• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    PrickenoGrodan skrev 2011-08-12 21:26:07 följande:
    Vi har sommarstuga i Torsång och jag har bott i Blge när jag pluggade och sen 2 år i Falun. Sonen är faktiskt född där. Men nu bor jag i Stockholm, men räknar Dalarna som mitt andra hem.
    Torsång är mysigt! Jar har bott ca halva livet i falun och halva i blge (med några år bort räknat då jag bodde i Leksand och Västerås).
    Carolaj83 skrev 2011-08-12 21:19:04 följande:
    ames-härligt
    Ja de va underbart, specielt med tanke på alla nego tankar jag haft de sista dagarna. Sen ska jag bara smälta att de är en flicka och inte en pojke !
    elias är världens sötaste!!!
  • PrickenoGrodan
    RaraS skrev 2011-08-12 10:54:59 följande:

Jo, det har jag läst, att man måste ta ut 7 dagar för full ersättning….men tänkte snåla lite och bara ta ut max 5 dagar i veckan. Jag försöker ge mig in i djungeln och ta reda på hur det funkar och så vi får så hög ersättning som möjligt! Min man har tex bättre ersättning i sitt avtal (han är statligt anställd) än vad jag har och det är ju bättre om vi lyckas snåla med dagarna när jag är ledig och att han tar ut full ersättning istället.

Det blir ju lite ”orättvisst” eller vad man ska säga ibland mellan olika jobb, och jag förstår att det inte är så lätt att göra ett generellt system rättvisst. Kommer tex ihåg för 7 års sedan när min syster var hemma och mammaledig, hon jobbar som lärare. De kanske har ändrat på reglerna nu men hon gick såklart in och ”jobbade” så fort det var jullov, sportlov, påsklov och sommarlov. Vi andra har ju såklart också rätt till semester när vi är föräldralediga, men hon fick ju ut mer än dubbelt så mycket semester när hon var mammaledig jämfört med de som har vanligt jobb med 5 veckors semester och hade därför möjlighet att vara hemma längre än vad hon hade kunnat vara med ett ”vanligt” jobb. Hon själv var ju såklart väldigt nöjd, hon hade precis bytt från en förskoletjänst till en lärartjänst och var väldigt nöjd med sitt drag! Obs…som sagt, det var sju års sedan, vet ej om det är så idag.

Tur att man har hela hösten på sig att komma på en bra lösning! Det finns ju någon jämställdhetsbonus också att ta hänsyn till!

Jodå, är lärare och jag har "jobbat" många lov.  Man kan tycka att det är knäppt och fusk men eftersom systemet är så gör man ju så. Sommarloven har man dock arbetat in så andra sommaren jag var hemma fick jag ingen lön. Första sommaren fick jag lön men då hade jag jobbat lite mer än en termin.
  • Jamirl

Frökenolson: Ja, hoppas, då är det iallafall några fler killar

• lisen88

Väntar mitt andra barn och de kommer bli en pojke =)
    fler som har fått reda på kön?

• missable
    Sapato skrev 2011-08-12 14:43:44 följande:
    Oj vad liten sparkar idag. Har hoppat till flera gånger då sparkarna varit så starka
    Annars brukar jag bara känna när jag ligger och kollar tv vid 21 på kvällarna.
    Gud vad skönt att läsa, trodde det bara var jag som kände runt nio på kvällen... Mysko att det är så tidinställt =)
  • bumbi 84

Grattis till lyckade rul och alla töser.

Här hoppas jag på en liten pojk denna gången   vore kul efter tre töser. Men det återstår att se i januari.

Den sparkar runt naveln ,på sidorna och långt ner.     

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • Sapato

Oj, glömde bort att jag gick in i ny vecka idag. V.18 kom på det nyss.
    Denna gravve kommer gå fort misstänker jag. Härligt!

Livlig liten i magen, idag är det rekord i rörelse. Mysigt

• Jamirl

lisen88: Va kul! Vi ska me få en grabb, 5/1 är det planerat, du?

• got2b

Jag har också beställt jeans från H&M. Tog dessa: http://www.hm.com/se/product/91702?article=91702-A
    Jag har stl 36 i vanliga fall i byxor och dessa sitter ganska tajt över låren. Kanske bara är nu innan jag hunnit använda de så mycket. Men supersköna i materialet och riktigt snygga. Hoppas att jag kommer kunna använda de ett tag in på hösten i alla fall.
    Beställde även bland annat denna: http://www.hm.com/se/product/92289?article=92289-A
    Tur att man kommer fylla ut den senare för den var på tok för stor nu. Valde minsta storleken (har xs/s i vanliga fall).

Längtar till hösten nu när man kan ha varma kläder och mysa framför brasan. Älskar höstens färger.
    Grattis till alla lyckade rul och jag beklagar verkligen de som fått dåliga besked!
    Vårt rul är den 31:e så det är ett tag till. På söndag går jag in i vecka 17 (16+0).
    Ska försöka ta en fin bild på magen i helgen och lägga upp. Syns mer och mer nu.

• Jamirl

Har ni några namnförslag? Skulle det varit en tjej hade hon fått heta Maggi, syskonen heter Jonna och Abbe. Men nu blir det nog Emmet, kändes så rätt efter ultraljudet

Svar på tråden Januaribebis 2012