• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • RaraS

Jo, det är mycket tråkigheter i tråden…tänker på er!

LillaEko:
    Känner igen det där med varannandags-illamående. När man inte mår illa så blir man lite orolig.

Jag sitter här och tittar på min telefon. Läkaren ska ringa tillbaka idag och ge besked på mina blodprov.
    Känns som jag oroar mig ”för mycket” denna graviditet. Saknar förra gången, när man var sådär härligt ”naivt” gravid!Hoppas man kan slappna ordentligt sedan, om man får bra svar på blodprovet och fått se hjärtat slå om ett par veckor…långa väntan…

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • curiosa
    79a skrev 2011-05-12 22:25:25 följande:
    Känner samma här. Hur kommer de stora barnen att känna när det blir ett heltidsboede syskon som de bara får se varannan vecka? Men samtidigt kanske man också känner sig mer som en hel familj istället för två familjer som försöker leva tillsammans
    Man kommer säkert vara mycket tröttare den här gången än när man var 20

Nån mer än jag som blir helt yr emellanåt?
    Yr blev jag mkt i helgen men det har lagt sig nu. Var yr hela graviditeten med dottern och blev sjukskriven typ hela då oxå för att jag inte kunde ta mig till jobbet.

Jag vet inte men jag känner en helt annan energi till att ta hand om en liten, vara gravid mm. man är mognare nu och blivande pappan vill inget hellre än att ha barnet så han kommer att vara så mycket mera delaktig än vad den förra var.
    Kanske kan erkänna så här i efterhand att jag/vi var för unga då....
    Vill bara att veckorna skall gå så att man får se att allt är bra.
  • curiosa
    tvillingen skrev 2011-05-13 08:28:41 följande:
    vad funkar mot erat illamående??

Jag äter gurka så fort jag mår lite illa
    Bara jag äter nått så blir det bättre. Vilket gör att jag småäter precis hela min vakna tid..inte kul för vågen!
  • tvillingen
    curiosa skrev 2011-05-13 08:32:13 följande:
    Bara jag äter nått så blir det bättre. Vilket gör att jag småäter precis hela min vakna tid..inte kul för vågen!
    Jag har jätte svårt för att äta något när jag mår illa men gurka funkar bra :)
  • 79a
    curiosa skrev 2011-05-13 08:31:31 följande:
    Yr blev jag mkt i helgen men det har lagt sig nu. Var yr hela graviditeten med dottern och blev sjukskriven typ hela då oxå för att jag inte kunde ta mig till jobbet.

Jag vet inte men jag känner en helt annan energi till att ta hand om en liten, vara gravid mm. man är mognare nu och blivande pappan vill inget hellre än att ha barnet så han kommer att vara så mycket mera delaktig än vad den förra var.
    Kanske kan erkänna så här i efterhand att jag/vi var för unga då....
    Vill bara att veckorna skall gå så att man får se att allt är bra.
    Jo det är sant. Jag har en helt annan ro nu och kommer att trivas mycket bättre med att vara hemma med bebisen. Och som sagt mycket mognare
    Men jag har vääääldigt svårt att komma upp på mornarna...och då tänker jag hur det ska gå när bebis inte vill sova och stora barn ändå ska till skolan...haha jaja den dagen den sorgen.

Har också en sambo nu som vill med på allt och vara lika delaktig som jag. Det känns fantastiskt.
  • RaraS

Insåg precis att det är fredagen den 13:e!!! Känns inte som en bra dag att sitta och vänta på svar på blodprov...

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • partouze

Bokade in en ett tidigt UL nu den 26 maj ska ja få se ärtan jag kommer vara i vecka 8 nästan 9 då . Lääängtar!!

Svar på tråden Januaribebis 2012