• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Some
    Romashka skrev 2011-08-10 16:29:12 följande:
    Vad är kub för någonting? Jar inte hört det uttrycket förut...
    Det ett kombinerat ultraljud och blodprov som ger en sannolikhets beräkning för bl.a. downs syndrom.
    happy until proven otherwise
  • Moniqe1979
    Västeråsmamman skrev 2011-08-10 18:19:46 följande:
    Har ni många cravings just nu? Här är det sushi och stark mat med röd chili som jag i normalfallet knappt kan äta pga halsbränna men nu inga problem.
    pasta med riven ost ketchup och en klick smör till helst inget kött eller så till. annars är frukt och grönsaker godare än vanligt och likaså färsk joice.
  • Sapato

Har också RUL 31aug och är då i v.20+5 så har också sent.

Cravings vet jag inte men är sjukt sugen på köpt chokladpudding. Testade att göra hemmagjord men NEJ min kropp vill ha konstgjord.. Urk i vanliga fall.
    Annars är jag bara sugen på nyttigheter som tabboule, citron, vatten i mängder.

• PrickenoGrodan

Jag har varit sjukt sugen på ost, alltså mögelost och brie etc. så jag har redan börjat planera min ostkväll som jag ska ha i januari. Hur som helst åt jag middag med mina föräldrar och en god vän till dem häromdagen och då serverades det ost. Jag trodde jag skulle dö av suget. Men då kom jag på att man kan ju värma osten. Så jag tog lite ost och slängde in den ignen och väntade tills den bubblade. Lät den svalna lite och åt sen med fikonmarmelad, mums.

• PrickenoGrodan
    Empa86 skrev 2011-08-10 18:37:09 följande:
    Åh, jag måste få beklaga mig lite...Jag är så orolig inför ultraljudet, jag har inte gått upp ett gram än och har inte kännt något liv från magen. Nu känns det som att jag är mer inställd på att vi inte ska få något bra besked och det känns så hämskt att ha massa negativa tankar bara.
    Det känns som allt är så otroligt stressande just nu. Jag har inte fått tag i något nytt jobb än och det är jätte svårt att motivera mig själv att ligga på och söka när jag inte vet hur länge jag kan jobba. Jag vill inte tala om för någon arbetsgivare att jag ska ha barn förrens jag varit iväg på ul men det är ju jätte långt kvar till rul. Jag vill veta om pyret mår bra nu så att jag kan börja planera lite.
    När är RUL?
  • Sapato

Är också sjukt sugen på ostar. Sa till sambon att jag ska åka till Östermalmshallen första dan vi orkar ta oss ut i januari och där ska jag spatsera runt och välja ut massa goda ostar.. Haha!

• PrickenoGrodan
    Sapato skrev 2011-08-10 19:01:31 följande:
    Är också sjukt sugen på ostar. Sa till sambon att jag ska åka till Östermalmshallen första dan vi orkar ta oss ut i januari och där ska jag spatsera runt och välja ut massa goda ostar.. Haha!
    Jag fantiserar om min ostkväll var och varannan dag, helt knäpp har jag blivit!
  • elingabriella
    Sapato skrev 2011-08-10 19:01:31 följande:
    Haha jag med! Det får bli en ljuvlig ostbricka i januari :)

Man vill väl alltid ha det man inte kan få ;) haha 
    elingabriella.se - Mops, chihuahua & bebis i magen ♥
  • Isssan

Hej! Min bebis är beräknad 8 januari och jag har RUL imorgon... Är så sjukt nervös, kan inte mer än att hålla alla tummar/tår att allt är bra med vår lilla krabat...

Svar på tråden Januaribebis 2012