• Skåne85

Januaribebis 2012

Lillaeko min doktor sjukskrev mig 50% 1 mån nu och sen ska jag tillbaka för ny "utvärdering" jag jobbar som kyrkogårdsvaktmästare! Min bm sa att doktorerna har fått på sig fr. Försäkringskassan att först sjukskriva 50% för att personen ska visa att den vill jobba men inte kan fullt ut, när det är bevisat är det mer troligt de går med på en 100%

• Skåne85

Aha missupfatta sorry :) men det tror jag inte skall vara några problem, så som du beskrev det här förstår man ju att du kan utsättas för risker!

• Skåne85

Jag har blivit helt nollställ och måste då fråga er för att fräscha upp minnet :)
    Varför ska man ha gp? När ska man ansöka ? Är det 80% på lönen? Är det istället för en sjukskrivning ? Sorry ;)

• Skåne85

Känner igen det där, jag kryper på golvet ibland eller så sitter jag helt fast i soffan, inte alls roligt

• Skåne85

Jag äter Niferex och tar dom lite när som på dagen, när jag kommer på det! Enda bm sa till mig var att dom inte skulle sväljas ner med kaffe, mjölk eller dyl. Juice eller vatten var bäst!

• Skåne85

Har du varit på UL än Bebben86 ? Eller du har redan pratat med doktorn om snitt? Jag ska nämligen också ha snitt men får först veta efter mitt UL den 8 sept

• Skåne85

Bullen jag har iof inte läckt mjölk än, tror jag, bröstvårtorna kändes väldigt varmA o fuktiga nu när bh åkte av, men däremot har jag ont u dom, inte sådär gravid ont utan har som du säger hårda knölar.... Kanske värt att kolla upp eller?!

• Skåne85
    LillaEko skrev 2011-08-31 13:15:55 följande:
    Funderade på en sak. Ni som har sammandragningar, hur känns det?
    de sammandragningarna jag har är inte bra eftersom jag fått medicinering mot dom...mina känns som skarp mensvärk, ont i magen, lite så att jag får huka mig när de kommer och de kommer ganska ofta nu så därför jag fått medicin så inte förlossningen ska sätta igång.
    Men sammandragningar som inte är farliga kan man ibland känna av att magen/livmodern blir hård, men de ska inte göra ont !
Svar på tråden Januaribebis 2012