i v 13 för att det hade varit så mycket (det där med moderkaksprov och allt) så det kan ju inte bero på att det var för tidigt. Hon nämnde inte ens att lyssna, inte senare heller. Men vi får se, detta är ju ett äventyr utan dess like! :)

• MaHo89

Går in i v 16 idag :)
    Var hos syrran igår och pratade om förlossning, hon berättade hur hennes förlossningar varit och andra hon känner.. Rädd är jag väl lite men mest orolig över hur jag vill göra det, ligga, stå, hänga? Ja ni fattar. Med eller utan epidural och massor med tankar snurrar :P

• MaHo89

vet faktiskt inte om de kollar det =P
    Men du har väl tagit test hemma? =O

• MaHo89
    twistedtofit skrev 2011-07-26 21:47:53 följande:
    Haha klart jag har, men det var ju i maj!!
    haha ja men jag tror inte du är skengravid =P Nog är du gravid =) Annars borde du märkt något nu tycker jag =P
  • MaHo89

Haha, ja du, då tycker jag inte du behöver fundera :P Men det är ändå okej att vara nojig över knasiga saker :)

• MaHo89

Min chef vet inget. Men vik. samordnare, kollegor och vik. för chefen vet... Detta för att min chef har 8 v semester. Och de andra vet för att det har varit så mycket jobbigt.
    Men det löser sig :)
    Hur mår ni andra nu då? Själv tyckte jag att jag mådde toppen, sen kom frukosten upp imorse!! :/

Svar på tråden Januaribebis 2012