• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Blä, skräp dag!
    Noll energi och grymt illamående just nu :(
    Borde väl inte klaga då jag har semester och utan problem har kunnat spendera dagen i sängen, men känner mig så grymt lat och onyttig!

• LillaEko

Vårt rul på måndag är också i v 20(19+3).
    Men blev erbjuden denna veckan, men ville inte behöva bryta semestern och åka hem, men nu längtar man ju så man kan dö

• nya mamman

Jag är i v. 19+0 idag! SNART halvvägs =)
    I morse fick man ett härligt uppvaknande vill jag lova. Klockan ringde och jag vill snooza lite men då fick jag flera härliga buffar innifrån som jag inte kännt förut! Höll i sig någon minut, jag blev sååå glad och vakna genast till liv. Har moderkakan i framvägg så därför har jag inte känt så tydligt förut. 

• smulan777

Shadowstorm: jag gör RUL den sista augusti, känns som man är sist ut och jag är oxå i slutet på v 20 då. Bor i Gbg och det fanns inte så många tider att välja mellan. Känns som en evighet bort.

• Västeråsmamman

Har ni många cravings just nu? Här är det sushi och stark mat med röd chili som jag i normalfallet knappt kan äta pga halsbränna men nu inga problem.

• soda
    smulan777 skrev 2011-08-10 17:06:25 följande:
    Shadowstorm: jag gör RUL den sista augusti, känns som man är sist ut och jag är oxå i slutet på v 20 då. Bor i Gbg och det fanns inte så många tider att välja mellan. Känns som en evighet bort.
    Jag har också RUL sista augusti och är också i v.20 då, och håller med om att det känns som en evighet till dess ;/
  • shadowstorm
    Västeråsmamman skrev 2011-08-10 18:19:46 följande:
    Har ni många cravings just nu? Här är det sushi och stark mat med röd chili som jag i normalfallet knappt kan äta pga halsbränna men nu inga problem.
    Nä skulle inte påstå det, kanske att jag tycker en frukt kan vara godare än godis! Hatar allt som har med godis och göra när jag är gravid. Sist med sonen hade jag inga direkta heller, åt rätt mycket bananer men mest för illamåendet då skulle jag nog säga..
  • Empa86

Åh, jag måste få beklaga mig lite...Jag är så orolig inför ultraljudet, jag har inte gått upp ett gram än och har inte kännt något liv från magen. Nu känns det som att jag är mer inställd på att vi inte ska få något bra besked och det känns så hämskt att ha massa negativa tankar bara.
    Det känns som allt är så otroligt stressande just nu. Jag har inte fått tag i något nytt jobb än och det är jätte svårt att motivera mig själv att ligga på och söka när jag inte vet hur länge jag kan jobba. Jag vill inte tala om för någon arbetsgivare att jag ska ha barn förrens jag varit iväg på ul men det är ju jätte långt kvar till rul. Jag vill veta om pyret mår bra nu så att jag kan börja planera lite.

• PrickenoGrodan

Angående att arbeta 75%: Om man har arbetat heltid och sen går ner i arbetstid då det är mindre än 6 månader till BF så påverkas inte föräldrapenningen. Jag jobbade 70% de sista månaderna när jag väntade sonen men föräldrapenningen baserades på min heltidslön.

• PrickenoGrodan
    Västeråsmamman skrev 2011-08-10 18:19:46 följande:
    Tomater!
Svar på tråden Januaribebis 2012