• Skåne85

Januaribebis 2012

Syoss: ta med morgon urin till doktorn så det kan skickas iväg för odling, mest gör att vara säker på att du inte har urinvägsinfe eller den räliga bakterien jag har fått som triggar sammandragningar!

• Skåne85

Nej det är inte för gammalt, jag gjorde så sist jag var hos bm kl 14 och då hade jag kissat direkt på morgonen i behållaren!
    Jag "lider" nästan alltid av uv men när jag är gravid känner jag inte när jag har det... Inte alls samma känsla som när man icke är gravid. Så jag lämnade in för att kolla o mkt riktigt hade jag det + den andra bakterien!

• Skåne85

Västeråsmamman: har du haft proppar i benen eller de är på väg? Hur känns dom, syns dom?

• Skåne85

Jag har inte heller köpt något än, jag känner mig också lite knasig som inte har något sug efter små små bodys osv.. Kanske blir efter rul

• Skåne85

Vad är smvc? Jag är sjukskriven på halvtid för foglossning o diskbråk! Äter medicin mot uv o sammandragningar... Men sammandragningarna slutar inte, de kommer hela tiden, reser mig för fort, går en runda, lyfter mat kassarna, lyfter min son, stressar mm. Ska jag ringa o meddela detta eller hur hade ni gjort?

• Skåne85

Lilla eko: vi flyttade när jag var höggravid fördelen med det är att man endast kan stå o peka vart allt ska stå hehe... Renoverade ett rum bara men det gick jätte bra även när han var nyfödd... Men jag vet inte hur det är med ett helt hus att renovera!

• Skåne85

Sii: du ska inte säga upp dig om inte dom kan placera om dig, jag hade så på mitt förra jobb o förra grav. Jag blev sjukskriven i sen var det havandeskap

• Skåne85

Sii: fy vad trist, förmodar att du inte är med i facket då heller... Lider med dig o hoppas verkligen du får behålla sgi. Lycka till!

• Skåne85
    LillaEko skrev 2011-09-05 12:00:27 följande:
    Vår febertermometer är sönder, så vi ska köpa ny idag. Ni som har små barn, vad rekommenderar ni? Öron termometer? Rumpa?
    vi har örontemp och har haft det enda sedan Liam var nyfödd, vår funkar jätte bra och är inte missvisande. Jag tycker det är enklare med örontemp men det är väl en smaksak ! :)
  • Skåne85

vi har braun...inte alls för stor... den tar bara några sekunder att mäta tempen i örat dessutom.

Svar på tråden Januaribebis 2012